Permalänk

Harry Potter - Tråden

Efter någon halvtimmes sökande så bestämde jag mig för att starta igång denna tråd !
En tråd för oss som tycker om Harry Potter serien. Här diskuterar vi allt som har med Harry Potter att göra ! Spelen,filmerna,böckerna,musiken, osv.

För er som inte tycker om HP, kom helst inte med taskiga kommentarer.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Börjar med att fråga er om vad ni tycker om filmerna?
Media har gett ut information om att den sista delen kommer att vara uppdelad i två delar, vad tror ni om det?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt filmerna bara blir bättre och bättre för varje gång. Första var ju skit, medan senaste filmen var riktigt bra faktiskt. Antar att det delvis beror på att det går längre och längre ifrån att vara barnfilmer, ettan t.ex. var ju väldigt "barnslig".
Troligen var det ett smart val att dela upp sista boken i två delar, annars tror jag det skulle hända allt för mycket.
Är det samma director från senaste filmen som ska göra de två sista?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Jag gillar filmerna! Har sett dem några gånger!

Fast Harry är inte den smartaste människan som vandrat. Han är inte duktig på något som har med skolan att göra, han litar blint på allt som alla säger till honom och han drar förhastade slutsatser och kan inte lägga band på sig. Riktigt korkad är han. Hade jag varit Harrys far hade jag gått över till Voldemorts sida bara för att döda Harry! Vrider sig i graven gör han säkert också (fadern)!
Jag kan slå vad om att det är därför Voldemort är ond! Han lider med Harrys föräldrar och vill rättfärdiga för deras idiot till son!

Hermione är den enda som faktiskt är smart, om än lite daltig. Ron är lite feg, men modig, vilket antagligen är en fördel när man ska följa efter Harry. Nog om dem, åter till idioten, Harry! Vafan! DöööööÖÖ!!!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Filmerna är pinsamt dåliga..Senaste filmen går under kategorin "ok" men inte resten. Böckerna är däremot bland dom bästa jag läst Och har läst dom många gånger!

Har dock förhoppning om sista filmen med tanke på att dom gör 2 filmer om sista boken, så att det mesta kan komma med.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Tycker faktiskt filmerna bara blir bättre och bättre för varje gång. Första var ju skit, medan senaste filmen var riktigt bra faktiskt. Antar att det delvis beror på att det går längre och längre ifrån att vara barnfilmer, ettan t.ex. var ju väldigt "barnslig".
Troligen var det ett smart val att dela upp sista boken i två delar, annars tror jag det skulle hända allt för mycket.
Är det samma director från senaste filmen som ska göra de två sista?

hehe mm
Lite mer "action" i dom senare Vilket lockar till sig folk från alla möjliga håll!

Jo det är lite kul att de delar upp den, för då får jag gå på fler gala premiärer haha och det är samma regissör ja

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Måste nämna att jag diggar spelen
Spelar dom en idag ^^!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Böckerna var bra sålänge nyhetens behag varade, annars är väl "The Goblet of Fire" den enda bra boken i serien.

Filmerna är inget att hurra över direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
Böckerna var bra sålänge nyhetens behag varade, annars är väl "The Goblet of Fire" den enda bra boken i serien.

Filmerna är inget att hurra över direkt.

Hehe, tycker Goblet Of Fire är klart sämst av böckerna...

Mina favoriter är Azkaban/Half-Blood Prince följt av Philosopher's Stone och Deathy Hallows.

Permalänk
Medlem

Kanske borde ta och läsa böckerna nån gång... film 1 och 2 tyckte jag var lite sådär faktiskt... de kändes som en mer barnvänlig sagan om ringen (fast harry har ju mer testiklar i första filmen än frodo någonsin haft ), men de efterföljande har bara blivit bättre och bättre. Och ska man jämföra det med andra liknande filmer så slår de ju star wars ep 1 och 2 med hästlängder... alltid trevligt med lite story istället för bara effekter.

Någon mer än jag som tycker hon den där lilla blonda saken som jag inte kommer ihåg vad hon heter är asläskig? (hon som pratar med de "döda" hästarna eller vad de är?) Hon är fan läskigare än Voldemort

Jo just det ja... jag undrar hur hon tänkte när hon skrev böckerna förresten... jag menar: Voldemort kommer ju "tillbaka" redan i första boken/filmen och blir besegrad, sen är han på väg "tillbaka" i andra och tredje också tror jag. Han har ju liksom provat alla möjliga sätt att ta sig tillbaka och fått spö varenda gång. Han känns lite mer som en bakgrundsfigur än något reellt hot på nåt vis. Men det kan ju vara att jag har missat en massa för att jag inte läst böckerna.

Permalänk
Medlem

The Goblet of Fire var ju klart den bästa boken, men även Deathly Hallows var riktigt spännande.

Tyvärr suger filmerna något så ofantligt så det är inte sant. Se bara på Goblet of Fire filmen, klippt bort allt det som skapar spänningen i boken och sen gjort små futtiga klipp om de olika grenarna i tävlingen.

Sen är böckerna så mycket bättre på engelska än svenska. Språket i de engelska böckerna känns mer moget, i jämförelse med de svenska som är näst intill pinsamma att läsa på sina ställen då de är så dåligtl

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

För er som är intresserade, så finns det en trailer till Deathly Hollows Part 1 ute nu

http://www.youtube.com/watch?v=f_E4WJwQA34

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Hittade även lite "making" material till den filmen

http://www.youtube.com/watch?v=AOQGmnFCyac&feature=related

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Kanske borde ta och läsa böckerna nån gång... film 1 och 2 tyckte jag var lite sådär faktiskt... de kändes som en mer barnvänlig sagan om ringen (fast harry har ju mer testiklar i första filmen än frodo någonsin haft ), men de efterföljande har bara blivit bättre och bättre. Och ska man jämföra det med andra liknande filmer så slår de ju star wars ep 1 och 2 med hästlängder... alltid trevligt med lite story istället för bara effekter.

Någon mer än jag som tycker hon den där lilla blonda saken som jag inte kommer ihåg vad hon heter är asläskig? (hon som pratar med de "döda" hästarna eller vad de är?) Hon är fan läskigare än Voldemort

Jo just det ja... jag undrar hur hon tänkte när hon skrev böckerna förresten... jag menar: Voldemort kommer ju "tillbaka" redan i första boken/filmen och blir besegrad, sen är han på väg "tillbaka" i andra och tredje också tror jag. Han har ju liksom provat alla möjliga sätt att ta sig tillbaka och fått spö varenda gång. Han känns lite mer som en bakgrundsfigur än något reellt hot på nåt vis. Men det kan ju vara att jag har missat en massa för att jag inte läst böckerna.

Luna Lovegood menar du.
Helt ofattbart vilken underbar röst hon har.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Luna Lovegood menar du.
Helt ofattbart vilken underbar röst hon har.

Unga och bra skådespelare i dom filmerna
Fattar inte vart dom hittar alla xD

De verkar dock inte bjuda in svenska ungar till dom filmerna haha

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Unga och bra skådespelare i dom filmerna
Fattar inte vart dom hittar alla xD

De verkar dock inte bjuda in svenska ungar till dom filmerna haha

Såg på youtube för ett år sen drygt, hon sökte rollen just för att hon hade älskat karaktären Luna i böckerna och känt igen sig själv i henne på något vis tror jag. Och det var ju en herrans massa som sökte rollen såklart, men hon fick den ju iaf, måste varit en skön känsla för henne om inte annat.

Tur för oss att hon fick den, vem hade kunnat göra den bättre :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Såg på youtube för ett år sen drygt, hon sökte rollen just för att hon hade älskat karaktären Luna i böckerna och känt igen sig själv i henne på något vis tror jag. Och det var ju en herrans massa som sökte rollen såklart, men hon fick den ju iaf, måste varit en skön känsla för henne om inte annat.

Tur för oss att hon fick den, vem hade kunnat göra den bättre :).

wow Verkligen skoj för henne att hon fick rollen ! Hehe
hehe Sant, men det kanske finns andra bakgrundsroller som väntar på oss hehe :'D

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Böckerna är mycket bättre än filmer.... en av dom sämsta filmer var 5:an för att dom klippte bort så mycket så det blev helt osamanhängande.... Att dom delar upp sista bocken i 2 filmer är bara bra så att man får med så mycket som möjligt från böckerna... Från andra sidan så vill man inte heller vänta 3 år till och se en gubbe spela Harry

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

harry potthead för president

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Har man läst böckerna så tycker man filmerna är dåliga. Fast så är det väll med alla motsvarigheter också.

Tyckte Fenixorden och Halvblodsprinsen var bästa böckerna. Har inte brytt mig om att se filmerna.

Permalänk
Medlem

Fastnade i böckerna för några år sedan och har inte idts fortsätta. Lyckligtvis är jag inte tillräckligt intresserad av filmerna ännu för att fortsätta se dem, så ingen skada skedd.

Någon mer än jag som läste böckerna i helt fup ordning?
2-1-4-3 är den stil jag kör med, gick förvånansvärt bra och jag kunde hänga med riktigt bra trots att jag missat en bok innan. Tyvärr på svenska.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Fastnade i böckerna för några år sedan och har inte idts fortsätta. Lyckligtvis är jag inte tillräckligt intresserad av filmerna ännu för att fortsätta se dem, så ingen skada skedd.

Någon mer än jag som läste böckerna i helt fup ordning?
2-1-4-3 är den stil jag kör med, gick förvånansvärt bra och jag kunde hänga med riktigt bra trots att jag missat en bok innan. Tyvärr på svenska.

Har själv inte varit med om det, men vet däremot om att många andra gjort samma val som dig.
Det du gjorde skadar inte serien , man får reda på mer i dom senare böckerna, ettan var ju mest en rundtur runt Hogwarts kändes det som

Visa signatur

Apple Mac Mini