Ett varningens ord för gamecopywizard!!!

Permalänk
Medlem

Ett varningens ord för gamecopywizard!!!

... satt o surfade runt igår kväll på olika sidor ang hur man gör backup på ps3 spel.

Anledningen är att man inte gärna köper spelen flera gånger när barnen lyckas med att repa sönder den eller rentav slarva bort .

Iallafall hittade jag sidan www.gamecopywizard.com där stod det att man skulle kunna göra 1:1 kopior av alla dagens konsollspel.... googlade ett bra tag o hittade massa folk som prisade programmet högt på olika seriösa sidor, hittade även externa recensioner av programmet vilka antydde att et var det enda som fungerade.

...så... jag slog till och betalade via paypal som man kunde, och länken med program skulle komma i mitt mail med bekräftelse på att dom mottagit betalningen.

Tänkte som så att ...visst kan man köpa win7 och liknande på tradera genom att göra såhär... så visst det funkar säkert... och som tex på steam.

Betalade iallafall, fick mailet med länken... SOM VAR TILL EN SIDA DÄR JAG KUNDE LADDA NER DVDDECRYPTER!!

Innan jag betalade kollade jag på hemsidan som var väldigt seriöst upplagd hur det var med "refund", vilket givetvis fanns.

Så jag skickar ett mail till dom och vill ha pengarna tillbaka eftersom man inte kan rippa ner ps3 spel med dvddecrypter.... och till min stora förvåning.. inget svar givetvis.

Funderar på om man kan ta det med paypal... och tala om för dem att man blivit lurad.. eller är det bara att svälja skiten och hooppas på att socialfall av det där slaget snart dör en lång o plågsam död?

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem

jo men tjena ? du kan inte kopiera ps3 spel, den är inte hackad som xboxen är. lol.

Permalänk
Avstängd

du får väl nog ta detta med banken för detta hände nog nästan exakt mig med, som jag betalade via paypal. Banken fixade tillbaka mina pengar inom några veckor.

Permalänk
Medlem

Detta ska inte diskuteras i detta forumet §7...

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Helt lagligt att göra säkerhetskopiering på media man lagligen köpt

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MR Axis
[...]
Funderar på om man kan ta det med paypal... och tala om för dem att man blivit lurad.. eller är det bara att svälja skiten och hooppas på att socialfall av det där slaget snart dör en lång o plågsam död?

Jag har svårt att uppfatta tidsaspekten i det som har hänt. Hur länge har du väntat på mail, osv?

Kontakta gärna paypal. Dem har hjälpt mig i två liknande fall och jag har fått pengarna tillbaka, men det var på ebay. Det skulle vara kul att se om det går lika bra utanför ebay. Om du kontaktar dem, skriv gärna tillbaka till oss om hur det gick.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jo men tjena ? du kan inte kopiera ps3 spel, den är inte hackad som xboxen är. lol.

Njaoe.
http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navcl...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde66
Detta ska inte diskuteras i detta forumet §7...

En moderator gör det du försöker göra - bättre.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

I första hand så skall man kolla svenska marknaden och vad alla återförsäljare av tv-spel erbjuder.

Konsolen hackades för ett par veckor sedan av geohot som även hackade iphone.

Tyvärr så har du åkt på en rak blåsning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Helt lagligt att göra säkerhetskopiering på media man lagligen köpt

Precis.. problemet är att man blir trött på att köpa spelen 2 kanske 3 ggr för att dom blir förstörda.. billigare med en blu-rayskiva o säkerhetskopiera spelet och låta ungarna använda säkerhetskopian istället..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jo men tjena ? du kan inte kopiera ps3 spel, den är inte hackad som xboxen är. lol.

Är den inte det nu? Nån lyckades väl?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8478764.stm

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Är det för bra för att vara sant så är det oftast bullshit :). Troligen en av miljoner scamsajter där ute som drar in på personer som någon gång köper de.