Microsoft kan utmana Apple med Zune Phone

Permalänk
Melding Plague

Microsoft kan utmana Apple med Zune Phone

Nya rykten gör gällande att Microsoft är på väg att ta fram en Iphone-utmanare och att telefonen kan lanseras redan denna månad.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om det är så låg upplösning kan inte skärmen vara stor = värdelös gaming. Sedan måste de ha ett slagkraftigt pris, en bra köpmarknad och markandsföra sig som en "inne" telefon precis som iphone. Det är inte att iphone är bra utan att "alla" har den och att det är en "inne" telefon. Ungeför som kidsen förr tyckte att JL var allt som var nått att ha.

Permalänk
Avstängd

snygg mobil:O Kanske man ska titta in den sen när man ska köpa nu:D

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Om det är så låg upplösning kan inte skärmen vara stor = värdelös gaming. Sedan måste de ha ett slagkraftigt pris, en bra köpmarknad och markandsföra sig som en "inne" telefon precis som iphone. Det är inte att iphone är bra utan att "alla" har den och att det är en "inne" telefon. Ungeför som kidsen förr tyckte att JL var allt som var nått att ha.

iPhonen är inte speciellt värdelös på spel och den har i princip samma upplösning...sen kan man diskutera hurvida iPhones skärm er liten eller ej.

Det verkar dock lite mysko med en Zune-phone. Vilket operativ ska de då köra? Man tycker att de borde göra en mobil med Mobile Windows 7 och sen integrera Zune-gränssnittet i en musik-spelare istället.

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas det går att installera stöd för flac och andra media format! Om enheten är snabb och är öppen för installation av egna program så kan den bli en fullträff.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Microsoft är väl inte det mest gillade företaget bland nördar haha. Nexus one känns otroligt överlägsen.

Permalänk
Medlem

Blir säkert en helt ok telefon. Synd bara att de kommer kasta in MS Mobile i den och sabba alltihop

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Kommer MS att begränsa innehållet som Apple gör nu (spana in US-store) så kan de stoppa den där solen aldrig skiner!

Permalänk

Om den kommer landa lite under iPhone i pris så kan det bli intressant.

Permalänk

Sjukt snygg design. Men om priset blir som IPhone säger jag Fy fan aldrig i livet då får skitet det vara.
Funktionerna samt apps till den luren kan vara lite intressanta.

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtenisse
Sjukt snygg design. Men om priset blir som IPhone säger jag Fy fan aldrig i livet då får skitet det vara.
Funktionerna samt apps till den luren kan vara lite intressanta.

Håller helt och hållet med dig. Iphone är helt enkelt inte värt pengarna, har aldrig riktigt fattat grejen med att lägga ut 6000+ på en telefon. Om priserna hålls på en human nivå (för mig så går gränsen runt 4000) så kommer jag vara väldigt intresserad.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greve_Peter
Håller helt och hållet med dig. Iphone är helt enkelt inte värt pengarna, har aldrig riktigt fattat grejen med att lägga ut 6000+ på en telefon. Om priserna hålls på en human nivå (för mig så går gränsen runt 4000) så kommer jag vara väldigt intresserad.

Därför man får vara lite ekonomisk och teknisk. Köpte min för 3G 8GB redan hösten 2008 för dryga ~5000kr. 1000 spänn hit och dit är inget att bråka om. Men hade jag haft abonnemang så hade jag ju redan legat långt över det.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

Den var allt annat än vacker!
Hoppas verkligen det där inte är som den kommer se ut vid eventuell release!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikil
iPhonen är inte speciellt värdelös på spel och den har i princip samma upplösning...

Den här har ju 15% mindre upplösning än en iPhone... men det är väl för att vara närmare 16:9 widescreen.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Precis som andra redan sagt så vore det konstigt om de överger sitt egna Windows Mobile för något nytt operativ, och då är den dödsdömd i mina ögon.

Men vem vet... de kanske överraskar?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nice, denna telefon kommer jag definitivt kolla på och kanske köpa om dom inte tar överpris som Apple gör.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Om det inte är en Zune-telefon vi snackar om så kanske Microsoft har tänkt tanken att lansera en Zuneprodukt alls utanför USA inom sinom tid. Men om vi leker med tanken att en Zune-telefon är på gång så kan det bli intressant om Microsoft spelar sina kort rätt.

Vi snackar då om t.ex. operativsystemet telefonen använder, om det är en form av Windows Mobile eller något nytt- eller helt annat operativsystem samt om Microsoft kanske tänkt passa på att integrera tekniken mot PC- och Xbox 360, då de snackat om att (tids nog) kunna erbjuda tjänster att kunna köpa ett spel och spela på diverse Microsoftbaserat platform. Dels skulle detta kunna betyda att vissa spel på Xbox Live Arcade skulle funka både på Xbox:en, PC och Zune-apparaten (isåfall kanske både telefonen och standardenheten) och driva samma kontaktlistor, upplåsningar, kommunikation och dylikt vilket skulle kunna ge apparaten en extra push mot Apples ganska respektabla spelsystem, iPhone och iPod Touch.

Massa text, jag vet. Men jag hoppas Microsoft får till något här så vi i Europa dels får tag i Zune alls - och för att kunna bygga ut systemet som vi Xbox Live-entusiaster velat få mobiliserat.

Permalänk
Medlem

Om dom använder Windows Mobile 7 så tycker jag det ser väldigt fint ut.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Spännande, om dom petar in Android så.

Permalänk
Medlem

OMG Windows 7 så redigt rent och fräscht ut !

Väntar med spänning på att får se Zune phone live !

Permalänk

Mobilen ser riktigt snyggt ut det är nästan ett Agre måste a snygg mobil!!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
http://www.maximumpc.com/files/u46168/windows-mobile-7-1.png
Om dom använder Windows Mobile 7 så tycker jag det ser väldigt fint ut.

Håller med för det ser riktigt trevligt ut även att microsoft har ändrats en hell del inom mobil operatvsystem

Permalänk
Medlem

Jag tror att det här skulle kunna bli en helt underbar telefon som skulle kunna utmana Apple och Google, iaf om de gör om UI tills Windows Mobile 7 (vilket jag antar att den kommer att använda).

Man får inte glömma bort XNA, Microsofts äss i rockärmen på spelmarknaden. Det är ett ramverk som gör det hyffsat enkelt att programmera spel, och ger även möjlighet att använda nästan exakt samma källkod på PC, Xbox 360 och Zune. I kombination med Tegra som plattform och möjligheten att integrera med LIVE så kan det bli en väldigt kraftig spelplattform.

Det underbaraste någonsin skulle vara en port utav HTC Sense UIt till Zune telefonen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Spännande, om dom petar in Android så.

Om inte MS gör det (vilket de inte kommer att göra) så är min erfarenhet att Communitiet kommer att göra det.

Permalänk

Finns ju en Zune Hd som är liknande ipod tuochen men har inte sett den i sverige , så kommer den här ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Har ju väntat förgäves på Zune som mediaspelare, den fick ju rätt bra kritik om jag minns rätt.

Kul att det rör på sig med zune?, Iphone o android. Det blir svårt att välja, finns ingen uppenbar underdog man måste älska av princip:)

Permalänk
Medlem

HDMI utgång är alltid trevligt. Titta på film på bussen, komma hem, plugga in den i TVn och se färdigt. Inte lika bekvämt som trådlös streaming, men bra nog.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggaste telefonen jag sett på länge Om inte typ alla "nyare" telefoner hade varit så dyra hade man köpt en.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Intressant ! vill veta mer om storleken med tanke på den låga upplösningen och vikten ! 70g är inget !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

70g är ju bara föör najs för en sån maskin. Men windows 7 mobile hoppas jag dom petar i den, och den här gången buggfritt! Annars hellre android

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på W7M i den, då borde den bli kompartibel med ngr trevliga programvaror jag har för ljudgrejer.
MKT trevligare att ta fram den här än att behöva ha en laptop med sig.....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Om det är så låg upplösning kan inte skärmen vara stor = värdelös gaming. Sedan måste de ha ett slagkraftigt pris, en bra köpmarknad och markandsföra sig som en "inne" telefon precis som iphone. Det är inte att iphone är bra utan att "alla" har den och att det är en "inne" telefon. Ungeför som kidsen förr tyckte att JL var allt som var nått att ha.

JL för mig är BRA trevliga amerikanska grejer....

JL Audio och deras logga är lite väl lik JL-loggan man er på kläder.
Nä JL-märket för mig är en efterapning, har alltid varit och kommer alltid att vara

Permalänk
Medlem

Den ser hemsk ut. Sorry MS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.