AMD lanserar fem nya processorer

Permalänk

Alright, eftersom att jag har blivit anklagad för att ha fått slut på argument så ska jag ännu en gång svara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vad du dillar om vet du tydligen inte ens själv, och den faktor du nämner finns inte. Prisvärd haha, vad innebär detta för dig?

Det innebär att jag hellre lägger ut extra pengar för en processor som presterar bättre och kommer att hänga med längre. Jag finner det ganska uppenbart att en core i7 kommer hänga med längre än en Phenom II.

Citat:

Inte ens på den tiden behöver en gammel A64 4000+ 10sek för att starta word. Det är dessutom extremt hårddisk beroende första gången du startar applikationen. Dessutom kan dess diskkontroller och olika moderkort beroende på tillämpad bandbredd till kretsen avgöra saker. Sist men inte minst drivrutiner. Att du hävdar att skillnaden är enorm mellan i7 och Phenom II och tar som exempel att word startar på 10sek på en AMD, som det inte ens gjorde med en gammel A64 visar att du gjort bort dig totalt, så lägg ner det.

Jag tror det är tredje gången jag nämner det nu; att word skulle starta på 10 sekunder var en extrem överdrift för att visa mitt missnöje med AMD's produkter. Detta hade inte varit okej, om jag inte hade nämnt detta efteråt! Vilket jag klart och tydligt gjorde precis under min kommentar.

Eftersom att jag aldrig trott att word startar på 10 sek, och eftersom att jag flera gånger har sagt att det var en överdrift kan du inte anklaga mig för att ha "gjort bort mig totalt", vilket också innebär att ditt svar till vad jag sa tappar all relevans.

Uppenbarligen vet jag ju inte heller att det är extremt hårddisk beroende!

Tittar du i min specifikation ser du att jag kör raidade raptors, som snart ska uppgraderas till raidade SSD's. Jag är väl medveten om hur hårddiskberoende uppstarten av applikationer är.

Citat:

AMD regerade fullständigt med dom första dualcore processorer som släpptes också. Förutom sitt mikroarkitektiska försprång, så var det dels för att det var en monolitiskt kärna och dels för att dom hade bättre interconnect och separerad I/O buss. Detta förändrades inte med Core2, men förbättrades.

Du tar upp meningslösa faktum som fortfarande inte visar på någonting annat än AMD's föregående briljans som nu förtunnats och gått upp i rök.

Idag dras AMD användare med problem som de här:

"*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1300/1200/1066 is supported by AM3/AM2+ CPU for one DIMM per channel only."

Källa: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=acJsiQGEWJ7Fdp0m&temple...

Oerhört få har haft någon framgång alls att ens kunna köra dubbla minnen i varje kanal, ett problem som inte uppstår hos Intel.

Citat:

Det var du som snackade om hur stora skillnader det är IDAG för att Intel nu skulle vara så förbaskat mycket bättre. Det ger en ganska stor anledning att titta tillbaka i tiden där vi snackar om ett ännu större övertag, men där fortfarande varken en A64 eller slö P4'a behövde 10sek för att starta Word.

Det sorliga är att du bevisat att du inte förstår vad en laddningsprocess av word innebär. Det gjorde du genom att jämföra processorer med vad för laddningstider applikationen får, vilket jag förklarade är bland den minsta faktor av dom alla. En normal fungerande dator oavsett märke startar applikationerna väldigt snabbt. Vad du gjort med dina datorer, det tror jag ingen kan komma fram till.

Nej det sorgliga är att du inte kan uppfatta vad som sägs med sarkasm/ironi och inte. Ännu en gång säger jag det; jag är fullt medveten om att det inte tar 10 sekunder, och det berättade jag redan i min första post.

Vi kan jämföra det i vardagligt språk mellan två personer som argumenterar för vilken bil som är snabbast och bäst.

"Ford går riktigt bra tycker jag, den är grym", säger x.
"Nej Ford går som en jävla symaskin, jag tänker aldrig köpa en Ford, för mig blir Toyota i dem finns det krut!", svarar y.

Uppenbarligen är y fullt medveten om att en Ford inte går som en symaskin, på samma sätt är jag fullt medveten om att en AMD inte kräver 10 sekunder för att starta en applikation som Word.

Citat:

Här är ytterliggare bevis på hur din kunskap brister. Dessutom så är fortfarande klockfrekvensen en faktor. P4'a behövde extremt mycket högre frekvens, och ibland den dubbla för att hänga med A64, men hade det funnits 5GHz P4'or som var kostnadseffektiva och inte brann upp eller brände upp moderkort så hade man inte klagat, så lägg ner frekvenssnacket.

Absolut! Jag hade fullkomligt varit ute och cyklat, om det inte hade varit så att Phenom processorn går i en klockfrekvens som är 500mhz högre än den mobila Intel processorn.

Vill du ha bevis? Säg bara till.

Citat:

T.ex 10 sek att starta word?

Nej i spel som jag nämnde ovan, som till exempel Counter-strike 1.6 där det krävs en smoke grenade för att sätta stress på grafikkortet. utöver det gör processorn största delen av arbetet. I dagens spel, i höga upplösningar och med många detaljer är det en helt annan historia gällande fördelningen mellan aktivitet processor:grafikkort.

Citat:

Det är du som vänder och vrider på saker. Ingen har påstått att att AMD skulle slå ett Intel system idag. Däremot är det dom som snackar om hur överlägsna Intel är, vilket inte riktigt är fallet, inte i samma sammanhang som att AMD skulle starta word på 10sek.

Nu har du baserat 4 eller 5 av dina argument på att jag tror att word startar på 10 sekunder med AMD processorer. Börjar bli ganska tråkigt att ens läsa!

Citat:

Så extrem är inte skillnaden, och ska vi snacka skillnad, så behövde en P4'a dubbelt så hög frekvens som en A64'a i värsta fall i spelapplikationer. Som sagt, 11år sedan K7 lanserades, och det är fortfarande samma mikroarkitektur i dagens Phenom II. Nu kommer något helt nytt, och då ska du få se på _skillnader_ som du snackar om.

Vi kan väl vänta med denna diskussionen tills AMD faktiskt lanserar sin nya arkitektur och se då vad den går för. Det är onödigt att spekulera i komponenter som ännu inte finns, eller finns väldigt lite, information om. Inte sant?

Citat:

Du har verkligen svårt att förstå begreppet kostnadseffektivitet. Det skalar linjärt med tiden beroende på hur mycket pengar som lägges. AMD är konstnadseffektivit och är inte mindre framtidssäkert för sina pengar än vad ett motsvarande Intelsystem är.

Det är klart det är, om en core i7 ger 1,78x det resultat som en Phenom II får vid original klockfrekvenser i 3D mark vantage är det väl ganska uppenbart att Phenom II dör före core i7, varför? För att core i7 kan beräkna data snabbare än Phenom II vilket innebär att core i7 högst troligt även kommer att klara av framtidens applikationer en bra tid efter att Phenom II redan har dött ut.

Visst kan vi inte bara använda 3D mark vantage som testutförare, men du kan väl då hänvisa mig till test där samma eller liknande resultat inte uppstår?

På så sätt blir det enligt mig kostvänligare att lägga ut 2000kr på en core i5 idag eller 2800kr på en core i7, istället för att lägga 1600kr på en Phenom II som inte kommer att hänga med lika länge. Sen måste vi naturligtvis ha andra komponenter som moderkort och minnen i åtanke, men du kan komma undan billigt med ett core i5 system med!

Citat:

Jag förhåller mig till fakta och kunskap. Du använder dig av smörja som inte stämmer. Läs på!

core i7 980x är ett FAKTUM, som överklockare redan fått sina händer på och uppnått fruktansvärt bra resultat med. Du spekulerar i en arkitektur från AMD som vi i princip inte vet någonting om.

Hur kan du på fullt allvar påstå att du håller dig till fakta och kunskap och jag det motsatta?

Citat:

Du får ha din åsikt. Problemet är att du ljuger för dig själv. Roligt att springa runt och tro att man begriper saker när man inte gör det för att sen desinformera andra om det på ett forum.

Jag har samma möjligheter till att inta information som du har, och jag skulle vilja påstå att det faktiskt är du som ljuger för dig själv. Jag upplever det som att du är fast i en storhetstid där AMD kunde sätta lägre priser än Intel och fortfarande uppnå samma eller bättre prestanda. Fallet är helt enkelt inte så idag och det är dags att du går upp ur sängen och sköljer ansiktet så att du vaknar till, tittar ut och inser hur verkligheten faktiskt ser ut.

Jag desinformerar ingen, det har varit uppenbart enda sedan det började argumenteras i denna tråd att det faktiskt är en diskussion och inget annat. Jag och andra har visat resultat, som bevisar att Intel är snabbare än AMD. Detta är resultat som såna som du, här försöker att sätta skugga på, om det är någon som desinformerar någon, så är det du.

Citat:

Argumenten tog slut förstår jag.

Nej, vi kan fortsätta varje dag i ett år framöver om du vill.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Ingen som funderat på om vi kanske har oss ett litet troll under bron?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk

Whatever, det är ju ingen på det här forumet som kan diskutera utan att förolämpningar ska behöva uppstå. Så jag gör väl alla en tjänst och lämnar helt enkelt (:

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio
Whatever, det är ju ingen på det här forumet som kan diskutera utan att förolämpningar ska behöva uppstå. Så jag gör väl alla en tjänst och lämnar helt enkelt (:

Bra skrivet tidigare! Du sätter verkligen honom på plats när han mest använder sig av personangrepp.
Det är lite av hans debattteknik som återkommer med jämna mellanrum.

Skrivet av 2good4you

Citat:

" "som det inte ens gjorde med en gammel A64 visar att du gjort bort dig totalt, så lägg ner det.

Det sorliga är att du bevisat att du inte förstår vad en laddningsprocess av word innebär.

Här är ytterliggare bevis på hur din kunskap brister.

Du har verkligen svårt att förstå begreppet kostnadseffektivitet.

Du använder dig av smörja som inte stämmer. Läs på!

Problemet är att du ljuger för dig själv.

"" geggas ner med massa skräpsnack.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Tänkte precis skriva samma sak, mkt bra sagt 2good4you.

Johnny Calibanio är uppenbarligen en skitsnackare av rang som inte vet vad han talar om.

Antagligen så har han köpt sin i7a av någon försäljare i någon lokal butik som hjärntvättat honom med det typiska "intel krossar AMD på alla plan" snacket, vilket är rent skitsnack.

AMD är mycket billigare och är i spel jämnlika med i7 när det kommer till prestanda. billigare + lika bra i spel = win.

Applikationer somsagt, ja AMD är aningen sämre än i7 där men återigen... om mitt word startar på 1 sekund lr 2 sekunder.. jag måste nog starta programmet iCARE.EXE för o bry mig extra mycket om det.

Jag har bara ett ord att säga. FPS.

Mer FPS är det enda jag kan tänka mig att lägga ner pengar på, sen om windows startar en sekund snabbare lr 5 sekunder snabbare är fullständigt ointressant.

Med det sagt så skall ni i7 nissar veta att man med samma budget antingen kan köpa ett komplett i7 system med ett ati hd5850 kort ELLER.. ett komplett phenom II system med TVÅ ati hd5850 kort i crossfire FÖR SAMMA PENGAR.

Inse då att du får bra mycket bättre prestanda med AMD trots allt om man räknar prestanda per krona.

Tiv

Då tänker du tydligen inte på oss som köpte i7 INNAN AM3 prollarna och ATi 5xxx serien kom.

Då fanns de INGET som gav lika bra FPS i spel som en i7.

Sen så får du tänka på hur lätt klockad i7 920 är oxå.

Men som jag sa i mitt FÖRSTA inlägg. Hade de funnits en AMD som va lika bra på allt de som i7 920 är så hade jag köpt AMD.

MEN nu finns inte de!

Samma sak gäller Grafikkorten.

Jag gillar PhysX och så håller jag på med Folding @ Home. så valet av grafikkort är ju självklart Nvidia för ATi korten står ju mer eller mindre stilla, låter dregglet rinna och kliar sig på huvudet så fort man startar en F@H klient på dom.

MEN hade de funnits ATi kort som va lika bra som Nvidia korten på F@H så hade jag åter igen köpt AMD.

Jag föredrar AMD/ATi över Intel/Nvidia MEN jag köper inte grejer pga vilket märke de är utan pga vilka FUNKTIONER dom har.

Är jag fortfarande en Intel/Nvidia Fanboy då?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

AMD ger bra prestanda för priset, men är man ute efter det vassaste håller man sig till INTEL.

AMD har desperat länge försökt att ta tronen men ej lyckats.
Det går till överdrift när de släpper 3.4ghz modeller med 140W. Vad de gör där är ju att de tar på överklockningspotentialen och säljer som som "extremmodeller". Jag tycker inte detta är rätt väg att gå.

Det står t.om i moderkortsmanualer som en varning att se till att ha god kylning om man planerar att köra 125-140W AMD cpus.

Blir kul att se när AMD har något som kan konkurrera på riktigt med I7.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
AMD ger bra prestanda för priset, men är man ute efter det vassaste håller man sig till INTEL.

AMD har desperat länge försökt att ta tronen men ej lyckats.
Det går till överdrift när de släpper 3.4ghz modeller med 140W. Vad de gör där är ju att de tar på överklockningspotentialen och säljer som som "extremmodeller". Jag tycker inte detta är rätt väg att gå.

Det står t.om i moderkortsmanualer som en varning att se till att ha god kylning om man planerar att köra 125-140W AMD cpus.

Blir kul att se när AMD har något som kan konkurrera på riktigt med I7.

Exakt de jag oxå säger.

Längtar efter nått som kan ta mej bort från Intel/Nvidia träsket.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Phenom II 555:an verkar vara en riktigt trevlig processor för spel:

Rätt bra gjort för en $99 dualcore.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valiumballong
Phenom II 555:an verkar vara en riktigt trevlig processor för spel:

Rätt bra gjort för en $99 dualcore.

Ja verkligen. Riktigt prisvärd processor.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio
Hur du än vrider och vänder på det så slår helt enkelt inte AMD Intel i spel, de kanske kan uppnå samma resultat på grund av att grafikkorten inte kan prestera fullt ut jämsides med Intel processorerna. Däremot när man skickar in 3 eller fyra gpuer i form av radeon 5serien eller den kommande Geforce Fermi serien så kommer vi se oerhört stora skillnader.

Här visar du ganska tydligt hur okunnig du är.

Nehelem arkitekturen har fokuserat väldigt mycket på funktioner och prestanda vad gäller först och främst server-applikationer.
Core2 arkitekturen var otroligt bra på spel och sånt men när det kom till serverapplikationer så var faktiskt AMD väldigt ofta snabbare och bättre. Med hypertransport, inbyggd minneskontroller och ren processorkraft så erbjöd AMD en väldigt mycket bättre, snabbare och prisvärd serverplattform, framförallt om man hade flera processorkärnor.

I sin tick-tock strategi som Intel har så fokuserar man på lite olika saker i varje steg. Nehelem steget fokuserade väldigt mycket på just serverapplikationer och den typen av prestanda.
Nehelem är mycket kraftfullare i serverapplikationer och content creation men bara något kraftfullare i spel därför att man har fokuserat på processorfunktioner som kommer bäst till användning där.

Nästa generation, Sandy Bridge, verkar däremot satsa mer på multimedia och spel, och precis som Nehelem energieffektivitet.
Det ryktas även om att Nehelem eventuellt kommer fortsätta vara den arkitektur som används på servermarknaden.

Så, för att avsluta, om man främst spelar och vill ha prisvärd prestanda i spel är AMD ett självklart val.
Vill man ha maxprestanda i spel är Intel ett självklart val.

Ju mer man använder andra saker än spel som kräver mycket processorkraft, desto mer lutar det över till Intels fördel, så länge man pratar processorer för över 1500 kronor, under 1500 kronor är det betydligt mer jämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio
Whatever, det är ju ingen på det här forumet som kan diskutera utan att förolämpningar ska behöva uppstå. Så jag gör väl alla en tjänst och lämnar helt enkelt (:

Mja. När någon säger att Intel presterar bäst i det översta konsumentsegmentet just nu är jag med.

När någon säger att Intel presterar (lite) bättre än AMD i samtliga prisklasser så tycker jag "Nja, men jag kan väl köpa att du har den åsikten."

När någon påstår att Intel genomgående genom alla tider alltid presterat överlägset bättre än AMD i alla prisklasser så blir jag lite mer tveksam...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

jag är av åsikten att man inte rakt av kan säga att en CPU:s prestanda är propotionellt mot dess prisvärdhet. Detta på grund av att ett systems prestanda är mer beroende av CPu:n än många andra delar.

Således kan en dubbelt så dyr CPU vara värd sina slantar om på grund av att systemets prestanda ökar mer än priset på detsamma...

Visa signatur

R

Permalänk

+1 till olga32.

Mycket snack om klockfrekvenser och andra väldigt specifika detaljer. Totalt irrelevanta detaljer. Jag tycker inte om en processor bättre för att en SUB är implementerad som en ADD med ett tvåkomplementtal istället för att ha en separat instruktion. Enligt mig finns det tre faktorer att ta hänsyn till: prestanda i de applikationer man ska använda processorn till (ej benchmarks), pris och strömförbrukning/värmeutveckling. Allt annat är irrelevant för mig som användare.
Min åsikt är följande: AMD och Intel ligger lika i prestanda när man jämför två processorer för samma pris. Intel är bättre i vissa tillämpningar, AMD i andra, och vissa processorer står ut lite extra (oftast de billigaste i varje serie, billigaste quadcore t ex). Men i allmänhet ligger de i paritet med varandra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Då tänker du tydligen inte på oss som köpte i7 INNAN AM3 prollarna och ATi 5xxx serien kom.

Då fanns de INGET som gav lika bra FPS i spel som en i7.

Sen så får du tänka på hur lätt klockad i7 920 är oxå.

Men som jag sa i mitt FÖRSTA inlägg. Hade de funnits en AMD som va lika bra på allt de som i7 920 är så hade jag köpt AMD.

MEN nu finns inte de!

Samma sak gäller Grafikkorten.

Jag gillar PhysX och så håller jag på med Folding @ Home. så valet av grafikkort är ju självklart Nvidia för ATi korten står ju mer eller mindre stilla, låter dregglet rinna och kliar sig på huvudet så fort man startar en F@H klient på dom.

MEN hade de funnits ATi kort som va lika bra som Nvidia korten på F@H så hade jag åter igen köpt AMD.

Jag föredrar AMD/ATi över Intel/Nvidia MEN jag köper inte grejer pga vilket märke de är utan pga vilka FUNKTIONER dom har.

Är jag fortfarande en Intel/Nvidia Fanboy då?

Självklart, men jag talar inte om dig som köpte din i7a när Jesus gick i kortbyxor utan om vad som är mest prisvärt idag om man ska bygga en speldator eftersom artikeln handlar om processorer som släpptes i dagarna.

Eller hur?

Som jag sagt tidigare, man har 2500 kvar i fickan om man går AMD istället för intel i7. för dom pengarna kan du köpa ett till grafikkort kort o köra crossfire, gå på bordell i tyskland lr köpa 5000 jenka tuggummin ELLER.. köpa kompletts billigaste uppgraderingspaket och ha en till dator..

Låter bra mycket mer intressant än att köpa en i7a som öppnar word någon sekund snabbare.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
Självklart, men jag talar inte om dig som köpte din i7a när Jesus gick i kortbyxor utan om vad som är mest prisvärt idag om man ska bygga en speldator eftersom artikeln handlar om processorer som släpptes i dagarna.

Eller hur?

Som jag sagt tidigare, man har 2500 kvar i fickan om man går AMD istället för intel i7. för dom pengarna kan du köpa ett till grafikkort kort o köra crossfire, gå på bordell i tyskland lr köpa 5000 jenka tuggummin ELLER.. köpa kompletts billigaste uppgraderingspaket och ha en till dator..

Låter bra mycket mer intressant än att köpa en i7a som öppnar word någon sekund snabbare.

Tiv

Om jag ska va helt ärlig så hade jag förmodligen kört på med AMD nu sen AM3 serien kommit.

jag menar hur stor skillnad blir de när man sitter på den fetaste AM3 cpu'n och ett par Über corsair ramminnen som är AMD optimerade?

Typ INGEN!

Den mikroskopiska fördelen i7 920 har är inte värt pris skillnaden.

Och tänk nu på detta alla fanbois att jag sitter här men en vackert klockad i7 920 och säger detta.

De säger en hel del.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag föredrar AMD/ATi över Intel/Nvidia MEN jag köper inte grejer pga vilket märke de är utan pga vilka FUNKTIONER dom har.

Är jag fortfarande en Intel/Nvidia Fanboy då?

Uuuuhhhh fänboj!!!!11!!oneone

Edit: Skum felcitering

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Uuuuhhhh fänboj!!!!11!!oneone

???????

Vad menar du?

???????

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio

I övrigt kan jag till och med visa tester där min Intel Mobile core 2 duo T6400 piskar skiten ur en phenom i super pi, det är inget annat än sorgligt att en processor med högre klockfrekvens och dubbelt så många kärnor byggd för stationära datorer, inte kan slå ut Intels mobila processorer på alla plan.

Anledningen till att i princip ALLA intel-processorer slår amds processorer i super pi är att väl för att super pi använder någon gammal kod som är så meningslös nu för tiden att amd har valt att strunta lägga till stöd för den i sina processorer? Därför måste mads processorer emulera koden och får sämre resultat medans intels fortfarande har stöd för den.
Om amds processorer kan konkurera hyfsat med intels i allt förutom super pi så måste det bero på något, antagligen detta.

Citat:

Hur du än vrider och vänder på det så slår helt enkelt inte AMD Intel i spel, de kanske kan uppnå samma resultat på grund av att grafikkorten inte kan prestera fullt ut jämsides med Intel processorerna. Däremot när man skickar in 3 eller fyra gpuer i form av radeon 5serien eller den kommande Geforce Fermi serien så kommer vi se oerhört stora skillnader.

Uppenbarligen lär generationen av grafikkort som kommer efter Fermi/radeon 5 serien att kunna uppnå samma resultat med 2 kort eller kanske till och med 1 kort, som vi ser i 3-4 vägars sli/crossfire idag. Vad som kommer att avgöra om du behöver köpa ett helt nytt system då, är om du idag har en processor som orkar driva systemet, eller inte.
[/B]

Till och med Intel I7 flaskar grafikkorten du nämner. Amd håller på att släppa en helt ny processor med helt ny arkitektur - Bulldozer - Vilken bör prestera bättre/lika bra som I7 + att den är 6 kärnig.

Citat:

Intel är en investering som du kan leva på länge. AMDs processorer, kommer helt enkelt inte att hänga med lika länge, vilket absolut är en faktor att räkna in då man överväger vilken processor som verkligen blir allra mest prisvänlig i slutändan, även om man inte alltid märker skillnaden idag som gamer.

Vill ni köpa AMD så köp AMD, men det är meningslöst att argumentera för att AMD processorer presterar bättre när så gott som alla resultat pekar åt det andra hållet.
[/B]

Skulle snarare säga att ett amd system är en investering du kan leva med länge. Köper du ett amd system kan du lita på att du endast kommer behöva byta upp processorn i princip. Ta mitt exempel ovan - Bulldozer - den kommer funka i alla am2 moderkort som lägger till stöd för den (kan vara flera år gamla moderkort). Medans uppgraderar du ett intelsystem behöver du köpa nytt moderkort + ramminen + processor eftersom de byter plattform hela tiden..

Och visst, gämför du en dyr intelprocessor med en billig amd så klar att intel presterar bäst. Men amd ger fortfarande mest för pengarna, om man nu inte behöver I7s prestanda, vilket de flesta ej behöver.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio
[B

Idag dras AMD användare med problem som de här:

"*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1300/1200/1066 is supported by AM3/AM2+ CPU for one DIMM per channel only."

Källa: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=acJsiQGEWJ7Fdp0m&temple...

Oerhört få har haft någon framgång alls att ens kunna köra dubbla minnen i varje kanal, ett problem som inte uppstår hos Intel.
[/B]

Dock ddr2 minnen. Problemet är ju löst nu med ddr3 minnen. Varför ta upp problem från förr i tiden;)

Citat:

Det är klart det är, om en core i7 ger 1,78x det resultat som en Phenom II får vid original klockfrekvenser i 3D mark vantage är det väl ganska uppenbart att Phenom II dör före core i7, varför? För att core i7 kan beräkna data snabbare än Phenom II vilket innebär att core i7 högst troligt även kommer att klara av framtidens applikationer en bra tid efter att Phenom II redan har dött ut.
[/B]

Amd athlon var ganska gånger mer effektivare än p4 per klock, precis som du argumenterar för nu. Och den sålde rätt bra endå (dock köper ju folk intel utan att bry sig om prestandan. Inte för att Intel presterar dåligt idag, deras processorer är betydligt bättre än amds, men dock till ett dyrare pris). Därför tror jag inte Phenom II kommer dö ut direkt.
Jag menar varför bry sig om prestanda per klock? Det viktiga är prestanda per krona tycker jag iaf.

Du har rätt i att Intels bästa prcessorer krossar amds bästa. Dock de få och billiga processorer amd väl har presterar ju bättre än intels per krona.
Det är extremt få procent som köper en processor för 3000kr. Tror intel och amds försälning till 99% består av pressessorer runt 1000 kr. Så amd kommer nog hänga med ett tag till i de billiga OEM-datorerna.
Deras enda hopp är ju att bulldozer lyckas konkurera med I7. Annars är ju amd borta ur leken.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio
Alright, eftersom att jag har blivit anklagad för att ha fått slut på argument så ska jag ännu en gång svara.

Du har ju inga argument för fem öre. Räckte det inte med att bli totalt överbevisad på alla punkter i förra inlägget. Här gör du ju bort dig desto mer när du även denna gången fortsätter i samma spår.

[QUOTE]Det innebär att jag hellre lägger ut extra pengar för en processor som presterar bättre och kommer att hänga med längre. Jag finner det ganska uppenbart att en core i7 kommer hänga med längre än en Phenom II.[/QUOTE]

Härmed förstår du definitift inte vad kostnadseffektivitet innebär. Man måste vara riktigt dum för att inte förstå en sådan sak. Det är förmodligen en av dom saker som irriterar mest.

[QUOTE]Jag tror det är tredje gången jag nämner det nu; att word skulle starta på 10 sekunder var en extrem överdrift för att visa mitt missnöje med AMD's produkter. Detta hade inte varit okej, om jag inte hade nämnt detta efteråt! Vilket jag klart och tydligt gjorde precis under min kommentar.[/QUOTE]

Du skriver själv att du tidigare använde AMD's processorer för att dom var "generellt bättre presterande". Dom var betydligt bättre presterande då jämfört med Intel's processorer jämfört med vad Intel's processorer är jämfört med AMD's idag. Trots det kommer du med total desinformation och extrema överdrifter:

Du påstår att AMD är så mycket sämre att dom inte alls hänger med Intel's processorer, och att du är missnöjd med dom. Sen skriver du att 10sek laddningstid i word är en överdrift. Bestäm dig, eller så talar jag om faktum för dig, vilket är; AMD hänger med väldigt bra kostnadsmässigt (vilket _99%_ av köpare tittar på vid aktuellt köp av en processor) och den snabbaste Phenom II processorn hänger även med i en high-end PC idag. Gå tillbaka och läs ännu en gång och läs vad jag skrev. Det är uppenbart att du efter första inlägget som jag citerade inte visste vad du svamlade om.

[QUOTE]Tittar du i min specifikation ser du att jag kör raidade raptors, som snart ska uppgraderas till raidade SSD's. Jag är väl medveten om hur hårddiskberoende uppstarten av applikationer är.[/QUOTE]

Sluta skriv fullständigt korkade uttalanden då. Ungefär exakt samma mening som att gå runt och klottra på väggar.

[QUOTE]Du tar upp meningslösa faktum som fortfarande inte visar på någonting annat än AMD's föregående briljans som nu förtunnats och gått upp i rök.[/QUOTE]

Det var du som skrev "singelcore tid", och då hade jag som tillägg att dualcore tiden också var AMD's stora övertag fram tills lanseringen av Core2.

[QUOTE]Idag dras AMD användare med problem som de här:

"*Due to AMD CPU limitation, DDR2 1300/1200/1066 is supported by AM3/AM2+ CPU for one DIMM per channel only."

Källa: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=acJsiQGEWJ7Fdp0m&temple...

Oerhört få har haft någon framgång alls att ens kunna köra dubbla minnen i varje kanal, ett problem som inte uppstår hos Intel.

[/QUOTE]

Och detta har så mycket större relevans? Du försöker att hitta något att skylla på hela tiden, och här ÄNNU EN GÅNG vet du inte vad du svamlar om.

När man ska köra 4st minnen på ett AMD system så fick man köra i en lägre frekvens. Intel har haft exakt samma problem där det var väldigt få moderkort som kunde köra 4st minnen i full frekvens eller 1T timing. Det finns även vissa AMD moderkort som kunde köra 4st minnen med högre frekvenser. Detta regleras med olika revisioner som finns, och nuvarande C3 stepping kan köra 4st minnen i full frekvens utan problem.

[QUOTE]Nej det sorgliga är att du inte kan uppfatta vad som sägs med sarkasm/ironi och inte. Ännu en gång säger jag det; jag är fullt medveten om att det inte tar 10 sekunder, och det berättade jag redan i min första post.[/QUOTE]

Det sorliga är att se ett forum med stor potential och vissa med riktig kunskap vissnar när vissa användare tramsar runt och tror att dom förstår sig på något dom inte gör, för att sen desinformera andra om det.

[QUOTE]Vi kan jämföra det i vardagligt språk mellan två personer som argumenterar för vilken bil som är snabbast och bäst.

"Ford går riktigt bra tycker jag, den är grym", säger x.
"Nej Ford går som en jävla symaskin, jag tänker aldrig köpa en Ford, för mig blir Toyota i dem finns det krut!", svarar y.

Uppenbarligen är y fullt medveten om att en Ford inte går som en symaskin, på samma sätt är jag fullt medveten om att en AMD inte kräver 10 sekunder för att starta en applikation som Word.

[/QUOTE]

Vilken av bilarna som är bäst beror på många faktorer, och störst beroende på ändamålet bilen ska has till. Vilken som är snabbast finns det inget att säga om, då den snabbaste bilen är snabbast.

[QUOTE]Absolut! Jag hade fullkomligt varit ute och cyklat, om det inte hade varit så att Phenom processorn går i en klockfrekvens som är 500mhz högre än den mobila Intel processorn.

Vill du ha bevis? Säg bara till.

[/QUOTE]

Vad är det du inte förstog av tidigare extremt välutvecklade svar? Som sagt läs och lär.

[QUOTE]Vi kan väl vänta med denna diskussionen tills AMD faktiskt lanserar sin nya arkitektur och se då vad den går för. Det är onödigt att spekulera i komponenter som ännu inte finns, eller finns väldigt lite, information om. Inte sant?[/QUOTE]

Du är så dum att du skriver att du ska hylla Intel för att AMD ska försvinna. Du vet att totala arkitektiska byten sker med väldigt stora tidsgap? Det är det som skapar dalen mellan tillverkarna, där den ena är bättre en period och den andra sämre en period. AMD hade i stort sett övertaget mellan 1999 fram tills 2006, och samtidigt var kostnadseffektiva i kombination med bra energikonsumption/värmeutveckling jämfört med Intel. Intel har haft ett liknande övertag sedan 2006 (under denna tid har AMD dock varit konstnadseffektiva som serverar 99% av köpare). Om det nu vänder tillbaka med Bulldozer, så ska man hylla AMD om dom nu skulle krossa Intel och hoppas att dom försvinner?

Med din syn så faller hela världen ihop. Läs en hårdvarubok och slå upp lite fakta om global marknad/konsumption & konkurrens.

[QUOTE]Det är klart det är, om en core i7 ger 1,78x det resultat som en Phenom II får vid original klockfrekvenser i 3D mark vantage är det väl ganska uppenbart att Phenom II dör före core i7, varför? För att core i7 kan beräkna data snabbare än Phenom II vilket innebär att core i7 högst troligt även kommer att klara av framtidens applikationer en bra tid efter att Phenom II redan har dött ut.[/QUOTE]

Först här förstår jag vilket ENORMT problem du har med att förstå vad något som är konstnadseffektivt är. Det är x prestanda för x pengar. Jag förklarade utförligen det innan. Det innebär att tiden inte har något betydelse här, vilket du fortfarande hävdar. Om en person inte har pengar att lägga, så köper denne det som ger mest för pengarna, och där är AMD fortfarande extremt välplacerade. Du tar dessutom ett syntetiskt test att testa med. Jag undrar om du gör dig dum eller om du saknar kompetensen. Jag förklarade rätt väl ang super-pi och syntetiska tester vad dom innenbär. Återigen, läs igen och lär dig.

[QUOTE]Visst kan vi inte bara använda 3D mark vantage som testutförare, men du kan väl då hänvisa mig till test där samma eller liknande resultat inte uppstår?[/QUOTE]

Alla applikationer som inte är syntetiska.

[QUOTE]På så sätt blir det enligt mig kostvänligare att lägga ut 2000kr på en core i5 idag eller 2800kr på en core i7, istället för att lägga 1600kr på en Phenom II som inte kommer att hänga med lika länge. Sen måste vi naturligtvis ha andra komponenter som moderkort och minnen i åtanke, men du kan komma undan billigt med ett core i5 system med![/QUOTE]

Tänker inte skriva något mer om det. Väggen här hemma förstår ungefär lika mycket om man skulle tala med den.

[QUOTE]core i7 980x är ett FAKTUM, som överklockare redan fått sina händer på och uppnått fruktansvärt bra resultat med. Du spekulerar i en arkitektur från AMD som vi i princip inte vet någonting om.[/QUOTE]

2 extra kärnor. Jag spekulerar? Vi? Det finns en hel del information om Bulldozer och jag står fast vid det jag skrivit. Vänta och se du.

[QUOTE]Hur kan du på fullt allvar påstå att du håller dig till fakta och kunskap och jag det motsatta?[/QUOTE]

Du begriper ju inte vad du skriver. Det kan vara en bra början.

[QUOTE]Jag har samma möjligheter till att inta information som du har, och jag skulle vilja påstå att det faktiskt är du som ljuger för dig själv. Jag upplever det som att du är fast i en storhetstid där AMD kunde sätta lägre priser än Intel och fortfarande uppnå samma eller bättre prestanda. Fallet är helt enkelt inte så idag och det är dags att du går upp ur sängen och sköljer ansiktet så att du vaknar till, tittar ut och inser hur verkligheten faktiskt ser ut.[/QUOTE]

Nej, det är du som inte förstår processorindustrin och vart med tillräckligt länge för att förstå vad jag menar. Du försöker tom dra till med att någon skulle påstå att AMD skulle slå en Intel maskin i spel. Det är ingen som påstått något såndant då Intel har det mikroarkitektiska övertaget. Dock är det ju lite mer än så, och det är där skon klämmer hos dig.

[QUOTE]Jag desinformerar ingen, det har varit uppenbart enda sedan det började argumenteras i denna tråd att det faktiskt är en diskussion och inget annat. Jag och andra har visat resultat, som bevisar att Intel är snabbare än AMD.[/QUOTE]

Du kommer med sjukt vinklade uttalanden, använder dig av syntetiska tester som referens och förstår helt enkelt inte tillräckligt mycket för att skriva som du gör.

[QUOTE]om det är någon som desinformerar någon, så är det du.[/QUOTE]

Citera en enda mening från mig i denna diskussion och bevisa/förklara på vilket sätt som det skulle vara desinformation.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
text

Och så var det du igen. Om du ska hävda dig och lägga dig i, så läs diskussionen från början. Ang personangrepp så slå upp det ordet i en ordbok så du förstår definitionen av det. Dom rader du citerat stämmer inte in på begreppet personangrepp. Om det nu är ett faktum, och inte är tänkt att användas för någon sorts förnedring som du vill få det till, så är det fortfarande inget personangrepp.

Så som man behandlar, blir man behandlad. Beter man sig eller uppger sig vara dum eller en idiot så får man nog betraktas som att antas eller behandlas som en, eller fungerar du annorlunda än dom flesta på jorden?

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Här är en review:
http://www.extremetech.com/article2/0,2845,2358352,00.asp

m.m.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Här är en review:
m.m.

Heh ja där är en review.. som stämmer överens med det jag sagt tidigare i tråden.

i7 = 2500 dyrare totalt per system men aningen bättre i -PROGRAM-

Folk pratar om i7an som om pengar växte på träd och som inte alls är en faktor värd att nämna när man pratar om prestanda per krona.

Jag har ingen statistik som jag kan luta mig mot men jag skulle ändå vilja hävda att det finns fler gamers här på sweclockers än övriga intresseområden.

Antalet forumposts per sektion skvallrar ju lite om det då grafikkortssektionen leder stort över alla andra.

Och då, återigen för femtioelfte gången så är det så här:

Citat:

Som jag sagt tidigare, man har 2500 kvar i fickan om man går AMD Phenom II 965BE istället för intel i7. för dom pengarna kan du köpa ett till grafikkort o köra crossfire, gå på bordell i tyskland lr köpa 5000 jenka tuggummin ELLER.. köpa kompletts billigaste uppgraderingspaket och ha en till dator..

Låter bra mycket mer intressant än att köpa en i7a som öppnar word någon sekund snabbare.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johnny Calibanio
Hade hellre spenderat 75USD mer på en i3 än att dras med en processor som inte klarar av att öppna microsoft word på under 10 sekunder.

Nu är det uppenbarligen en ordentlig överdrift men jag har gått om erfarenhet från AMD och prestandan är minst sagt löjligt dålig i förhållande till Intel.

Hade jag inte vetat bättre hade jag till och med gått så långt som att hylla Intel för att försöka stänga ut AMD från marknaden. Hade det inte varit för konkurrensen, vilket de inte ens är kapabla till att genomföra i dagsläget mot Intel, hade vi klarat oss bättre utan dem.

Call me a fan boy if you want, men hade AMD presterat lika bra eller bättre till samma eller ett likvärdigt pris hade jag varit lika benägen till att välja en av deras produkter. Men så är inte fallet!

Word tar inte 10 sekunder för mig i alla fall. vilken version menar du förresten? Om du har så jäkla bråttom så får du väl sätta igång Office tidigare

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Word tar inte 10 sekunder för mig i alla fall. vilken version menar du förresten? Om du har så jäkla bråttom så får du väl sätta igång Office tidigare

Precis. 10 sek är ju en evighet. Själv har jag inte Word men OpenOffice 3.x däremot startar på mindre än sekund. Men det har iofs ingenting med processorn att göra utan kanske för att OpenOffice-filerna ligger på en SSD :).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Om folk pratar om gamla Intel P4 som en "flopp" varför nämns inte då phenom1 och att den "floppade"? Många hade stora förväntningar och blev rätt så besvikna. Låga frekvenser, varma och inte speciellt prisvärda.

Sen när phenomII kom så började det ordna upp sig för AMD.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Om folk pratar om gamla Intel P4 som en "flopp" varför nämns inte då phenom1 och att den "floppade"? Många hade stora förväntningar och blev rätt så besvikna. Låga frekvenser, varma och inte speciellt prisvärda.

Sen när phenomII kom så började det ordna upp sig för AMD.

Dom första Phenom processorerna var fortfarande prisvärda och blev faktiskt acceptabla med ACC funktionen. Att dom inte blev det man förväntade sig är självklart.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Om folk pratar om gamla Intel P4 som en "flopp" varför nämns inte då phenom1 och att den "floppade"? Många hade stora förväntningar och blev rätt så besvikna. Låga frekvenser, varma och inte speciellt prisvärda.

Sen när phenomII kom så började det ordna upp sig för AMD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Dom första Phenom processorerna var fortfarande prisvärda och blev faktiskt acceptabla med ACC funktionen. Att dom inte blev det man förväntade sig är självklart.

Mycket nöjd med min Phenom den blev en fin uppgradering från min X2, för ca 1600kr tror jag.
Phenom blev inte lika bra som vi hoppades men absolut inte en flopp.
Det tråkigaste var TLB-buggen som fanns i första versionen och framförallt AMD:s ide att koppla ur L3 cashen i stället för att låta det vara, felet visar sig mycket sällan.
Köpte moderkortet och X2:an hösten 2006 min Phenom gjorde att min dator fortfarande klarar allt jag slänger på den, X2:an tuffar på i min HTPC, det är verkligen kostnadseffektivt.

Varför tjatar folk och testsaiter om superpi?
Testet är 6 år äldre än 3DMark2001 och lika inaktuellt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_PI

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det fina är att alla 555BE kommer vara C3 steppade Deneb kärnor. Dom kommer nå ganska höga frekvenser.

Hur vet du att alla kommer att vara C3 steppade, sitter du med någon typ av insiderinformation om det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
???????

Vad menar du?

???????

Hände något med citeringen vet inte vad.

Jag menar om man skriver det minsta positivt/negativt om någon tillverkare så blir man automatiskt en "fänbåj" på detta forum.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hur vet du att alla kommer att vara C3 steppade, sitter du med någon typ av insiderinformation om det?

Oavsett om jag sitter på info så kan man ganska enkelt bara kika här:

http://products.amd.com/en-us/desktopcpuresult.aspx?f1=AMD+Ph...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]