Microsoft stänger ned Windows 7 RC

Permalänk
Melding Plague

Microsoft stänger ned Windows 7 RC

Precis som förvarnat meddelar Microsoft att nedsläckningen Windows 7 RC påbörjas den 15 februari.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det har inte dykt upp något väldigt bra studentpris än?

Permalänk
Medlem

Ja, ge oss ett vettigt studenterbjudande.. i stil med $99

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Det har inte dykt upp något väldigt bra studentpris än?

Om du är student borde du väl ha tillgång till MSDNAA? Då får du ju W7 helt gratis.

Permalänk
Medlem

Studenter kan väl få det gratis igenom något MSDN erbjudande? Jag har för mig att det var så runt release åtminstone, det erbjudandet kanske inte finns kvar. Det var någon tråd uppe om det här i forumet så jag ska se om jag kan hitta den.

EDIT: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk

Ja de erbjuder det gratis till studenter via MSDNAA. MEN då måste Högskolan/universitetet vara anslutet till MSDNAA. Jag tipsade min svåger som går på ett anslutet Universitet för närvarande och han hade undersökt om han kunde få inloggningsuppgifter å så till det men fick aldrig ens något svar då ingen av hans lärare visste någonting om det... helkasst.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Bluh, orkah formatera azzuh...

Permalänk
Medlem

Tack för det, då vet jag när jag måste uppgradera på extradatorn och syrrans dator.

Hmm, vad jag kan se står det inget om nån gräns när det slutar funka helt. Betyder det att man kan använda den om man står ut med att det stänger av sig och att det står att det är pirat?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Priserna känns i högsta laget för win7!

Trevligt att se att de har gratis för studenter iaf!

Permalänk
Medlem

Man måste väl läsa en inriktning som stödjer det? T.ex. programmering, fysikblabla etc? Står på sidan iallafall.

Permalänk

Skulle det fungera med OEM-licens eller måste man köpa fullversionen för 2k?
För det kan de glömma att jag lägger ut!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Priserna känns i högsta laget för win7!

Trevligt att se att de har gratis för studenter iaf!

1000kr för Home Premium är ju inte direkt hutlöst dyrt iofs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
1000kr för Home Premium är ju inte direkt hutlöst dyrt iofs.

Bara det att du får betala 2k om du inte har något att uppgradera från för du får inte köpa en OEM licens till en gammal dator.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Bara det att du får betala 2k om du inte har något att uppgradera från för du får inte köpa en OEM licens till en gammal dator.

Det är ju bara att köpa ihop med en hårdvaru komponent isåfall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det är ju bara att köpa ihop med en hårdvaru komponent isåfall.

Är koden inte bunden till moderkortet(?) Lite dyrt med moderkort och OS i såna fall!

Permalänk
Medlem

Dustin har ju 3 licenser för 1495 kr = prisvärt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Är koden inte bunden till moderkortet(?) Lite dyrt med moderkort och OS i såna fall!

Sedan jo, men det behöver inte vara den hårdvaran du köper den med.

Permalänk
Medlem

NEEEEJ! Då måste jag lägga om datorn! Fast har ju visserligen full-versionen, är bara det att jag inte orkat lagt in den Aja blir väll tvungen att lägga in den nu då

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

bäst för dom att man kan upgrade från betan annars blir de OEM licens med ett tangentbord rofl

Permalänk
Medlem

Urgh, kunde inte kommit vid sämre tillfälle ändå.. aja, köpa windows 7 via mecenat nästa då..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Vänta, sitter ni och klagar över att ni måste betala för en produkt ni har använt gratis de senaste 6 månaderna? Skärpning.

Permalänk
Inaktiv

Ett år snarare. Betan släpptes loss vid CES '09.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
bäst för dom att man kan upgrade från betan annars blir de OEM licens med ett tangentbord rofl

Det är väl meningen att det inte skall gå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
Vänta, sitter ni och klagar över att ni måste betala för en produkt ni har använt gratis de senaste 6 månaderna? Skärpning.

Skulle tro att det är allmänt gnäll för att man behöver betala M$ 2000:- för att kunna spela på datorn

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Microsoft verkligen varit generösa med utvedering av win7 till alla som vill prova ganska lång tid..Så de flesta borde ha bestämt sig vad de skulle vilja ha. Så man kan inte klaga på att man inte vet vad man köper....

Var det inte att det skulle gälla till sommaren, då tiden rinner ut... ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggelito
Ja, ge oss ett vettigt studenterbjudande.. i stil med $99

Har man CSN-kort går det köpa professional för 1095:- och ultimate för 1495:- packat och klart.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Bara det att du får betala 2k om du inte har något att uppgradera från för du får inte köpa en OEM licens till en gammal dator.

Får och får, vad microsoft vill och vad de har möjlighet att kräva under svensk lagstiftning är två vitt skilda saker. OEM-licenser går att köpa utan medföljande hårdvara, går att återaktivera efter hårdvarubyte och har bortsett från avsaknad av manual, support och några alternativ i installationsprogrammet, inga funktionella nackdelar jämfört med retail.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Har man CSN-kort går det köpa professional för 1095:- och ultimate för 1495:- packat och klart.

Vissa studenter får det gratis via MSDNAA, dock bara Professional

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Vissa studenter får det gratis via MSDNAA, dock bara Professional

Som det redan har påpekats runt 3ggr...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Får och får, vad microsoft vill och vad de har möjlighet att kräva under svensk lagstiftning är två vitt skilda saker. OEM-licenser går att köpa utan medföljande hårdvara, går att återaktivera efter hårdvarubyte och har bortsett från avsaknad av manual, support och några alternativ i installationsprogrammet, inga funktionella nackdelar jämfört med retail.

Men vad skiljer OEM mot uppgraderingspaket? Csn-kortet har ju W7 Ultimate (uppgraderingspaket) för 1495kr W7 Ulti

Ska man behövt ett annat MS OS innan för att köpa ett uppgraderingspaket?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.