Nekad retur på Inet.se [rubrik redigerad /mod]

Permalänk
Medlem

Nekad retur på Inet.se [rubrik redigerad /mod]

Hej

Jag satte ihopa ett datorpaket till min vän och hans familj, med i5 processor och moderkort.
Grejen var, moderkortet var deffekt. Fick ingen bild och fläktarna gick igång bara och grafikkortet gick upp och ned i varv. Testade med ett annat grafikkort ingen skillnad. Skärmen bara stod och blinkade att det inte fanns signal.
Tyvärr har jag ingen i5 cpu jag kunde testa med, bytade även minnesstickor.

Så dom skickade in till Inet, och sen ringer den idioten som sitter i kundservice menar på att jag har böjt pinnar på moderkortet i CPU socketen. och dom lurar på honom ett helt nytt moderkort som han får betala för.
Jag jobbar till och från på en datorfirma där jag bor och sätter ihop datorer och jag har aldrig någonsin böjt några pinnar, har byggt väldigt många genom åren.
Jag har alltid gillat Inet, men så fruktansvärt förbannad på dom nu.

Så här kan dom inte göra? Dom fick ett måndags exemplar av Inet.
Jag vet att jag inte böjer pinnar när jag sätter ihopa datorer!
Dom borde kunna kräva pengarna tillbaka väll? han i telefonen var väldigt tråkig mot dom också, berättade han.

Gigabyte p55M-UD2 http://www.inet.se/artikel/1901726/gigabyte-ga-p55m-ud2

Har själv kollat på moderkortet, vi fick tillbaka den + den nya. Jag hittar inga pinnar som är böjda överhuvudtaget! satte ihopa det nya kortet och allting fungerar gallant.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Satte du dit sockelskyddet på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
[...]
Jag jobbar till och från på en datorfirma där jag bor och sätter ihop datorer och jag har aldrig någonsin böjt några pinnar, har byggt väldigt många genom åren.
Jag har alltid gillat Inet, men så fruktansvärt äcklad av dom nu.
[...]
Har själv kollat på moderkortet, vi fick tillbaka den + den nya. Jag hittar inga pinnar som är böjda överhuvudtaget! satte ihopa det nya kortet och allting fungerar gallant.

Vad ska jag göra?

Misstag händer. Att säga aldrig är aldrig bra.

Om du har fått tillbaka det trasiga moderkortet så skicka tillbaka det och säg att det inte finns något som är fysiskt böjt.

Och inet.se blåser inte folk. Misstag sker och bara för att du drabbas av det så är det faktiskt inte troligt att det sker en rutinmässig blåsning. Och inte speciellt klokt att skapa en tråd med den rubrik som du har valt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv

Låter som du glömde den extra strömkontakten på moderkortet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Satte du dit sockelskyddet på moderkortet?

ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Låter som du glömde den extra strömkontaktern på moderkortet...

nej dom fick inte det att fungera på Inet heller.

Permalänk
Medlem

Re: Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Misstag händer. Att säga aldrig är aldrig bra.

Om du har fått tillbaka det trasiga moderkortet så skicka tillbaka det och säg att det inte finns något som är fysiskt böjt.

Och inet.se blåser inte folk. Misstag sker och bara för att du drabbas av det så är det faktiskt inte troligt att det sker en rutinmässig blåsning. Och inte speciellt klokt att skapa en tråd med den rubrik som du har valt.

Det är du som la till Rutinmässig blåsning, inte jag..
Finns inga pinnar som böjda, har kollat med förstoringsglas flera gånger om.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med inet, dom är ju fan bäst. grym service, bra priser etc. när jag en gång fick ett modekort som inte passa i mitt chassi så ringde jag och fråga om jag kunde byta ut det och lägga till pengar eller så. Dom så Okej bara det inte är använt, och jag skickade iväg det och nästa vecka fick jag ett annat.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
Jag har aldrig haft några problem med inet, dom är ju fan bäst. grym service, bra priser etc. när jag en gång fick ett modekort som inte passa i mitt chassi så ringde jag och fråga om jag kunde byta ut det och lägga till pengar eller så. Dom så Okej bara det inte är använt, och jag skickade iväg det och nästa vecka fick jag ett annat.

jag har inte heller haft problem med Inet innan, första gången nu och jag väldigt upprörd att dom säger att pinnar är böjda.. Eller fel att säga dom. Han som satt i telefonen.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Det är du som la till Rutinmässig blåsning, inte jag..
Finns inga pinnar som böjda, har kollat med förstoringsglas flera gånger om.

"inet.se blåser folk"

INte "inet.se gjorde ett misstag, hur ska jag lösa det med dem?"

Skriv ett inlägg i deras tråd. Inet är helt klart den butiken med bäst kundebemötande och han som skriver i tråden på sweclockers är väldigt trevlig och kommer säkert lösa det.

Om det inte visar sig att du gjort fel och att du faktiskt gjorde något.

Permalänk

matlo gör ett inlägg i inet.se tråden och länka hit å se vad dom säger

edit
ops 511 han före

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Medlem

Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Hej

Jag satte ihopa ett datorpaket till min vän och hans familj, med i5 processor och moderkort.
Grejen var, moderkortet var deffekt. Fick ingen bild och fläktarna gick igång bara och grafikkortet gick upp och ned i varv. Testade med ett annat grafikkort ingen skillnad. Skärmen bara stod och blinkade att det inte fanns signal.
Tyvärr har jag ingen i5 cpu jag kunde testa med, bytade även minnesstickor.

Så dom skickade in till Inet, och sen ringer den idioten som sitter i kundservice menar på att jag har böjt pinnar på moderkortet i CPU socketen. och dom lurar på honom ett helt nytt moderkort som han får betala för.
Jag jobbar till och från på en datorfirma där jag bor och sätter ihop datorer och jag har aldrig någonsin böjt några pinnar, har byggt väldigt många genom åren.
Jag har alltid gillat Inet, men så fruktansvärt äcklad av dom nu.

Så här kan dom inte göra? Dom fick ett måndags exemplar av Inet.
Jag vet att jag inte böjer pinnar när jag sätter ihopa datorer!
Dom borde kunna kräva pengarna tillbaka väll? han i telefonen var väldigt tråkig mot dom också, berättade han.

Gigabyte p55M-UD2 http://www.inet.se/artikel/1901726/gigabyte-ga-p55m-ud2

Har själv kollat på moderkortet, vi fick tillbaka den + den nya. Jag hittar inga pinnar som är böjda överhuvudtaget! satte ihopa det nya kortet och allting fungerar gallant.

Vad ska jag göra?

Ta de lugnt och börja inte med att anklaga folk för massa saker när du inte har koll på vad som har hänt. Du kan själv ha åstadkommit detta fast du inte vet om det.

Jag tror knappast att dom har detta som något rutinmässig handling mot folk, då skulle dom inte finnas kvar. Kasta inte skit på ett företag för att försöka hitta empati när vi här inte har en aning om vad som faktiskt hänt. Tänk om någon skulle kasta skit på dig när du själv har fått i uppgift att hitta ett fel och löser detta och sedan blir beskylld för att blåsa folk, inte kul eller hur?

Vänd dig till konsumentverket eller någon annan instans för vi kan inte hjälpa dig mer än att ge råd och om det är råd du vill ha skall du vända dig till någon som jobbar med detta dagligen och inte oss. Vill du bara gnälla av dig så lär du inte få så mycket stöd heller här för de flesta av oss gillar inet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

tror absolut inte att inet är ute för att blåsa dig, har bara bra erfarenheter av inet, och om du ringer dom så är jag helt säker på att detta kommer lösa sig.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
Jag jobbar till och från på en datorfirma där jag bor och sätter ihop datorer och jag har aldrig någonsin böjt några pinnar, har byggt väldigt många genom åren.

- Det här med "pinnar" på moderkortet istället för processorn är rätt nytt, och betydligt känsligare än "pinnar" på CPUn. Vad jag menar är att du inte kan ha byggt allt för många sådana datorer de senaste åren.

Permalänk
Medlem

problem löst. Får pengarna tillbaka

Jag har haft problem med företag innan som vägrar att medge att dom har gjort fel, speciellt komplett inom firman och där handlade det om betydligt större summa än 1.000:-

Det är inte första gången som sagt. Och jag kan hålla med om att Inet är duktiga på kundservice, om man inte menar på den tölpen som satt i telefon innan som hade tråkigt attityd. Därför blev jag upprörd.

Permalänk
Medlem

Re: Re: www.Inet.se blåser folk?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Det här med "pinnar" på moderkortet istället för processorn är rätt nytt, och betydligt känsligare än "pinnar" på CPUn. Vad jag menar är att du inte kan ha byggt allt för många sådana datorer de senaste åren.

Du måste ha en inlärningskurva som en snigel om du menar att man inte har byggt speciellt många datorer med "de nya pinnarna på moderkortet". Jag vet inte hur många år pinnarna i sockeln har funnits, om killen nu jobbar med att bygga datorer så lär han ha byggt ganska många under dessa åren..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
tror absolut inte att inet är ute för att blåsa dig, har bara bra erfarenheter av inet, och om du ringer dom så är jag helt säker på att detta kommer lösa sig.

grejen var ju vi hade ju ringt dom? och han i telefonen anklagade med en tråkigt attityd.
Men struntsamma det är löst nu. Gamla minnen kom upp hur man har förlorat sådana här "slag" innan och inte som privatperson.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo

Jag har haft problem med företag innan som vägrar att medge att dom har gjort fel,

Vi förstår det...

Permalänk

Med tanke på hur du skrev rubriken så säger det nog rätt mycket överlag. Sluta bygg datorer som du uppenbarligen inte klarar av, och att skylla på butiken för sitt misstag är bara löjligt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Med tanke på hur du skrev rubriken så säger det nog rätt mycket överlag. Sluta bygg datorer som du uppenbarligen inte klarar av, och att skylla på butiken för sitt misstag är bara löjligt.

Jaså? så det hade inte varit en blåsning om jag inte fått pengarna tillbaka? och notera att jag skrev "?"
Att du ens orkar kommentera något sånt är en gåta.

Hur ska man böja pinnarna om man lägger CPUn rakt uppifrån.
Inga pinnar som är böjda har kollat med förstoringsglas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
problem löst. Får pengarna tillbaka
[...] Och jag kan hålla med om att Inet är duktiga på kundservice, om man inte menar på den tölpen som satt i telefon innan som hade tråkigt attityd. Därför blev jag upprörd.

Kul att det löste sig. Och nästa gång du är upprörd, ta ett steg tillbaka innan du skapar en tråd som denna och försök vänta ut känslan
Om du skriver att en affär blåser folk så är syftningen att det sker en generell blåsning av kunder.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

skönt att de löste sig.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Snälla, byt rubrik.

Permalänk
Medlem

Som flera påpekat, Inet är väldigt kärt företag för dom flesta här, tro inte att du kan komma och överdriva med dina rubriker och sedan få hjälp. Tror du ärligt innerst inne att "han du pratade med i telefon" medvetet skulle anklaga kunden till något och försöka blåsa någon på ett sketet 1000kr moderkort?

Prata lugnt och fint med dom och förklara hur det gick till så ska du se att det löser sig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Rubriken är ju ställd som en fråga, ingen big deal imo.
Går det att ändra rubriken på tråden i efterhand?

Bra att du fick rätt iaf.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk

Ropa varg för många gånger så kommer ingen lyssna till slut.

1+ byt rubrik.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Rubriken är ju ställd som en fråga, ingen big deal imo.
Går det att ändra rubriken på tråden i efterhand?

Bra att du fick rätt iaf.

en som kan läsa!

Permalänk

inet,s support är ganska värdelös, men blåser folk gör dom nog inte
pratar man med dom kan man nog lösa det mesta,
synd att det ska behövas dock

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
inet,s support är ganska värdelös, men blåser folk gör dom nog inte
pratar man med dom kan man nog lösa det mesta,
synd att det ska behövas dock

Jo jag handlar alltid från Saidas-datordelar.se hon kan läsa mina tankar och förstå vad som är fel innan jag själv vet om det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matlo
en som kan läsa!

Det blir inte en fråga bara för att man sätter dit ett frågetecken. Det du har skrivit är ett påstående med ett frågetecken efter. Jag tror sjävl att du vet hur man skriver om den där meningen som en fråga istället för ett påstående.

Jag hoppas att du inte whinar och anklagar på samma sätt om det händer en gång till. Tänk till en gång extra istället. Att dom betalar tillbaka pengarna till dig är ju av ren goodwill så klart och inget annat. Ingen vet vem som gjorde vad och vem som hade rätt dom vill bara inte att du ska spy mer galla över dom för det förlorar dom betydligt mer på. Jag förstår att de har satt en kille att övervaka olika forum för att åstadkomma lite damage control. Det behövs när det finns konsumenter som tror att de bara har rättighetet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.