Permalänk
Medlem

GTA liknande spel?

Hej!

Tänkte höra med er om ni vet något kul GTA liknande spel?

Asså samma frihet och det stuket,

Ska vara bra grafik, bra story, lång story.

Mafia 2 tänker jag köpa 28 Februari sen när det kommer ut. Men vill ha nåt nytt.

Sen tänkte jag passa på och fråga om GTA Iv efterföljare? Nån som hört nåt?

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk
Medlem

Yakuza 3 till PS 3 har snart premiär, liksom Red Dead Redemption till PS3 eller Red Dead Redemption till x-360, dröjer dock lite längre till den releasen.

Yakuza 3 trailers
Read Dead Redemption trailers

Permalänk

Finns ett där du är en unge i en skola, gjort av rockstar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Expansionerna släpps ju till PS3 och PC snart, om du inte lirat dom så gör det!

Permalänk
Medlem

Mafia II?

Permalänk

Saints Row 2

Permalänk
Medlem

Saints Row 2 är nog ett av de sämsta spelen jag kört.

En expansion till GTA IV skulle inte sitta fel.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Avstängd

DLC'n för GTA IV kommer ju till PC & PS3 snart.

GTA V kommer nog runt 2011/2012.
Mafia 2 kommer väl i höst/vinter?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Expansionerna släpps ju till PS3 och PC snart, om du inte lirat dom så gör det!

Expansion! Vadå som dom har till 360? Lost and Damned eller va det heter, Är man Niko då eller blir man nån annan mc kille då? ch förresten är det helt ny story och så då? Hoppas det är en längre story då.

Asså mitt drömspel vore ju ett spel där det är verkligt och otroligt lång story. Att man kan börja spelet som tonåring i High School och sedan blir man äldre och sedan börar man dras in i små knark affärer osv till man hamnar hos dom stora killarna. Eller nåt sånt, En riktigt bra story iaf. Man ska kunna köpa egna hus, starta företag, och då menar jag inte bara olagliga utan lagliga som man kan tjäna pengar på. Typ bilfirma och där kan man ju då såklart göra om bilen och spraya den så man kommer undan snuten.
Och så lite riktiga bilar då såklart! Volvo 240,740,940,v70,s70,850 såna bilar lite mer euperiska vanliga. Jag längtar till ett sånt spel kommer,

Mycket Frihet!

Lång Story!

Verkligt !

Volvos !

Företags inriktat!

OSV

Ska ju vara i 2000 talet iaf.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grim_reaper_SwE
Finns ett där du är en unge i en skola, gjort av rockstar.

Bully

Haha, "euperiska"

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

GTA V kommer nog runt 2011/2012.
Mafia 2 kommer väl i höst/vinter? [/B][/QUOTE]

Extremt ruttet att det ska ta så lång tid för att göra ett nytt spel. Fast dom vill väl höra på omdömen så dom kan göra det mkt bättre.

MAfia 2 kommer nu runt Februari - MArs har jag hört

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlowhead
Expansion! Vadå som dom har till 360? Lost and Damned eller va det heter, Är man Niko då eller blir man nån annan mc kille då? ch förresten är det helt ny story och så då? Hoppas det är en längre story då.

Asså mitt drömspel vore ju ett spel där det är verkligt och otroligt lång story. Att man kan börja spelet som tonåring i High School och sedan blir man äldre och sedan börar man dras in i små knark affärer osv till man hamnar hos dom stora killarna. Eller nåt sånt, En riktigt bra story iaf. Man ska kunna köpa egna hus, starta företag, och då menar jag inte bara olagliga utan lagliga som man kan tjäna pengar på. Typ bilfirma och där kan man ju då såklart göra om bilen och spraya den så man kommer undan snuten.
Och så lite riktiga bilar då såklart! Volvo 240,740,940,v70,s70,850 såna bilar lite mer euperiska vanliga. Jag längtar till ett sånt spel kommer,

Mycket Frihet!

Lång Story!

Verkligt !

Volvos !

Företags inriktat!

OSV

Ska ju vara i 2000 talet iaf.

Word. Men en volvo-modell får räcka tycker jag.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlowhead

Asså mitt drömspel vore ju ett spel där det är verkligt och otroligt lång story. Att man kan börja spelet som tonåring i High School och sedan blir man äldre och sedan börar man dras in i små knark affärer osv till man hamnar hos dom stora killarna. Eller nåt sånt, En riktigt bra story iaf. Man ska kunna köpa egna hus, starta företag, och då menar jag inte bara olagliga utan lagliga som man kan tjäna pengar på. Typ bilfirma och där kan man ju då såklart göra om bilen och spraya den så man kommer undan snuten.
Och så lite riktiga bilar då såklart!

1+

lite vanligare bilar som tex s60, a4, a6, c klass, 3-5 serien, golf, s40, v50, v70, xc70, xc90, x5, 9-3, 9-5, passat, lexus is, olika toyota osv. sen lite lyxigare som e-klass, s/rs4-6, r34, porsche 911, ferrari 340 scuderia, lamborghini lp-540, lp-640, m3, m5, clk 55, sl 65, clk600, sl 500 och även leksaksbilar som evo 4-9, r32-r33, supra, impreza sti wrc, z3, z4 osv. orkar inte rabbla upp alla bilar man skulle kunna ha då jag skulle täcka hela forumet.

de roligaste hade ju ändå varit att kunna påvärka sin utveckling tex att göra brotten eller bekämpa brotten. Lite the sims i de hela fast mkt grovare. verkligen få slakta osv om man vill. råna banker och allt möjligt lixom. Undrar bara hur lång tid de skulle ta att göra det spelet och hur mkt gb/tb de skulle ta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlowhead
GTA V kommer nog runt 2011/2012.
Mafia 2 kommer väl i höst/vinter?

Extremt ruttet att det ska ta så lång tid för att göra ett nytt spel. Fast dom vill väl höra på omdömen så dom kan göra det mkt bättre.

MAfia 2 kommer nu runt Februari - MArs har jag hört [/B][/QUOTE]

Release date(s) May - July 2010

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Saboteur var ju rätt roligt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgart
Saboteur var ju rätt roligt.

Är inte det ett av de buggigaste spelen i världshistorien?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlowhead
Expansion! Vadå som dom har till 360? Lost and Damned eller va det heter, Är man Niko då eller blir man nån annan mc kille då? ch förresten är det helt ny story och så då? Hoppas det är en längre story då.

Det finns två expansioner som släppts till 360 och som kommer till PC och PS3 nu i vinter, det är nya historier och nya karaktärer man spelar men några uppdrag korsar de andra karaktärernas väg så det är kul att lira allt och få se lite olika vinklar på ett par uppdrag. Ett solklart köp om man gillar GTA4 det minsta iaf.

Permalänk
Medlem

Prototype är ett rätt roligt sandlåde spel dock inte riktigt lik GTA egentligen...
Red Dead Redemption kommer ju snart som sägs vara ett GTA i vilda vestern!

så har vi Merceneries 2 och Saints Row 2 o.s.v.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Entusiast

All Points Bulleting (APB).
http://www.youtube.com/watch?v=QssOFOj7AeE

Ett "MMO" i GTA stil som kommer snart, där man är antingen polis eller brottsling

100 personer i varje instans, får brottslingarna ett uppdrag där dom ska råna en bank så kommer det upp på polisernas skärmar också så kan det typ bli shootout vid banken eller biljakter.

Låter ju väldigt roligt om inte annat, ser fram emot att prova.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
1+

lite vanligare bilar som tex s60, a4, a6, c klass, 3-5 serien, golf, s40, v50, v70, xc70, xc90, x5, 9-3, 9-5, passat, lexus is, olika toyota osv. sen lite lyxigare som e-klass, s/rs4-6, r34, porsche 911, ferrari 340 scuderia, lamborghini lp-540, lp-640, m3, m5, clk 55, sl 65, clk600, sl 500 och även leksaksbilar som evo 4-9, r32-r33, supra, impreza sti wrc, z3, z4 osv. orkar inte rabbla upp alla bilar man skulle kunna ha då jag skulle täcka hela forumet.

de roligaste hade ju ändå varit att kunna påvärka sin utveckling tex att göra brotten eller bekämpa brotten. Lite the sims i de hela fast mkt grovare. verkligen få slakta osv om man vill. råna banker och allt möjligt lixom. Undrar bara hur lång tid de skulle ta att göra det spelet och hur mkt gb/tb de skulle ta.

Aa lätt, BMW ch såna bilar, det vore fan najs, Men Porsche har dom på IV ju "Comet" ska ju vara pPorsche tror jag, liknar porsche iaf, OCh Corvette är ju Coquette :P, Chrysler PMP 600 eller va den heter. Men aa blir väl o lira expansioner tills 5an kommer.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlowhead
Aa lätt, BMW ch såna bilar, det vore fan najs, Men Porsche har dom på IV ju "Comet" ska ju vara pPorsche tror jag, liknar porsche iaf, OCh Corvette är ju Coquette :P, Chrysler PMP 600 eller va den heter. Men aa blir väl o lira expansioner tills 5an kommer.

De hade säkert krävt pengar ifall Rockstar sattit ut "riktiga" namn, fast o andra sidan har namnen på bilarna varit princip samma i alla GTA spel, t.ex. så fort man ser inferno eller comet vet man att det är en sportbil

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Farcry 2 har ju fått smått komiska namnet GTA: Somalia

EDIT: Glömmer jämt driver 3 och 4... men dom är inte värda att minnas heller

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zelxi
De hade säkert krävt pengar ifall Rockstar sattit ut "riktiga" namn, fast o andra sidan har namnen på bilarna varit princip samma i alla GTA spel, t.ex. så fort man ser inferno eller comet vet man att det är en sportbil

Aa jag vet, handlar väl om rättigheter, men Rockstar lär ha pengar. Fast det kan nog bli väldigt dyrt men iaf. Så som det är nu stör mig inte, men dom borde göra fler modeller ch märken. Känns trist att samma bil kommer hela tiden. Borde finnas lite lek bilar o så. Men jag vill ha nästa gta Längtar, det kan nog inte bli sämre. Fast det som jag saknade mest i IV va fan att man inte kan Tatuera sig eller klippa sig, Eller gymma.

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlowhead
Aa jag vet, handlar väl om rättigheter, men Rockstar lär ha pengar. Fast det kan nog bli väldigt dyrt men iaf. Så som det är nu stör mig inte, men dom borde göra fler modeller ch märken. Känns trist att samma bil kommer hela tiden. Borde finnas lite lek bilar o så. Men jag vill ha nästa gta Längtar, det kan nog inte bli sämre. Fast det som jag saknade mest i IV va fan att man inte kan Tatuera sig eller klippa sig, Eller gymma.

Ah det är riktigt tråkigt, det var kul i San Andreas när man gymmande varje dag så killen blev en ändå stor muskelboll typ, han kunde fan inte gå
Sen saknar jag klädaffären Didier Sachs där man kunde köpa kostymer i San Andreas, det finns flera affärer i GTA IV men man kan inte gå in i dem, hoppas de låser upp dem i någon expansion/patch.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Aa men du kan ju köpa kostymer på "Perseus" fast det blir också enformigt att bara dom finns. Sen finns det knappt några vanliga kläder, typ en vanlig t-shirt eller ja nåt vanligt. "MODO" suger

Visa signatur

AMD Phenom II X2 3,1 ghz | XFX Radeon HD4770 | Corsair 4GB 1333mhz | 500W | Asus 785EVO | 640GB WD |

Permalänk

The Saboteur absolut. Har själv börjat spela pc-versionen och det är underbart, inga buggar heller. Rekommenderas

Permalänk
Medlem

driver

Driver San Francisco som kommer 2011 verkar fett nice

Permalänk

sa-mp (gta sanandreas oline) Saints row , wheel man.

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Finns ett där du är en unge i en skola, gjort av rockstar.

bully tror jag att den heter

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.