Åre - En tråd allmänt om skidorten!

Permalänk
Medlem

Åre - En tråd allmänt om skidorten!

Hallå alla Sweclockare!

Tänkte skapa en tråd med lite diskutioner kring Åre och Skidåkning och se om det finns folk här med sådant intresse!

Ska själv dit nu i vinter. Redan nästa vecka (6). Har själv aldrig vart dit förut men vi var ett gäng som fick för oss att boka en stuga och sticka upp en vecka.

Nån som har några bra tips? Något specielt man ska prova på, Någon speciel pub som är särskilt bra?

Låt snacket flöda.

MVH

Permalänk
Medlem

Har varit i Åre tre gånger varav två gånger under studentveckan. Tyvärr är inte Tväråvalvet öppet vid denna tiden på året. Det är bra åkning där. Förra året så åkte vi ganska mycket i Rödkulleområdet och vid Åre By. Finns massvis med åkning att utforska så var inte rädda för att åka runt mellan dom olika delarna. Antingen tar man sig runt via transportsträckorna (vilka kan vara lite jobbiga för oss snowboardåkare) eller så tar man helt enkelt skidbussen.

Uteställena som gäller är väl Dippan och Bygget skulle jag gissa på.

Däremot finns det en najs pub vid Åre Torg som vi har ätit på många gånger. Broken heter den och dom serverar grym Club Sandwich!

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. Läste på webben att nu på fredag den 5:e Feb så skulle dem öppna hela Högzone och antar att det inräknar Tväråvalvet?

Vi ska bo nere på åregårdarna så det är ju när till åretorg, kanske ska prova "Broken" då?:)

Permalänk
Medlem

Broken ska iaf göra riktigt feta burgare också, har dock inte tagit mig dit nångång...

http://www.broken-are.com/index.asp

Permalänk
Medlem

Ska dit om nån vecka, ska bli mäktigt

Tänkte stå på ett par skidor, inte åkt skidor sen jag var ungefär 9 eller 10 år..Åkt bräda sen dess

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Trevligt trevligt. Läste på webben att nu på fredag den 5:e Feb så skulle dem öppna hela Högzone och antar att det inräknar Tväråvalvet?

Vi ska bo nere på åregårdarna så det är ju när till åretorg, kanske ska prova "Broken" då?:)

Tväråvalvet borde inkluderas i Högzonen yes