Antec Fusion Remote Max IR funkar ej

Permalänk
Medlem

Antec Fusion Remote Max IR funkar ej

Hej, håller på och knåpar ihop min första HTPC men får inte IR delen att fungera.

Har kopplat in ena power SW på pinnana bak på displayen och andra power SW på moderkortet. Har kopplat i alla kontakter osv osv.

LCD displayen fungerar och visar nyheter och systeminfo men fjärrkontrollen är helt död.

Jag vet inte om jag missat något. Jag har installerat imon manager och valt RM200 som remote (fick med en Versis fjärkontroll). Kan man testa IR mottagaren på något sätt?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

nm det var de medföljande batterierna som var dåliga... Faaan vet inte hur länge jag har suttit med detta haha.

Nåja nu funkar det som det skall iallafall.

Kan passa på o skriva mina tankar om chassit om ngn funderar på o köpa..

Relativt snyggt, stort får plats med en gamingrig inuti.. Ok remote, lcd:n är för ljus och svår att läsa. Chassifläktana ä ok på lägsta men drar man upp dem låter de på tok för mycket.

Instuktionsmanualen suger men har man lite erfarenhet är de inga problem. Enda som är lite mysko är 2 st power sw knappar. Den ena (tror det var svart-vit) ska pluggas in bak på displayen.. kunde ju trott att antec kunde ha fixat detta när dom ändå var i farten o kopplade in de andra kablarna men men.. betyg 4/5

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Tack för info, har precis ett på väg! Om jag får problem postar jag här så kanske du kan svara

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate