Permalänk

Ska man kleta in kylpasta?

Tjena jag har precis köpt ny processor och undrar om man ska kleta in mer kylpasta än vad som är på ? Asså räcker det som är på originalkylaren för har märkt att min processor inte orkar med typ som enkla spel i cs får jag fpsdrop på 1 bana som jag inte borde få , Jag har en Amd phenom 2 705e 2.5 ghz

Permalänk
Hedersmedlem

Det som är på original ska ju räcka, men om du tar bort den igen eller byter kylare helt så bör du göra helt rent och ha på ny kylpasta.
Man ska tänka på att inte smeta på tjockt, då isolerar det bara istället.

Är du HELT säker på att det är processorns fel att du får fps-drop?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Du ska inte kleta på mer, det som händer då är att kylningen blir sämre bara.
Och eftersom du redan har monterat den, så är det ju inte mer du ska ha på, däremot kan du byta ut kylpastan om du vill, du får ta bort all gammal kylpasta göra rent ordentligt och lägga på ny

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tveksamt om FPSdropsen beror på att din processor throttlar, det är nog snarare mjukvarurelaterat, alt "skit bakom spakarna".

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

Asså jag tror det är processorn som fixar lagget för att när det inte är några personer på servern så laggar jag ingenting men när det kmr typ 10 st då börjar jag fpsdroppa som min kompis inte gör med dåligare saker i datorn så fattar inte riktigt vad som är problemet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Asså jag tror det är processorn som fixar lagget för att när det inte är några personer på servern så laggar jag ingenting men när det kmr typ 10 st då börjar jag fpsdroppa som min kompis inte gör med dåligare saker i datorn så fattar inte riktigt vad som är problemet

Vad har kylpasta med FPS drops att göra?
Det är snarare ditt grafikkort, processorn gör ju ingenting i CS?
Sluta spela den banan annars.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Asså jag tror det är processorn som fixar lagget för att när det inte är några personer på servern så laggar jag ingenting men när det kmr typ 10 st då börjar jag fpsdroppa som min kompis inte gör med dåligare saker i datorn så fattar inte riktigt vad som är problemet

Det e ditt grafik kort, kan vara värme relaterat men testa ladda ner powerstrip

Permalänk

Mitt graffekort ligger på typ 40-45 grader idle .

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Mitt graffekort ligger på typ 40-45 grader idle .

Varför nämner du temperaturerna hela tiden? Det är ju inte direkt dom som knasar till det. googla upp banan du lirar på och läs kommentarer t.ex..?

Vad är det för kort?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Marcus, nu tycker jag att du får ge dej.
Du har tragglat dina datorproblem i dagar nu och du verkar inte lära dej något av råden du får.
Lämna in datorn om du tror att den är trasig, annars får du finna dej i att den är som den är.
Ang temperaturerna så är det väl rätt bra att skriva vad tex grafikkortet ligger på när du får problem, alltså i load..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag håller helt med att jag tar upp detta hela tiden , men bara så jävla drygt när man köpt ny dator och inte hittar problemet jag har ett ASUS EAH4870 1GB DDR5 iaf jag blir bara så jävla less och vill hitta mitt feta problem här !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Jag håller helt med att jag tar upp detta hela tiden , men bara så jävla drygt när man köpt ny dator och inte hittar problemet jag har ett ASUS EAH4870 1GB DDR5 iaf jag blir bara så jävla less och vill hitta mitt feta problem här !

Ditt problem är nog CS då det är uråldrat.
Hur är din framerate i andra spel? Normal? Är den normal så vet du att problemet är banan/spelet och inte ditt system..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Jag håller helt med att jag tar upp detta hela tiden , men bara så jävla drygt när man köpt ny dator och inte hittar problemet jag har ett ASUS EAH4870 1GB DDR5 iaf jag blir bara så jävla less och vill hitta mitt feta problem här !

Varför har du skapat två trådar där du frågar exakt samma sak?
Du har ju redan fått ett utmärkt svar i din förra tråd!
Det kliar i fingrarna, men jag ids inte trycka på "anmäl" denna gången.

Denna tråd jag pratar om:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=960...

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

palla lipa om cs! aja, det är inte kylpasta iaf. du kanske borde uppdatera dina grejer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Jag håller helt med att jag tar upp detta hela tiden , men bara så jävla drygt när man köpt ny dator och inte hittar problemet jag har ett ASUS EAH4870 1GB DDR5 iaf jag blir bara så jävla less och vill hitta mitt feta problem här !

Jo, jag förstår att du vill lösa dina problem, men att skapa mängder med trådar ang samma problem är ej någon lösning.
Sen att du kommer med dina problem i andras trådar är inte okej(även om personen har ett likadant mobo).
Det fungerar inte så på SweC.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

satt det någon plast film över kylpastan som du missade att ta bort

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som om det är CS som är problemet.

Gissar hejvilt här och nu, men installera om CS ordentligt? Testa olika grafikinställningar? Kör du OpenGL eller Direct3D? Det ska ju inte kräva något av din dator, men det kan ju orsaka problem i vilket fall..

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte tänkt på att din i-net lina kanske suger, och då speciellt på pingsidan?!
Din kompis må ha sämre grejer, men om linan inte är bra så kan du ju ha vilken monsterdator som helst, och ändå få stora drops.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Du har inte tänkt på att din i-net lina kanske suger, och då speciellt på pingsidan?!
Din kompis må ha sämre, grejer men om linan inte är bra så kan du ju ha vilken monsterdator som helst, och ändå få stora drops.

Det är en klassiker, folk skaffar större och större bredbandsabonnemang från 2 till 4 till 8 till 24 till 100Mbit och hoppas få bättre ping i sina spel.

Att den gamla 10Mbit switchen och det undermåliga inbyggda nätverkskortet ihop med com-hem abonnemanget kan orsaka problem kan man inte tänka sig.
Det är ju en ny värstingdator trots allt.

Att vem som hostar servern också påverkar är ju en annan sak.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Asså jag har testat det mesta men hittar inte problemet trots allt , det är en awp rooftops map , och det är på alal servrar inte bara på en jag droppar till 75-100 fps hela tiden och det är störigt när man precis köpt ny dator , testat med powerstrip men vet själv inte vilka inställningar jag ska ha ...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcuselwinson
Asså jag har testat det mesta men hittar inte problemet trots allt , det är en awp rooftops map , och det är på alal servrar inte bara på en jag droppar till 75-100 fps hela tiden och det är störigt när man precis köpt ny dator , testat med powerstrip men vet själv inte vilka inställningar jag ska ha ...

Du kan inte vara seriös....... en tråd för detta..?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Säg någon server som hostar awp_rooftops där det inte blir fps drop?
Du kan ju kolla på någon "normal" server, t.ex. BrutalCS, Vanilla etc. Jag tror knappast på att du kommer få fps drop där ^^

Onödig tråd plus att du har flera stycken andra trådar...

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

75 till hundra bilder per sekund det är väll inget fel

är inte en vanlig film bara 25 bildrutor per sekund
det blir inget lagg av det

kan tänka mej att du har över 800 i ping när du spelar och att det är det som är problemet

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

75-100fps är mycket mer än tillräckligt.
Jag klarar mig galant med 40fps i spel, märker knappt någon skillnad mellan det och typ 100.

Jag tror att du har för hög ping, många cs-fjortisar (nu är inte alla som spela cs fjortisar, men många är det) vet inte skillnaden mellan låg fps och hög ping. Sorgligt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare