Sidewinder X4 klarar av 26 knappar samtidigt

Permalänk
Melding Plague

Sidewinder X4 klarar av 26 knappar samtidigt

Ett nytt tangentbord från Microsoft lovar att skicka fenomenet "ghosting" till historiens sophög.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ghosting? För mig betyder det skärmlagg.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

ohh. men ja det hade varit trevlig förutom att man inte får köra med inspelade macron i aion... som jag just spelar

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hade inte Razer en som klarade att alla tangenter samtidigt eller nåt liknande ?

Permalänk
Medlem

Steelseries 7G klarar av att hantera alla knappar på tangentbordet samtidigt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Låter ganska intressant!

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Avstängd

kan va nåt å lägga på minnet när man ska checka nytt T-bord

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ejziponken
Steelseries 7G klarar av att hantera alla knappar på tangentbordet samtidigt.

Men den kostar väl över 1000 spänn va?

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Ser schyst ut, verkar vara hyggligt pris med. Kanske blir ett sånt.

Visa signatur

i7 920@3.2GHz + H50 | Asus P6T Deluxe | 6Gb DDR3 | ASUS5870 | Corsair 800D / Corsair HX620

Permalänk
Citat:

Tangentbordet ska finnas i butiker i mars månad

w00t? jag beställde ju precis ett från komplett.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Ghosting? För mig betyder det skärmlagg.

För mig betyder det att glo på motståndarens skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
För mig betyder det att glo på motståndarens skärm

Samma här.

Visa signatur

I7 920 @ 4.2GHz / P6T Deluxe V2 / 2x GTX 470 / 12GB OCZ Gold

Permalänk
Avstängd

Jag har sedan dom första gamerprylarna kom ut på marknaden förknippat ghosting med tangentbord. Men nu skall vi nog inte vara petiga. De finns många saker som kallas ghosting. Bild på bild när man ser på TV är en form av ghosting. Använda någon annans identitet. Man kan även göra de med en hårddisk innehållandes ett OS. Och mera!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
För mig betyder det att glo på motståndarens skärm

trodde alla kallade det för att screena

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
trodde alla kallade det för att screena

Nää, jag håller med de andra talarna i ämnet: Kolla på den andres skärm:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Jag har sedan dom första gamerprylarna kom ut på marknaden förknippat ghosting med tangentbord. Men nu skall vi nog inte vara petiga. De finns många saker som kallas ghosting. Bild på bild när man ser på TV är en form av ghosting. Använda någon annans identitet. Man kan även göra de med en hårddisk innehållandes ett OS. Och mera!

Jo, även saker från Microsoft exklusivt besitter allt för ofta samma namn om vi nu är inne på det spåret. Vilket såklart skapar förvirring.
T.ex:
ZuneHD - Microsoft's portabla mediaspelare (endast i USA, för nuet)
ZuneHD - Microsoft's mediastreamingstjänst för Xbox 360
Windows Live - Microsoft's paket med MSN, MovieMaker, mfl. program
Windows Live - Windows-portningen av Xbox Live-GUI:n

Det finns många fler, men jag är nyvaken och dessa är de som stör mig mest.
Men om vi håller oss till produkten nyheten handlar om så ser det ganska schysst ut. Köpte själv en Sidewinder X6 för en dryg månad sedan och den är helt OK, inte världens bästa tangentbord men den har några lösningar som jag tycker är ambitiösa nog. Och att Microsoft lanserar ett tangentbord med såhär bra anti-ghostingteknik (åtminstone i teorin) för ynka 600 riksdaler låter ovanligt hälsosamt då t.ex. Razer erbjuder anti-ghosting på ynka WASD-knapparna vilket i verkligheten är totalt värdelöst eftersom du bara kan trycka in två i taget för att behålla en rörelse i spel.

Permalänk

Razer Tarantula klarar ghosting sjukt bra, men 26 knappar samtidigt? Har man 10 händer så kanske man får nytta av de...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
trodde alla kallade det för att screena

Screena är nåt man gör när telefonen ringer och man kollar vem det är men svarar inte när det är nån man inte vill prata med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
För mig betyder det att glo på motståndarens skärm

Samma här...

Permalänk
Medlem

Tycker det såg väldigt stilrent ut. Bra pris dessutom, ska nog vänta på en recension ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_Stamp
w00t? jag beställde ju precis ett från komplett.se

Ja, se där! Skumt, googlar man finns det inte ens reviews, men komplett.se har 1000+ i lager

EDIT: Här var visst en review http://www.techradar.com/news/computing-components/peripheral...

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
För mig betyder det att glo på motståndarens skärm

För mig är det en liten bild av bilden på skärmen xD typ som en dåligt mottagning på tv-skärmen

Ghosting

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
För mig är det en liten bild av bilden på skärmen xD typ som en dåligt mottagning på tv-skärmen

Ghosting

http://4.bp.blogspot.com/_zNcUd-6JMdA/RiVwyDfAWvI/AAAAAAAAAjM...

Begreppet ghosting kom i allla fall först till i spelvärlden då man kollade någon annans skärm. På den tiden fanns det knappt plattskärmar, således fanns inte problemet med ghosting i en tv. Så begreppet var först i spelvärlden

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Retorisk fråga: Hur många fingrar har genomsnittsgamern?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

För de gånger man behöver ha fingrar och tår + en kompis tryckande på tagentbordet

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Begreppet ghosting kom i allla fall först till i spelvärlden då man kollade någon annans skärm. På den tiden fanns det knappt plattskärmar, således fanns inte problemet med ghosting i en tv. Så begreppet var först i spelvärlden

"Ghosting" (pga signalreflexer) i tv-apparater har funnits sen de började säljas, på 50-talet om jag minns rätt, så där håller jag inte riktigt med.

Det är helt enkelt ett generellt uttryck som har flera olika betydelser.

Nog om det. Framför allt är jag intresserad av byggkvalitén på X4. Jag har ett G15 II nu men tangenterna är väl inte världens skönaste och det slamrar så förbaskat när jag skriver...

Visst, det finns ju en hel bunt tangentbord med lägre/låg profil, men oftast har de ju "fel" tangentlayout, dvs en stor fet DEL istället för INSERT och DEL. Än värre är det Logitech Illuminated jag har på jobbet, som saknar kontextmenyknapp och högra Windowsknappen (de har ersatts med en bred FN-tangent som jag har nytta av exakt aldrig).

Nu är jag kanske ute och vevar kranvatten, men jag tycker det ser ut som att X4 har lägre profil än G15 II?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Somna på tangentbordet så kanske man trycker ned ett tjugotal knappar, då e de kul att när man vaknar ser exakt hur man har somnat

Permalänk
Medlem

ey du Olle, kom och tryck lite, alla mina 10 fingrar är upptagna, behöver piska den här.
så tryck på

Z,H,F1,DEL,ALT,F7 och 7 samtidigt då jäklar åker han på.

så...tre händer & två fötter, då är man en gamer som bäst =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Razer Tarantula klarar ghosting sjukt bra, men 26 knappar samtidigt? Har man 10 händer så kanske man får nytta av de...

26 knappar är troligtvis det maximala antalet. Precis som vanliga tangnetbord så är det inte X antal valfria knappar, utan hur många du kan trycka ned beror på vilka du trycker på.

Sedan så kan detta vara väldigt användbart för de som sitter och spelar mer än en vid samma dator, t ex split screen eller platformsspel med flera karaktärer. Själv har jag haft ett tillfälle då vi varit 4 som försökt spela ett spel. Visserligen krävde det spelet bara 4 knappar, men då skulle tangentbordet gärna klara 16 knappar samtidigt vilket inte är alltför långt ifrån 26.

Permalänk
Medlem

Om detta kommer som ergonomiskt så köper jag det direkt!

Hatar vanliga tangentbord då man måste böja handlederna utåt för att använda dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!