Acer hoppar på 3D-tåget med ny skärm

Permalänk
Melding Plague

Acer hoppar på 3D-tåget med ny skärm

Allt fler tillverkare förbereder produkter för stereoskopisk 3D. Näst på tur är Acer med en skärm i storleken 23,6 tum.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Enligt tidigare uppgift skulle den kosta något mer än Samsung Syncmaster 2233RZ och ViewSonic VX2268WM, alltså kring 3000 kr. Får väl se när den hittar ut till de större butikerna...

EDIT: Recension häråt: http://3dvision-blog.com/acer-aspire-gd245hq-120hz-3d-vision-...

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Varför, o varför valde de orange, har de inte designers på företaget?

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

Jag vill ha en skärm med smala kanter. Eyefinity/3D surround skare va!

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njure
Varför, o varför valde de orange, har de inte designers på företaget?

Håller med... det här känns lite som kinesiska bilproducenter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Njure
Varför, o varför valde de orange, har de inte designers på företaget?

För att det matchar deras speldator ''Predator''.

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk

acer är wierd.
Men deras datorserie är ganska okej.
Vill dessutom ha en 120hz skärm , men denna lockade inte mig så värst.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

acer är skumma - håller på och fjantar sig med ojämna tum osv

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Det står ingenting om att den är HDCP kompatibel borde inte det vara ett krav år 2010. Har för mig att jag såg en annan 3d monitor som inte heller var HDCP kompatibel med upplösning 1680.

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som gillar den orangea foten, den var riktigt ball...

Kanske inget man vill ha i vardagsrummet men på kontoret är det skoj med en färgklick

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Door
Är det bara jag som gillar den orangea foten, den var riktigt ball...

Kanske inget man vill ha i vardagsrummet men på kontoret är det skoj med en färgklick

Jag gillar också den

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr fantastic
Det står ingenting om att den är HDCP kompatibel borde inte det vara ett krav år 2010. Har för mig att jag såg en annan 3d monitor som inte heller var HDCP kompatibel med upplösning 1680.

Och vilken version av HDMI använder den? Går den öht att använda för att se på kommande 3d-stereoskopiska blurayfilmer?

Antar att den här bara är tänkt för spelande i 3D med shutter glasses, och då går det inte att använda HDMI-ingången i vilket fall, vilket framgår i artikeln som MrStalker länkade till, och även i den här testen, där de bara kom upp till 75 Hz i 800x600:
http://www.digitalversus.com/article-357-7352-38.html

Med blurayfilmer i 24 bilder/sekund räcker det såklart med att HDMI 1.4 stödjer 1080p@24 Hz med framepacking för s-3d i bluray, och om skärmen är smart kan den isf själv omvandla dessa 48 bilder till synkning med 120 Hz, dvs 24 bilder i 60 Hz till vardera öga.

Fast är den här skärmen smart? Går den att använda till annan stereo-3d än med spel över DVI? Annars hade den väl lanserats som att den även stödjer s-3d bluray, och inte bara spelande med Nvidia 3D Vision? Vilket väl iofs innebär att den förmodligen även funkar med kommande glasögon från BitCauldron ihop med Ati, 120Hz som 120 Hz...

Bra skärm i övrigt som det verkar av testen, men lite för många frågetecken inför framtiden, och inget jag skulle köpa innan de är uträtade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
acer är skumma - håller på och fjantar sig med ojämna tum osv

Alla skärmar följer samma formfaktor. Det du ser som 22" är som oftast i verkligheten 21.5" - som ett exempel. Hur detta fungerar vet jag inte, men själv bryr jag mig faktiskt inte alls.