Corsair lanserar två nya serier SSD

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar två nya serier SSD

Ett relativt sent inträde på SSD-marknaden till trots, Corsair har gjort sig ett namn även i lagringsbranschen och ökar nu takten med två nya serier SSD-enheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter bra, väntar nu bara på att de ska komma på billigare tillverkningsteknik och sänka priserna

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden 4gb och mini usb? Känns dumt att göra så liknande SSDer, då butikerna måste ha flera olika i lager, och tillverkarna måste göra mindre antal men fler versioner = dyrare.

Permalänk
Medlem

Trevligt med nya ssd:er. Men Intel 80GB känns väl fortfarande prisvärdast? De är ju inge kul. Någon måste ju bräcka dem snart=)

Permalänk
Medlem

ja
Om dom bara kunde bli lite billigare för även om jag är övertygad om deras hastighet skulle det aldrig falla mig in att köpa en hårddisk för över 1500 spänn som är under 300 gb stor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Enda skillnaden 4gb och mini usb? Känns dumt att göra så liknande SSDer, då butikerna måste ha flera olika i lager, och tillverkarna måste göra mindre antal men fler versioner = dyrare.

Ja du, det verkar vara det ända som skiljer dem, om man bortser från kontrollerkrets.. och buffertminne.. läshastighet.. skrivhastighet.. pris och egentligen har de inte så mycket gemensamt hörru

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Inaktiv

Fina. Blir lite sugen men vill ha OCZ vertex 2 ;D

Permalänk
Medlem

Hmm Nova har trim FAST det är indilinx barefoot controller. Dags för dom att släppa Trim firmware till x serien då.
(x seriens problem var just barefoot controller).

Permalänk

Är det fortfarande Intels x25-M 80GB som är det vettigaste köpet?
Såg att Webhallen hade retailversionen för 2090kr

Permalänk
Medlem

det verkar ju som att Intel fortfarande ger mer för pengarna

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande och ser vad Indilinx Jet Stream klarar av, är det så bra som de själva säger så blir det ju högintressant.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
ja
Om dom bara kunde bli lite billigare för även om jag är övertygad om deras hastighet skulle det aldrig falla mig in att köpa en hårddisk för över 1500 spänn som är under 300 gb stor

Nu rör ju detta sig inte om någon hårddisk heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Är det fortfarande Intels x25-M 80GB som är det vettigaste köpet?
Såg att Webhallen hade retailversionen för 2090kr

Jappz, X25-V och X25-M är fortfarande de två mest prisvärda SSD.

Den här typen av SSD riktar sig till den stora massan som inte vet bättre än att jmfra specifikationerna rakt av (läs- och skrivhastigheten ser bra ut här men Intels disk är snabbare i systemprestanda).

OnT: Skulle gissa att de två senare SSD har jmicrons nya kontroller, jmicron är väl de enda som har mini-usb, jag antar att det är för att de räknar med att de flesta inte vill använda den som systemdisk (= för dålig prestanda för det).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Jappz, X25-V och X25-M är fortfarande de två mest prisvärda SSD.

Den här typen av SSD riktar sig till den stora massan som inte vet bättre än att jmfra specifikationerna rakt av (läs- och skrivhastigheten ser bra ut här men Intels disk är snabbare i systemprestanda).

OnT: Skulle gissa att de två senare SSD har jmicrons nya kontroller, jmicron är väl de enda som har mini-usb, jag antar att det är för att de räknar med att de flesta inte vill använda den som systemdisk (= för dålig prestanda för det).

Det är väl det som är den enda poängen med SSD överhuvudtaget?

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk

wtf???

Hitta bästa pris på Corsair Performance Series P64 64GB
Wesellcd 896:-
IT Power 1 875:-

ärligt bolag?

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commanderswe
wtf???

Hitta bästa pris på Corsair Performance Series P64 64GB
Wesellcd 896:-
IT Power 1 875:-

ärligt bolag?

wesellcd är väl ett ganska välkänt bolag, dock går inte produkten att lägga i varukorgen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

hmm, förhoppningvis sänks priset efter hand, så vi kan få se dom för under 1500. skulle dock villja ha ssd för under 500, så man kan bygga ljulös server

Permalänk
Medlem

vill se tester !

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
wesellcd är väl ett ganska välkänt bolag, dock går inte produkten att lägga i varukorgen.

brukar beställa dvd skivor från dom för att slippa dvd skatten då företaget är bosatt i danmark

och har hittills iaf fått vad jag beställt

skulle dock gissa att tryckfelsnisse varit framme och att det ska vara 1896:-

dock om du köper den nu vet jag inte hur det blir när du ska betala om du kommer få den för 900:- eller om du kommer få ge fullpris

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ska de här serierna ersätta de gamla? Det är ju väldigt liten skillnad mellan exempelvis X64 och V64. X64 är 5MB/s snabbare i read och write än V64, båda är har Barefoot, V64 har TRIM. Corsair borde renodla sitt SSD-sortiment.