Sälja med garanti?

Permalänk
Medlem

Sälja med garanti?

Hej!

Om jag säljer en nyköpt produkt med 3 fabriksgaranti och bifogar inköpskvitto, kan min köpare ta del av denna då?

Dustin och en IE 3.0 mus...

/M

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

Har för mig att garantier inte gäller i andra hand men visst jag kan ha fel någon som kanske orkar kolla det.

Permalänk
Medlem

nån? annars mejlar jag dustin

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen gäller bara mellan företaget som sålt varan och den som köper varan av företaget. Detsamma gäller de flesta fabriksgarantier men det får man lusläsa specifikt i varje enskilt fall.
Nu gäller det en tämligen billig sak så det kan tänkas Dustin accepterar reklamationer på denna ändå, men det är inget en andrahandsköpare kan kräva utan skall betraktas som goodwill.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Tack. grym du är!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk

har för mig dom sa på Plus (han med soptunnan) att om du köper en vara i andrahand med garanti så måste den som köpt varan i förstahand lämna in varan för att garantin ska gälla.

men antar att det endast är om det står ett namn vem som köpt den först på kvittot? för står det inget namn på kvittot så kan dom väll inte se vem fan som köpte den först mer än att möjligen ev kortköp från x person,

läste nu att det gälde dustin då är det nog den som köpt den från dustin som ska lämna in den om den går sönder iom att det står ditt namn på deras order och kvitto.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

det är endast goodwill från företaget om dom ens accepterar en vara med en annan köpare än den som står på kvittot.