Permalänk

Nya album 2009-2010

hejsan, jag vill diskutera detta med nysläppta album från några Grupper jag alltid diggat.

30 seconds to mars: nya album tkr jag inte om för mkt synth,och det är en del mysko musik i deras nya låtar anser jag då.

AFI: nya albumet är för gapigt, sångaren håller på med sina stön ljud som - AUUU. osv osv. han scremar inte längre, och han som scremar så underbart.

Three days grace: deras nya album är faktiskt någlunda bra. men slår inte deras förra.

Green day: Deras nya album är väldigt blandade. ingen är lik varandra, det är ett stort Plus, men jag föredrar faktiskt dom från förr vet inte varför,men det är klart en mkt bra nytt album dom släppt:)

The Blackout: Lyssnat lite på deras nya Låtar på mysace, dom är nästintill ren pop nu ju:O Vad tog coolheten vägen? och deras screamo:O?

såhär är det, dom flesta banden som är kända är inte screamo band precis.
Men man ska ju köra på det man tkr mest om, jag vet inte om dom grabbarna tkr mest om att sjunga rent vanligt.

Men tråden är tillför snack, om album som släppts nyligen.

Är du besviken på något album ,eller du kanske är glad för något nytt album, skriv i tråden så snackar vi:D

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Rotting Christ- Aealo.

RC har delvis bytt musikfåra ett par gånger i sin 20∼åringa karriär. Då jag inte är en van musikrecensent är det inte så lätt att beskriva hur, men från svartmetall, till lite lugnare melodisk metall(A Dead Poem & Sleep Of The Angels), till mer producerad / hårdare svartmetall(Genesis, Khronos, Sanctus Diavolos), till mer folk-inspirerat: Theogonia och ännu mer denna skiva.

Kör-elementen på Aealo låter en hel del som Karin Dreijer, dvs rätt trevligt.
"Folk"elementen är dock lite för framträdande för mig- "Nekron Lahes" är jojk, Noctis era låter sjungen av en hund, Eon Aenaos repeterar ett dödsskri rätt ofta som låter misstänkt likt Dooms(PC-spelet), Thou Art Lord (och vad jag misstänker Eon Aenaos) har andra sångare och avslutande Orders From The Dead är en Diamanda Galás-låt, framförd av henne.

Inte helt värdelös skiva om man gör en spellista av hälften av låtarna ungefär; och RC är ju alltid RC , så totalt 6/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

30 STM:s senaste album var underbart, ska bli kul att få se dom igen i Mars !
Längtat som bara den.

Glöm inte att Linkin Park är på väg med deras nya skiva detta år !

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

härlit:D
men det är alltid kul när dom kommer me något nytt

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

absolut
hehe nu ska jag stänga av min vackra klassiska musik och sätta på lite bfmv, ditt namn får mig att tjuvlyssna på de ^^
Lyssnade på de en hel del som yngre

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

aha ok:D haha ja dom e bra dom

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

Men vad tror ni om årets festivaler? Tror ni att de kommer att slå igenom stort i år?
Hultsfred ska ju ha sin sista festival i år, synd, var där 08.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

aha ok, jag håller ej koll på sånt, men de kan nog bli en trevlig sommar:D

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

De lyckliga kompisarna släpper nytt album ! ser fram emot det som fan! det är riktig musik det !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Ser fram emot Demon Hunter, Ill Nino, Poets of the Fall och Bullet for my Valentines nya XD

Permalänk

Dark Tranquillity släpper "We are the void" snart. Längtar som bara den.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Dark Tranquillity släpper "We are the void" snart. Längtar som bara den.

Samma här
Tyvärr så tycker jag att låtarna på deras myspace (Dream Oblivion och At the Point of Ignition) är mycket tristare än tidigare material. =/ Den senare verkar ha potential dock, men Dream Oblivion, nja?

Ser även fram mot In Mournings nya ("Monolith"), även om den inte verkar lika bra som guld-debuten "Shrouded Divine".

Album som redan kommit:
Amorphis - Skyforger (??? - power metal med folk och heavy-inslag?)
Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings (progressive metal)
Insomnium - Across the Dark (melodic death metal, främst
... plus en jäkla massa album alla ger grymt bra betyg som jag inte lyssnat igenom. =/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200