Permalänk
Melding Plague

Steam slår rekord

Steam säljer spel som aldrig förr och slog nytt rekord under 2009. Framgången tillskrivs bland annat jättesuccén Call of Duty: Modern Warfare 2.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

usch för steam.
världens största LAN dödare.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

synd att dom fortfarande har höga priser...

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Digital distribution är framtiden, Valve fattade det tidigt och får skörda vinsten.

Permalänk
Medlem

Tycker också dom är lite dyra men tjänsten är ju kanon:)slipper ha massa skivor liggande tex(en del tycker det är kul men jag är ej en av dom)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Najs ^^

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Visst fan säljer dom mycket, men jag tycker verkligen inte om skiten. Däremot är jag illa tvungen att använda Steam då jag vill spela Modern Warfare 2.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Väntar bara på att man ska slippa tanka hem spelen utan kan köpa ett spel och sen spela det direkt efter...men förstår att de krävs ordentligt med resurser för det..^^

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Sötast

Steam är... Underbart. Vad mer kan man säga?
Visst är priserna ganska höga, granted.

Men sen å andra så får man en tjänst som fungerar mycket bra, och _väldigt_ bra priser på weekend deals och andra specialpriser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonthan
Tycker också dom är lite dyra men tjänsten är ju kanon:)slipper ha massa skivor liggande tex(en del tycker det är kul men jag är ej en av dom)

jo, tjänsten är kanon..
dock betalar jag hellre 350kr för L4D2 på webhallen/game/CDON än 500kr på steam..

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
jo, tjänsten är kanon..
dock betalar jag hellre 350kr för L4D2 på webhallen/game/CDON än 500kr på steam..

Har köpt lite små spel på steam, typ Psychonauts för 20kr men skulle aldrig köpa MW2 för 200kr mer än det kostar i butik. inte för att jag skulle köpt det alls.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Steam har sina stunder, och jag shoppade loss ganska vilt i "mellandagsrean" tex, men jag kan bara inte fatta de som tex köper Modern warfare 2 till det brutala överpriset på Steam! (De är riktigt giriga på en del fullprisspel måste jag säga)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Steam är riktigt bra tycker jag, har kört med det sen 5 år tillbaks

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

dom borde inte ha systemet dollar = euro! de är det enda som är dåligt med steam tycker jag.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
jo, tjänsten är kanon..
dock betalar jag hellre 350kr för L4D2 på webhallen/game/CDON än 500kr på steam..

det håller jag med om, men köpte L4D2 för 34,99 euro men då hade dom rabatt:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Standardpriserna är höja, men ibland har dem riktigt grymma erbjudanden, GTA4 för 100 spänn, Torchlight för 40 spänn såg jag vid nyår.

Finns guldklimpar där också, dock ogillar jag att inte ha spelet på fysisk skiva då jag har dåligt internet och orkar inte ladda ner hela spelet varje gång som jag ska installera det, annars gillar jag steam..

Permalänk
Medlem

Väldigt behändigt med Steam. Som flera andra önskar jag att titlarna överlag fick priser som motsvarar, eller gärna lägre, än man köper plastskivan för med spelet på.

Extra skönt att iaf de spel jag köpt slippa securom och elände som leker gömme på datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen Steam. Visst, att de har samma priser i dollar och euro på en del spel är ju helt galet men det är bara för oss köpare att bojkotta de dyra spelen och köpa de billiga. Finns ofta riktiga kap i kampanjerna.

Permalänk
Medlem

Gillar Steam.

+ Tankar ned och Installerar spelet automatiskt
+ Håller spelet uppdaterat med de senaste patcherna
+ Bra interface när man spelar med kompisar
+ Lätt att handla spel och betala
+ Weekend rean de har på vissa produkter

- Alldeles för höga priser på de flesta produkterna. Bara att jämföra med Prisjakt. T ex Spelbutiken har ofta lite/mycket billigare priser på DVD versioner. Har aldrig och kommer aldrig köpa ett fullpris spel (för hutlösa €50-60). Dock är web-only releases som Torchlight och Serious Sam HD prisvärda.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pepperflame
Visst fan säljer dom mycket, men jag tycker verkligen inte om skiten. Däremot är jag illa tvungen att använda Steam då jag vill spela Modern Warfare 2.

Tycker inte om Steam heller (bortsett från rabatterna de kör ibland). Valve startade hela "koppla upp sig och aktivera single player-spelet" med Steam och Half-Life 2, trots om man köpte spelet i butik. SecuROM som 2K Games och EA använde 2007-2008 och det nya DRM systemet som Ubisoft kommer använda inom en snar framtid är bara mindre evolutioner från vad Valve startade. Tack så jävla mycket Valve.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Steam har sina stunder, och jag shoppade loss ganska vilt i "mellandagsrean" tex, men jag kan bara inte fatta de som tex köper Modern warfare 2 till det brutala överpriset på Steam! (De är riktigt giriga på en del fullprisspel måste jag säga)

Jupp, rabatterna på Steam kan vara bra ibland, och är i stort sett det enda jag använder Steam till. Att köpa spel när de är märkbart billigare än att köpa i butik eller Ebay. Aldrig att jag kommer köpa ett fullprisspel på Steam.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
dom borde inte ha systemet dollar = euro! de är det enda som är dåligt med steam tycker jag.

Det är ett störigt system, men lyckligtvis så följer inte alla spel på Steam det systemet.

Permalänk

Det var gött och få GTA IV för 7 Euro.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

70% av marknaden? Helt sinnessjukt!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Älskar steam! nu kan inte ungarna förstöra min DVD-skivor och göra mina inköp helt värdelösa... det gör inget att det är dyrare.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Inaktiv

Steam idén är riktigt bra, har köpt ett par titlar där som varit prisvärda, men det är just det som är problemet med Steam - löjligt höga priser! För att inte nämna det löjliga hastigheterna när man tankar ner ett spel; framför allt om det är en populär titel. Vid en ominstallation på datorn får den stå igång en hel natt för att få hem favoriterna och ha dom installerade, ibland längre.

"det är dyrt med servrar" gnäller vissa. Ja, självklart. Men starta inte en tjänst som Steam om du inte kan backa upp den med acceptabla hastigheter. Om det nu är rekordförsäljning hoppas jag för f*n att dom lägger en del av vinsten på lite 2000-tals utrustning istället för det dom har nu.

En annan irriterande sak med Steam är te.x om man spelar ett onlinespel, te.x Dawn of War II och Modern Warfare 2. Poff....utslängd....för att Steam uppdaterar sina servrar, och det är jävligt ofta dom gör det också! Sjukt irriterande!

Permalänk
Avstängd

Bra för Steam. Personligen avskyr jag Steam och liknande tjänster för spel. Jag gillar att ha mina spel på en skiva. Värst är väl att köpa ett spel i affären och sedan tvingas använda Steam för att överhuvudtaget kunna spela de. Så jäkla frustrerande om man inte har tillgång till internet då de faktiskt kan hända. Jag bävar inför framtiden att allt skall köras online och från nätet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Steam är bättre på alla sätt, förutom priserna ibland, men det väger dom upp med att ha fina kampanjer som är svårslagna.

Raghor: du kan spela dina spel på steam utan tillgång till internet. (Inte om du ska spela online såklart)

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

Enda anledningen att använda steam är om man spelar valve spel.

Det hela med att hyra spel och inte kunna spela när deras servrar hakar upp sig (händer rätt ofta) är en smula störande. För att inte tala om att man inte kan låna ut spelet eller sälja det. Betala mer för sämre produkt är inte speciellt smart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AxMi-24
Det hela med att hyra spel och inte kunna spela när deras servrar hakar upp sig (händer rätt ofta) är en smula störande. För att inte tala om att man inte kan låna ut spelet eller sälja det. Betala mer för sämre produkt är inte speciellt smart.

Jupp, stör mig på det också. Man får låna spelen tills servern går ner eller Steam går under osv. Visst går det bra för Steam nu, men vem vet hur det är om 20 år?

Och jag spelar gärna om spel ibland som är 20+ år gamla. Under januari så spelade jag igenom både Monkey Island 2 och Dune.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar steam även för icke valve spel, vill man spela ett spel behöver man inte ens installera eller hålla på med olika patchar om du vill spela det om dett år, bara trycka ladda ner och vänta så är det klart.. hatar å hålla på me massa skivor, dom blir repade dvdläsaren funkar inte så kan du inte installera.. jag är så glad att steam funkar så najs alla år utan problem för mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Steam är bättre på alla sätt, förutom priserna ibland, men det väger dom upp med att ha fina kampanjer som är svårslagna.

Raghor: du kan spela dina spel på steam utan tillgång till internet. (Inte om du ska spela online såklart)

Jovisst, i dom spel som har offline läge. Som sagt angående Morden Warfare 2. Brorsan lacka ur totalt när han köpte spelet i butik. Han saknar internetuppkoppling och fick helt enkelt strunta i att spela spelet. Riktigt skoj med spel som kräver aktivering via Steam eller över internet över huvudtaget innan man kan spela de. Steam är ett nödvändigt ont i tillvaron!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.