Permalänk
Medlem

AMD PHENOM II x4 945

Hej! Har en fråga om amd phenom II x 945 här. Jag undrar om den slår en intel core 2 quad q9400 i spel och snabbhet.

Permalänk
Hedersmedlem

De är rätt likvärdiga i prestanda, så har du den ena så byt inte till den andra Annars kan du ju alltid googla lite på dessa prollar, så hittar du säkert något matnyttigt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

okej
Skulle vara bra om nån kunde länka nå benchmarks:D

Permalänk
Medlem

men frågan är vad jag ska köpa till min nya gaming dator. Vilken skulle ni välja?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rydan19
men frågan är vad jag ska köpa till min nya gaming dator. Vilken skulle ni välja?

Skulle absolut inte valt q9400 eftersom socket 775 är snart borta. angående 945 hade jag valt 955 istället, upplåst multiplier också så det är lätt att klocka ifall man inte kan så bra. + den kostar typ 100kr mer eller något sådant.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Hedersmedlem

Har du någon av dessa prollar, eller är det bara spekulationer.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en billig AM3 cpu och skaffat ett bra am3 moderkort så att man kan köra på de nya sex kärniga Phenomarna nästa år om dom är bra:)

Att köpa Socket 775 grejor nu till en speldator är inget jag skulle ens fundera på.

Föresten passa på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=580524 39 kvar just nu och dom tar inte in nya till det priset ca 950kr =50% rea

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb