Permalänk
Robot

Fixar kablarna

Tröttnade på att min burk såg ut som ett ormbo!
Så tog mig en timme och försöka fixa till det lite.

Dator speccs:
Intel Core™ i5@orginal kylare och klock
Corsair VX 550W
Gigabyte GA-P55-UD3
Fractal Design Define R2
Corsair XMS3 DDR3 1600
Sapphire Radeon HD 5870
320gb hdd
LG 32LH3000 skärm och en crt skärm för vissa fps spel som inte flyter på tv skärmen!

Ska köpas ny cpu kylare(tar gärna imot tips på vilken)
Och ny ssd när nästa generation kommer.

Får ca 16k i vantage oklockat, orkar inte klocka innan jag har skaffat mig bättre kylare.

Ber om ursäkt för kvaliten på bilderna, det är en bra kamera men det visade sig visst att jag inte var en toppfotograf.
Får ta en ny bild på slutresultatet imorgon när det e ljust ute om ni inte nöjjer er.

Besök albumet: Fixar kablarna av Miggish

Permalänk
Medlem

Härligt, håller på med ett liknande projekt

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

specs på servern!:D

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
specs på servern!:D

haha en jätte gammal amd socket a 3000+ 2gbram 1tb disk inget speciellt, klarar ventrilo+router i hela huset så jag e glad

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Ha! du tycker din dator ser ut som ett orm bo? då skulle du se min!.

men det är ingen ide att jag laddar upp bilder just nu för jag ska iväg och köpa ett coolermaster haf 932 chassi nästa vecka laddar upp bilder på hur det kommer att se ut då och mitt nuvarande chassi är fan en gammal kontors dators model fujitsu siemens ombyggd till speldator storlek mini.

Visa signatur

Fractal design Define R3, CPU AMD Phenom 4x II 965 3.4 GHz, GPU XFX Radeon hd 6950 2 GB, Mobo GA-7490XTA-UD4. RAM 4 GB DDR 3. OS win 7 Professional 64 bit. PSU OZR modxstream-pro 700 W.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kompasen112
Ha! du tycker din dator ser ut som ett orm bo? då skulle du se min!.

men det är ingen ide att jag laddar upp bilder just nu för jag ska iväg och köpa ett coolermaster haf 932 chassi nästa vecka laddar upp bilder på hur det kommer att se ut då och mitt nuvarande chassi är fan en gammal kontors dators model fujitsu siemens ombyggd till speldator storlek mini.

Såg gott o väl ut som ett ormbo med tanke på alla möjligheter till kabeldragning i fd2 lådan.

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk

Du måste vänta tills kameran fokuserar, och inte bara trycka ner knappen hela vägen på en gång. Tryck först ner knappen den första biten, och sedan resten när den fokuserat klart. Brukar höras ett litet ljud och/eller en liten fyrkant som blir grön på skärmen. Blir den röd har kameran inte hittat fokus

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

Har för mig att jag såg det skrivbordet på /b/ igår?

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
Såg gott o väl ut som ett ormbo med tanke på alla möjligheter till kabeldragning i fd2 lådan.

Faktum är att Define r2 har ganska dåliga möjligheter till en snygg kabeldragning, sure du har hål på moderkortsplåten men kablarna bakom hårddiskarna syns fortfarande alldeles för mycket. Om det var förtäckt bakom diskplatserna så skulle det gå att få så mycket snyggare.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd

90talet ringde, dom vill ha tillbaka sin skärm.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klasvonklas
Du måste vänta tills kameran fokuserar, och inte bara trycka ner knappen hela vägen på en gång. Tryck först ner knappen den första biten, och sedan resten när den fokuserat klart. Brukar höras ett litet ljud och/eller en liten fyrkant som blir grön på skärmen. Blir den röd har kameran inte hittat fokus

Tack för tipset, men direkt när jag trycker ner knappen så tar skiten bild ? e nån jävla kodaiak(har inte kameran här men något liknande med 9.2 mp)

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

borde garanterat gå att fokusera innan du tar bilden, men hur som helst. Kablarna blev bra iallafall

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
borde garanterat gå att fokusera innan du tar bilden, men hur som helst. Kablarna blev bra iallafall

Tycker också det, antar att jag inte skulle bli en bra fotograf

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Haha är det där en 32" teve, damn vad man tycker det är litet nuförtiden, kommer ihåg när man var liten och tyckte att 28tumarn vi hade var stor

Snygg dator och kabeldragning tillslut men du borde städa ditt rum

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Haha är det där en 32" teve, damn vad man tycker det är litet nuförtiden, kommer ihåg när man var liten och tyckte att 28tumarn vi hade var stor

Snygg dator och kabeldragning tillslut men du borde städa ditt rum

haha rummet är helt nystädat, bara det jag precis kom hem ifrån en vän med datorn och va väldigttrött så det mesta hamnade på golvet.
Och mjo ångrar att jag inte köpte 42 istället 32 va fan för litet ^^

*edit* lol bara jag som märkt av saken som inte borde vara med på en bild ? såg den nu haha

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Hahaha @ ugglan på bilden högst upp.. jag är för trött nu.