Användare ordnar TRIM för Kingston SSD

Permalänk
Melding Plague

Användare ordnar TRIM för Kingston SSD

En driftig användare fixar stöd för TRIM till Kingston SSDNow V 40 GB, en populär Intel-baserad SSD-enhet i budgetklassen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har en Kingston40gb, fyller år idag och kör windows7, visst borde jag prova? ;D

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Varför inte. Återkom gärna med hur det gick.

Permalänk
Medlem

Användare > företag

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Hmm, jag har en Kingston40gb, fyller år idag och kör windows7, visst borde jag prova? ;D

Grattis

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Funkar det så är det ju bara att säga grattis. Om det inte gör det så... ja.. grattis ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Funkar det så är det ju bara att säga grattis. Om det inte gör det så... ja.. grattis ändå

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Hmm, jag har en Kingston40gb, fyller år idag och kör windows7, visst borde jag prova? ;D

Hur gick det?
Grattis i vilket fall som!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Fan tragiskt vad lata företag är ibland.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Hmm, jag har en Kingston40gb, fyller år idag och kör windows7, visst borde jag prova? ;D

Haha, grattis!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Hedersmedlem

Bra gjort.

Hoppas bara att det inte blir samma tråkighet som mellan Creative och Daniel_K.

Permalänk
Medlem

Hur är prestandan på denna SSD jämfört me intels g2?

Edit: Får nästan vara bättre för att motivera bristen på prisskillnad..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Fan tragiskt vad lata företag är ibland.

Snarare intel som vägrar låta kingston använda trim... Ännu ett försök att kontrollera marknaden

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat om det fungerar ?

Raderas allt på hårddisken när man flashar den ?

Permalänk
Medlem

Kingston versionen har lite bättre skrivprestanda, åtm till pappers. Vet någon om updateringen sänker skrivhastigheten, om det ens är någon skillnad.

Permalänk
Medlem

hur stor är skillnaden med trim eller utan trim?

kan det vara så mycket och tjafsa om?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Fan tragiskt vad lata företag är ibland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser Snarare intel som vägrar låta kingston använda trim... Ännu ett försök att kontrollera marknaden

Plus...

Och Kingston kommer om de inte har gjort det redan, kommer de att bryta allt samarbetet med Intel enligt uppgifter från dem som finns ute på Internet (och forumet) att läsa om. Kingston har börjat samarbeta med Toshiba och inom kort även SandForce för nästa generation SSD-diskar. Så Kingston får nu ingen mer support från Intel, enligt Kingston själva.

Övrigt. Kul att se att det finns frivilliga eldsjälar inom datorvärlden som både har kunskap och vågar göra förändringar i en produkts mjukvara... det är inte en riskfri sak att göra och vi får se om det här leder till några (bittra?) efterverkningar för "hackandet" i mjukvaran.

/Saint25

Permalänk
Medlem

har själv en kingston 40gb ssd, går väldigt fort. ca: 20sek boottid (p8400)(15sek första ggr jag bootade, med tidtagning)

kör ju win7 vlite och provat =

C:\Windows\system32>fsutil behavior query disabledeletenotify
DisableDeleteNotify = 0

om kingston inte stöds varför visas en 0 för mig då? känns väldigt dumt o försöka mixtra ifall disken är väldigt snabb och trimm är på...

void your warranty for fun?

Permalänk
Medlem

Jag har bara två raptors i min dator och den meddelar 0 på disabledeletenotify

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disney
har själv en kingston 40gb ssd, går väldigt fort. ca: 20sek boottid (p8400)(15sek första ggr jag bootade, med tidtagning)

kör ju win7 vlite och provat =

C:\Windows\system32>fsutil behavior query disabledeletenotify
DisableDeleteNotify = 0

om kingston inte stöds varför visas en 0 för mig då? känns väldigt dumt o försöka mixtra ifall disken är väldigt snabb och trimm är på...

void your warranty for fun?

Det där betyder bara att trim är aktiverat i OS:et, inte att disken stöder det. Kolla med crystaldiskinfo istället.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S