Asus bekräftar Eee Pad – tablet med Tegra

Permalänk
Melding Plague

Asus bekräftar Eee Pad – tablet med Tegra

Efter framgångarna med netbook-datorer hoppar Asus på nästa trend, nämligen kompakta surfplattor likt Apples Ipad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter mycket trevligt! Ser fram emot fler specifikationer!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Fet och ful

Intressant med dessa, dock så hoppas jag dom satsar lite på design och inte bara blank knakig plast.

Permalänk

Ser nästan ut som att den är delbar, kanske gömmer sig ett tangentbord i mitten?

Annars verkar den helt klart vettigare än Ipad, mest pga Android.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Crap, crap and more crap ?

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Nej den var alldeles för ful Speciellt det där bruna temat ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Nej den var alldeles för ful Speciellt det där bruna temat ^^

Du ska nog inte haka upp dig på temat då det kommer antagligen ändras
eftersom detta bara är en projekt bild som är gjorde i photoshop eller liknande.

Permalänk
Medlem

@Huddit @linxz @TeKGubben

Ni tror på allvar att de visar upp en produkt som inte ens specarna är färdig på?
Är så klart en gammal bild, men om man inte läser artikeln utan bara tittar på bilden så blir det så klart väldigt fel!

Permalänk
Medlem

Och som vanligt när det inte är Apple så har designerna misslyckats att göra en snygg produkt.
Känns inte som om det är Apples designers som är bra utan alla andra designer som är dåliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Och som vanligt när det inte är Apple så har designerna misslyckats att göra en snygg produkt.
Känns inte som om det är Apples designers som är bra utan alla andra designer som är dåliga.

Jag tyckte alla mockups och eventuella iPads innan den väl visades vara fula... stod det i artikeln att Eee pad är släppt? Bilden är ju så klart inte en färdig produkt eftersom specen inte ens är känd.

Permalänk
Medlem

Tror den kan bli hur bra som helst. Behöver mer info innan man kan hissa eller dissa

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bilden är på ASUS EeePC T101H!

En "laptop" med touch screen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Tror ändå på att Mac's produkter är mer stabila!

dock kanske EEE Pad kanske har bättre siffror, men är det verkligen siffrorna som gör den bra?

Jag skulle välja iPad pga kvalitén och Operativsystemet, men det är ju jag

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Det känns som den gamla tableten har vaknat upp från sin 10-åriga koma och tror att han fortfarande lever i 2000-talets hippa IT-era...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Tror ändå på att Mac's produkter är mer stabila!

dock kanske EEE Pad kanske har bättre siffror, men är det verkligen siffrorna som gör den bra?

Jag skulle välja iPad pga kvalitén och Operativsystemet, men det är ju jag

Oroa dig inte, i Sverige lär EEE Pad komma med Windows XP. Fett. Tack dumma jävla svenssons som "känner igen sig".

Permalänk

Varför inte köra windows 7 ? Dom bilder jag sett av HPs tablet så har den ju Windows 7

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Varför inte köra windows 7 ? Dom bilder jag sett av HPs tablet så har den ju Windows 7

Det enda vettiga desktop OSet som går att köra på en ARM är väl Linux baserade? Windows 7 har ingen ARM port vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Ser ut och vara delad, kanske har ett tangentbord där under? fast Asus har redan en tabletPC om man vill använda till det ändamålet, T91.

Den var inte vacker iaf om den ska se ut så där.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

ni som snackar om windows hit och dit, läste ni inte artikelen?
Det står ju att det kommer med Android.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osten87
ni som snackar om windows hit och dit, läste ni inte artikelen?
Det står ju att det kommer med Android.

Det står _troligtvis_ så det är ju ändå öppet för spekulationer... Men iom ARM processorn som verkar vara spikad så smalnar ju alternativen av iofs...

Och många verkar ju missa bilden inte har en riktig anknytning till artikeln, men man är ju ändå osäker på hur snygg och bantad de kan få maskinen. Känns ju faktiskt som att Apples prissättning kommer sätta en hyfsad press på de budget plattor som lär komma framöver...

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än ipaden i alla fall, fortfarande ser jag inte praktiskt i det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Det enda vettiga desktop OSet som går att köra på en ARM är väl Linux baserade? Windows 7 har ingen ARM port vad jag vet.

Har android stöd för flash ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Så länge det är en filhanterare och usb är jag nöjd (i förhållande till iPad). Sen skulle det inte skada med lite öppenhet inför val av operativsystem.

Permalänk
Medlem

IPS? Någon som vet?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K w/ Scythe Shuriken | 8GB Corsair Vengeance LP PC3-12800 CL9 | ASUS Radeon HD7770 DirectCu 1GB V2 | ASUS Maximus V Gene Z77 | OCZ Vertex 4 128GB | Silverstone GD04B USB 3.0 M-ATX | Corsair CX 430W V2

Permalänk

känns som om prestandan är för kass, och priset för högt för att det ska vara intresant. men om den kommer under 3k och har usb, så kan det nog bli en hit. induktionsladdning hade varit mumma

Permalänk
Medlem

Batteritid vore väldigt intressant att se, eftersom Apples iPad hade värdelös batteritid!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Sådana här "plattor" måste vara tillräckligt tunna, och inte för stora ungefär så dom går ner i en rymlig innerficka (OK om det parallellt finns större varianter) samt ha lång batteritid, samt kosta måttligt
När det finns ska jag också bli intresserad av det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Sådana här "plattor" måste vara tillräckligt tunna, och inte för stora ungefär så dom går ner i en rymlig innerficka (OK om det parallellt finns större varianter) samt ha lång batteritid, samt kosta måttligt
När det finns ska jag också bli intresserad av det.

Det finns redan med med SIMkort, det kallas telefoner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Har android stöd för flash ?

Titta vad jag hittade på GOOGLE.

http://www.swedroid.se/android-flash-2010

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Batteritid vore väldigt intressant att se, eftersom Apples iPad hade värdelös batteritid!

Värdelös någon liknande produkt som har bättre batteri tid

tror inte detta kommer bli bra. alla som har haft en eee netbook med asus egna linux os på vet nog va jag menar, hoppas jag

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3