Permalänk
Medlem

Konsoler och internet

Hej! Jag har ett Wii. Att surfa går ganska bra på TV:n men kvaliteten är inte den bästa.

Skulle vilja kunna se TV-program och ev. filmer (t.ex. från Vodler) på TV:n

Tänkte då att jag kunde skaffa en konsol med bättre grafik än Wii och dessutom får bättre internet.

Eller borde jag bara koppla dator till TV:n? Hur svårt enkelt är detta.

Vill helst inte dra en massa sladdar genom lägenheten men kan om jag måste.

Har ett comhem-modem vid TV:n, man kan inte koppla detta direkt till TV:n?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Köp en ION-baserad media-pc. Kostar runt 3000-3500:- men ger full frihet och stödjer allt. Om du är ute efter att surfa och spela filmer från nätet så kommer du förmodligen bli besviken över 360/PS3 som är bökiga och endast i vissa fall stödjer webb-tv. Och Voddler kan du glömma.

Kolla runt i HTPC-forumet, där finns en massa info om ION-plattformen.
Läs t ex den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Tack! Jag ska kolla på det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jo, intressant det där.

Har några frågor som du kanske kan eller inte kan svara på:

Kan man koppla till tjock-tv?

Måste man ha separat ljud då?

Måste man ha separat ljud om man har platt-tv?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsp777
Jo, intressant det där.

Har några frågor som du kanske kan eller inte kan svara på:

Kan man koppla till tjock-tv?

Måste man ha separat ljud då?

Måste man ha separat ljud om man har platt-tv?

Det brukar vara problem att få ut bild till tjock-tv om man inte har s-video. Ljud får man köra med en separat kabel i tvn eller stereon.
På en platt-tv ska man få ut ljud via hdmi.

Permalänk
Medlem

Är verkligen inte hemma på olika tekniker.

Vi har en kontakt som heter S-VHS, är det S-video?

Sedan sådan där gul-vit-röd:a kontakter.

Kan man använda det?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsp777
Är verkligen inte hemma på olika tekniker.

Vi har en kontakt som heter S-VHS, är det S-video?

Sedan sådan där gul-vit-röd:a kontakter.

Kan man använda det?

s-video - http://connectlaptoptotv.com/images/connector_s_video.jpg

De vit-röda(rca) för över ljud. Den gula för över bild.

Permalänk
Medlem

Ok, verkar som om jag har S-Video.

Hur gör jag då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Köper ett ion-basetat kort med s-videoutgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Köper ett ion-basetat kort med s-videoutgång.

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Hulu.com streamat via programmet Tversity till 360/PS3 funkar väldigt bra för mig. I princip alla amerikanska serier man kan komma på finns där helt gratis

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Är det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Hulu.com streamat via programmet Tversity till 360/PS3 funkar väldigt bra för mig. I princip alla amerikanska serier man kan komma på finns där helt gratis

Är det bra kvalitet? Är det helt lagligt?

Kan du se t.ex. svt play?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Hulu.com är ifrån usa, så du måste fixa ip ifrån usa.
Skall även funka med youtube och podcasts.

Men med Tversity så kan du streama avi filer som du har på datorn till ps3/xbox/will och andra media enheter.

Permalänk
Medlem

Ok, men hur är kvaliteten?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har bara testat avi filer och det fungerade med bra kvalité.
Ingen skillnad emot att se på datorn, men större bild på tvn..