Assassin's Creed II - PC

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed II - PC

Hopp, det har otaliga gånger sagts att PC versionen av AC II kommer att släppas det första kvartalet 2010, dvs inom de närmaste 4 månaderna, och hur känner ni inför det, ni som väntar ivrigt på att få spela spelet? Och runt vilket exakt datum gissar ni på att det släpps? Själv gissar jag på 31 mars. Varför vara optimistisk?

Efter att ha spelat lite på grannens 360, och sett hundratals videos, så är jag fortfarande helt såld. Älskar det första, trots buggarna och repetiviteten - Vad tror ni jag gillar uppföljaren?

Man får bara hoppas att det inte blir en dålig port - Förresten har Ubisoft själva sagt att dem utnyttjar den extra tiden till att finslipa spelet för PC.
Sök på YouTube (assassins creed 2 pc) så hittar ni ett par videos där Patrice Désilets förklarar läget.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Har kört igenom det på 360 och gillade det rätt mycket men jag orkade aldrig samla ex alla 100 fjädrar osv.
GIllade du ettan kommer du gilla detta det är jag helt säker på.
Släpps nog i februari.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fick hem Ginzas katalog igår där stod det 15 januari, skulle va lite chock isf = )

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på det här spelet sedan jag klarade första.
Och efter att ha kört lite på 360, har jag fått abstinens.

Men jag vill inte till rehab

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Tur att man avskydde ettan så man inte behöver snegla på detta! Sålde ettan på Loppis till PS3 för 10€!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Ska släppas den 16 Mars enligt Steam, Nice!!!

Permalänk
Medlem

Tyvärr så gäller inte det för oss... I Europa släpps spelet den 4:e mars

Jag skulle ha varit otroligt hypad om det inte vore för Ubisofts aningen luddiga pirat-skydd: Såvitt jag har förstått, så måste man ansluta till internet och verifiera produkten varje gång man ska spela. Visst, alla hatar online-verifiering under installationen av ett spel... Men varje gång man startar det? Vad i helv-...?!

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Tyvärr så gäller inte det för oss... I Europa släpps spelet den 4:e mars

Jag skulle ha varit otroligt hypad om det inte vore för Ubisofts aningen luddiga pirat-skydd: Såvitt jag har förstått, så måste man ansluta till internet och verifiera produkten varje gång man ska spela. Visst, alla hatar online-verifiering under installationen av ett spel... Men varje gång man startar det? Vad i helv-...?!

Tyvärr? = )

Blir köp via Steam så bör det ej va några problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thovvr
Tyvärr? = )

Blir köp via Steam så bör det ej va några problem...

Jo men blir ju lite otrevligt om du sittter utan internet av någon anledning och vill spela.
Din router kan ju faktiskt flyga i luften en dag, vem vet.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Lite dumt tänkt, tänk om datorn går sönder då kan jag inte heller spela. Vi får väl hoppas att saker å ting fungerar istället för att tro att de inte kommer göra det...

Permalänk
Medlem

Internet krånglar mer än själva datorn, iaf för mig - Och det kommer innebära problem.
Ubisoft är ondskefulla.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Gameplayen i ettan var ju iaf sisådär, jag spelar mest för storyn som är grym

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Själv så avgudar jag gameplayen "Klättrings-systemet" är underbart, enligt mig.
Och jag gillar även striderna, trots att de är extremt lätta och aningen löjliga; Men det är så jäkla snyggt animerat!

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Även om jag inte har spelat det alls så är hypen över för länge sen. Tror inte en sekund heller att det var för att för att det skulle bli "perfekt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntraxXx
Tyvärr så gäller inte det för oss... I Europa släpps spelet den 4:e mars

Jag skulle ha varit otroligt hypad om det inte vore för Ubisofts aningen luddiga pirat-skydd: Såvitt jag har förstått, så måste man ansluta till internet och verifiera produkten varje gång man ska spela. Visst, alla hatar online-verifiering under installationen av ett spel... Men varje gång man startar det? Vad i helv-...?!

Tack för infon. Hade ingen aning om att man var tvungen att ha en internet-uppkoppling hela tiden för att kunna spela Creed 2.

Googlade och hittade info om Ubisofts nya PC DRM platform. Ubi forum

Kommer att tillbringa mycket tid i mitt fritidshus i vår och saknar där uppkoppling.
Så då ser det kört ut kunna spela Creed 2 för min del där:mad:

Permalänk
Medlem

Oj, fel av mig; Man måste ha konstant uppkoppling för att spela.
KONSTANT! Vad i helvete tänker Ubisoft's anställda med? Ska vi med dålig uppkoppling inte kunna spela singleplayer-spel heller?! Inte nog med att IW snuvade oss på bra multiplayer i MW2, nu tar Ubisoft och kn***ar singleplayer?!

Jag är skitarg. Här väntar man angeläget i flera månader p g a den fördröjda releasen, villig att spendera 500 spänn på spelet - Och så tvingar dem ner sån här skit i våra halsar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lepus
Kommer att tillbringa mycket tid i mitt fritidshus i vår och saknar där uppkoppling.
Så då ser det kört ut kunna spela Creed 2 för min del där:mad: [/B]

Det också, sparfilerna kommer att lagras online på Ubisoft's servrar - Än en gång, himmelriket för dem med röten uppkoppling!

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Ups, doublepost.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

happ fick det här i mail lådan idag

"du får detta mail då du har en bokning på Assassins Creed 2 - Black
Edition till PC. Tyvärr har vi fått information ifrån vår leverantör att
de ej kommer kunna leverera det antal som tidigare var överenskommet.
Detta innebär att vi ej kommer kunna täcka samtliga bokningar och tyvärr
är din order en av dessa.

Som kompensation för det inträffade kan vi istället erbjuda dig
Assassins Creed 2 - White Edition för 399 kr. Vänligen återkom snarast
möjligt angående hur du önskar att vi gör med din order. För att
underlätta hanteringen ber vi dig inkludera ditt ordernummer.

--
Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Webhallens Kundtjänst"

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesusbarnet
happ fick det här i mail lådan idag

"du får detta mail då du har en bokning på Assassins Creed 2 - Black
Edition till PC. Tyvärr har vi fått information ifrån vår leverantör att
de ej kommer kunna leverera det antal som tidigare var överenskommet.
Detta innebär att vi ej kommer kunna täcka samtliga bokningar och tyvärr
är din order en av dessa.

Som kompensation för det inträffade kan vi istället erbjuda dig
Assassins Creed 2 - White Edition för 399 kr. Vänligen återkom snarast
möjligt angående hur du önskar att vi gör med din order. För att
underlätta hanteringen ber vi dig inkludera ditt ordernummer.

--
Best Regards / Med Vänliga Hälsningar
Webhallens Kundtjänst"

är jag den ända här som blivit av med min Assassins Creed 2 - Black
Edition? webhallen har tydligen fått 60% mindte ex än vad dom hade beställt

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

är det bara mitt AC2 som "låser" sig efter att da vinci har lagat wristblade till än, filmen stannar bara där han tar på sig den sen händer inget man kan gå och och välja den i vapen cirklen och komma in i menyn men det går inte fortsätta spela

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidd3n
är det bara mitt AC2 som "låser" sig efter att da vinci har lagat wristblade till än, filmen stannar bara där han tar på sig den sen händer inget man kan gå och och välja den i vapen cirklen och komma in i menyn men det går inte fortsätta spela

Även jag drabbades av samma problem igår när jag spelade. Hoppas det kommer en uppdatering...

Permalänk
Medlem

jag vill ha en lösning på det problemet snarast ju

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk

tyckte ettan blev pisstråkig så jag kan inte säga att jag bryr mig så mkt om 2an tyvärr

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

är ju bra sugen på AC2 men jag tänker inte köpa ett ubisoft spel så länge de håller på med sitt nya kopieringsskydd och folk verka ha massor problem med att överhuvudtaget installera! spelet

(tysk forum för er som kan http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1891075828/m/6561...)

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk

Är det bara jag som inte kan spela? Kommer inte in öht. "Det gick inte att ansluta till Ubisofts huvudserver"

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Undrar om de är nöjda med sitt kopieringsskydd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Undrar om de är nöjda med sitt kopieringsskydd?

Jarå. De går ändå aldrig in på sitt eget, eller andra, forum för att se vad deras fans tycker om saken, så det är nog nöjda...

T ex: http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/4811054957/m/6811098...
Gör din plikt, och raga tillsammans med oss.

Och de hade nyligen problem med sina servrar också, så att man inte kunde spela Assassin's Creed II.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Jag såg spelet för 35 dollar, nedladdning igår. Men jag hittar det inte idag, någon som kanske vet var?

Permalänk
Medlem

Kan förövrigt tillägga att det stod att offline-play fanns där. Stod det iallafall.

Permalänk
Medlem

är inte spelet för repetetivt? Jag älskade den första ja, men är rädd att satsa på tvåan för det finns så många spel nu, bad company 2 e jag helt såld på