Fel upplösning vid streamad film genom Media Server

Permalänk
Medlem

Fel upplösning vid streamad film genom Media Server

Jag streamar film genom java ps3 media server (har även gjort det med TVersity utan problem). det ända jag stör mig lite på är att den streamade bilden är större än upplösningen om används på TV. Jag köra 720p på tvn och har ställt in Media Servern att streama filmen i max 1280*720. När jag öppnar upp filmen på PS3n så dras bilden ut ca 50px på var sida (enligt min uppskattning), kanske lite mindre i top och botten, men minst 50px höger och vänster.

Nån som har stött på samma problem och kanske har en lösning? Har kollat så att ingen zoom funktion är aktiverad. Det kanske beror på TVn i sig? Kör jag tvut så har jag kunnat justerat bilden genom nvidia. Kan man göra liknande med bilden i PS3n? Tvn förresten är en Sony 32" HD-ready. Ca 5 år gammal.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem

Vad händer om du tar bort begränsningen på 1280*720 i PMS? Eftersom din PS3a är inställd på att spela upp i 720P så kommer den ändå att skala rätt till TVn. Kan ju vara så att din tv inte kör pixelmappat 1:1 utan i nån bastardupplösning som drar ut bilden. Låt PS3an tänka på det istället för PMS.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Har testat att ta bort begränsningen och även att sätta en mindre upplösning typ 1190*670 bara för att testa, men ingen skillnad.

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem förut på min gamla lcd
Kom ihåg att jag också fick ställa in upplösningen efter min tv's naturliga upplösning för att få in rätt aspect ratio, sedan fick jag då ändra "screen mode" till normal eller original via menyn när jag väl streamade upp filmen/klippet på PS3

Prova t.ex. 1280x1024

edit:
1280x1024 kanske inte passar på 32"

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Testade det men det funkade inte :/

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013