Sökmotor kombinerar Google och Bing

Permalänk
Melding Plague

Sökmotor kombinerar Google och Bing

Med sökresultaten från de största sökmotorerna och förbättrade funktioner försöker företaget Striquent att ta sig in på samma marknad med nya Qrobe.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske ska byta då
Pröva denna lite, alltid roligt med nya aktörer!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Inte lika snabb som Google märkte jag direkt! Men snygg design!

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Slippa byta sida var sjukt skönt!
Men namnet är nog för svårt för att komma ihåg lätt. Det är ju viktigt annars kör man google som ligger lätt i mun.

Jag har redan glömt bort vad den hette.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Lätt att Google köper upp detta!

Permalänk
Medlem

Peek funktionen var väldigt uppskattad. Att se en sida utan att behöva öppna ett nytt fönster, utmärkt!

Permalänk
Medlem

Pffft. Infinite scroll finns redan som plugin till firefox med greasemonkey sen två år, och då får man det på Google.

http://googlesystem.blogspot.com/2007/04/infinite-scrolling-i...

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte helt dum, gillar infinity scrollen och att man kan bocka ur och välja från vilken motor man vill ha resultat ifrån.

Känns kanske lite fattigt när man snålåker på andra sökmotorer, tror inte heller att detta gillas av google, microsoft eller ASK. Får se vad som händer Blir de för stora så lär både google och microsoft tjuta ifrån.

Google lever ju bland annat på att de som söker i motorn blir utsatta för reklam och annonser, men när man använder qrobe så finns det inga annonser med i sökningen. Garanterat inte helt okej enligt google.

Permalänk
Medlem

googles träffar på sweclockers 529 000 och den nya fick inte ens 100 000... hm... skumt...

Permalänk
Medlem

hehe så 1998... Webcrawler gjorde (och fortfarande?) precis samma sak back in the days...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_nojdh
googles träffar på sweclockers 529 000 och den nya fick inte ens 100 000... hm... skumt...

Många träffar kanske är väldigt snarlika på Google? Det står att Qrobe.it (lätt namn! kroob it!) sorterar bort sådana.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Fler sidor som är indexerade i en sökmotor kan resultera i ett bättre resultat, så fler träffar är bättre. Men jag är skeptisk till att denna tjänst klarar av att ge mig de bästa träffarna först, då det är enbart dessa som för mig som är av intresse. Såvida jag nu inte söker på något väldigt ovanligt.

Så jag kommer nog stanna kvar på google ett tag till, svarstiden lär ju dessutom bli lidande om den ska ha svar från flera olika sökmotorer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Testade bildfunktionen den var bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazaroth
Pffft. Infinite scroll finns redan som plugin till firefox med greasemonkey sen två år, och då får man det på Google.

http://googlesystem.blogspot.com/2007/04/infinite-scrolling-i...

Själv använder jag Firefox extension Autopager, då den inte bara stödjer Google utan en massa sidor inklusive de flesta forum.

Hur som så är det fortfarande en feature som uppskattas av många. De flesta kör ju inte browsers med extensions.

Permalänk
Avstängd

Bing? Ger ju inte ett enda relevant sökresultat.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

WTF???

Hur kan dom tro att dom inte kommer at bli stämda av alla 3 företagen?

Permalänk
Musikälskare

Slött... Inget att ha, men om de fixar de så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
WTF???

Hur kan dom tro att dom inte kommer at bli stämda av alla 3 företagen?

Ja, man undrar ju hur deras koncept går ihop sig.

Permalänk
Medlem

Gillar en funktion väldigt mkt...
När man hoovrar över ett sökresultat så kommer det upp så man kan göra en TinyURL eller en bit.ly-adress av resultatet, väldigt smidigt!

Bildsökmotorn var trevlig också.

Ska bli intressant att se hur många stämningar dom kommer få emot sig.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
WTF???

Hur kan dom tro att dom inte kommer at bli stämda av alla 3 företagen?

Tror inte riktigt dom kan stämma dom för detta. Vad gör dom igentligen intrång i. Så länge dom inte stulat något patent eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
hehe så 1998... Webcrawler gjorde (och fortfarande?) precis samma sak back in the days...

Finns många fler

en till http://www.dogpile.com/
en hel drös till http://www.websearchguide.ca/research/metalist.htm
top 5 lista (kombinerar inte utan visar båda) http://www.gtricks.com/general/google-bing-compare-search-res...
Var det nått jag missade som gjorde denna unik?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://qrobe.it/search/?q=sedclockers

Jag väntar ett halvår och så ser vi om qrobe bytt blöjor än.

Anyhow, skall någon sökmotor få någon riktig dominans så bör den hitta något lika unikt som google gjorde '98. Att bara ändra framställningen räcker inte.
Sökresultat efter antal annonser kanske?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Varför skulle dom bli stämda ? Metacrawler har väl gjort samma sak i flera hundra år...

Använde dom alltid på altavista + yahoo tiden

EDIT: jag gillar verkligen infinite-scroll och möjligheten att länka den direkt till facebook och göra tinyurl osv

Permalänk
Medlem

Friska vindar från unket träsk.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Inaktiv

Vad fick ni för att skriva detta?