Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN

- 2st 5970
- i7 920 4.3 ghz
- 6gb corsair 2000+ mhz
- intel ssd raid 0

Hur man än vrider på det så har han en väldigt kraftfull och snabb dator! Hans kylning verkar ju duga också

Det de flesta anmärker på är att han först köpte 3 st. 5970 och försökte skryta om det som om han var super-1337 och kunde allt om datorer eftersom han byggt 100+ datorer. För kunniga människor är detta extremt komiskt...

Sen att han tror att han kommer kunna köra sin CPU i 4.3 GHz stabilt samtidigt som han har sina minnen i 2000+ MHz är även det komiskt då han kommer behöva extremt bra kylning för att göra detta. Om det ens går att göra dvs.

Jag kan knappt köra mina 2000 MHz minnen i specad hastighet med den kylaren när jag har min CPU i 3.3 GHz. Det blir alldeles för varmt då. Hur ska han då lyckas göra det med 1 GHz högre klockfrekvens?

Visst är det superbra komponenter var för sig men tillsammans blir det bara ett extremt icke prisvärt system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vad ni än säger så är hans dator väldigt bra fast det kanske inte är optimerat fullt ut som alla ni skulle gjort?

- 2st 5970
- i7 920 4.3 ghz
- 6gb corsair 2000+ mhz
- intel ssd raid 0

Hur man än vrider på det så har han en väldigt kraftfull och snabb dator! Hans kylning verkar ju duga också, vad ni än säger kommer han få många fps. Tycker dock att du TS MÅSTE köpa en bättre och större skärm, du verkar ju inte ha så begränsat med pengar och även om du bara skulle ha ett 5870 borde du ändå köra med större upplösning..

Tycker ni är ganska omogna som kritiserar han personligen så mycket. Hans dator är ändå mycket mer prisvärd än om man skulle köpt allt från tex Alienware, som många med mycket pengar brukar göra.

TACK!

Skall åter komma med mera info när jag har fått mina SSD.

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vad ni än säger så är hans dator väldigt bra fast det kanske inte är optimerat fullt ut som alla ni skulle gjort?

- 2st 5970
- i7 920 4.3 ghz
- 6gb corsair 2000+ mhz
- intel ssd raid 0

Hur man än vrider på det så har han en väldigt kraftfull och snabb dator! Hans kylning verkar ju duga också, vad ni än säger kommer han få många fps. Tycker dock att du TS MÅSTE köpa en bättre och större skärm, du verkar ju inte ha så begränsat med pengar och även om du bara skulle ha ett 5870 borde du ändå köra med större upplösning..

Tycker ni är ganska omogna som kritiserar han personligen så mycket. Hans dator är ändå mycket mer prisvärd än om man skulle köpt allt från tex Alienware, som många med mycket pengar brukar göra.

Det har inte med mognad att göra utan att hans beställningar inte riktigt hänger ihop med hans förväntningar... sen att du verkar stirra dig blind på priset gör ju inte saken bättre..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

10p :).

Och en jävla massa gnällspikar som grinar åt allt som ligger utanför deras egen räckvidd.Killen har tydligen råd att experimentera lite och det är kul att titta på utan att sarkastiskt anmärka på minsta lilla fel som en avundsjuk fjant.

Måste säga att sensuella sven kasnke ska ändra sitt eget system innan han gnäller att andras inte är prisvärda

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
10p :).

Och en jävla massa gnällspikar som grinar åt allt som ligger utanför deras egen räckvidd.Killen har tydligen råd att experimentera lite och det är kul att titta på utan att sarkastiskt anmärka på minsta lilla fel som en avundsjuk fjant.

Måste säga att sensuella sven kasnke ska ändra sitt eget system innan han gnäller att andras inte är prisvärda

Innan man börjar experimentera så ska man även veta vad man håller på med något som TS inte verkar göra.. Ingen hindrar honom från att köpa den hårdvara han vill ha men det finns gränser hur mycket en dator klarar av och TS förväntningar är inte realistiska..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
10p :).

Och en jävla massa gnällspikar som grinar åt allt som ligger utanför deras egen räckvidd.Killen har tydligen råd att experimentera lite och det är kul att titta på utan att sarkastiskt anmärka på minsta lilla fel som en avundsjuk fjant.

Måste säga att sensuella sven kasnke ska ändra sitt eget system innan han gnäller att andras inte är prisvärda

Innan man börjar experimentera så ska man även veta vad man håller på med något som TS inte verkar göra.. Ingen hindrar honom från att köpa den hårdvara han vill ha men det finns gränser hur mycket en dator klarar av och TS förväntningar är inte realistiska..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

"Mitt mål är 50000 Poäng"

känns ju seriöst när världs rekordet ligger på 50086 P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
"Mitt mål är 50000 Poäng"

känns ju seriöst när världs rekordet ligger på 50086 P

Alla måste ha ett mål!
Men 50000 kanske var för högt jag har sänkt den till : 35000

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Högsta poäng för system med fyra GPU:er -

1. IllusioN OC P34957 3DMarkss 2st GTX295 SLi
http://service.futuremark.com/resul...reResultType=19

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Det de flesta anmärker på är att han först köpte 3 st. 5970 och försökte skryta om det som om han var super-1337 och kunde allt om datorer eftersom han byggt 100+ datorer. För kunniga människor är detta extremt komiskt...

Sen att han tror att han kommer kunna köra sin CPU i 4.3 GHz stabilt samtidigt som han har sina minnen i 2000+ MHz är även det komiskt då han kommer behöva extremt bra kylning för att göra detta. Om det ens går att göra dvs.

Jag kan knappt köra mina 2000 MHz minnen i specad hastighet med den kylaren när jag har min CPU i 3.3 GHz. Det blir alldeles för varmt då. Hur ska han då lyckas göra det med 1 GHz högre klockfrekvens?

Visst är det superbra komponenter var för sig men tillsammans blir det bara ett extremt icke prisvärt system.

Tips
Ta bort alla minne utom en ( Slott 1) då kommer du upp i högre hastighet.
Du kan inte köra max hastighet med 12GB ram

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Alla måste ha ett mål!
Men 50000 kanske var för högt jag har sänkt den till : 35000

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Högsta poäng för system med fyra GPU:er -

1. IllusioN OC P34957 3DMarkss 2st GTX295 SLi
http://service.futuremark.com/resul...reResultType=19

hoppas du skojjar nu... vet inte hur pass insatt du är i detta med datorer, men de högsta resultatet med 4 GPUer är 50086 och kördes med 4st 5870 på en Asus bräda.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
hoppas du skojjar nu... vet inte hur pass insatt du är i detta med datorer, men de högsta resultatet med 4 GPUer är 50086 och kördes med 4st 5870 på en Asus bräda.

Yes Jag skojjar!!!

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
10p :).

Och en jävla massa gnällspikar som grinar åt allt som ligger utanför deras egen räckvidd.Killen har tydligen råd att experimentera lite och det är kul att titta på utan att sarkastiskt anmärka på minsta lilla fel som en avundsjuk fjant.

Måste säga att sensuella sven kasnke ska ändra sitt eget system innan han gnäller att andras inte är prisvärda

Jag hade kunnat köpa 3-4 uppsättningar av hans komponenter om jag hade velat men varför skulle jag? Onödigt, dumt och ej prisvärt som sagt.

Vad är det som inte är prisvärt när det gäller mitt system om man får fråga?

Antec Nine Hundred Two: Bra luftflöde, tar långa grafikkort och är inte onödigt stort. Mycket prisvärt.

Asus P6T Deluxe V2: Ett mycket bra och stabilt moderkort. Mycket prisvärt.

Core i7 920 (D0): Mest prisvärda processorn någonsin.

Corsair H50: Mycket prisvärd kylning för mina behov.

Kingston Hyper-X 2000 MHz CL9: Kör dessa i 1600 MHz 7-7-7-20 helt stabilt. Kan ändra till 2000 MHz om behov uppstår. Stabila och hyfsat prisvärda med mycket bra kylning.

2 st. Samsung 750GB i Raid 0: Billiga, tysta, relativt snabba och stabila hårddiskar.

Asus Radeon HD 5870 1GB: Räcker hittills gott och väl till mina behov (1920x1080). Kostade mig 3500 kr nytt. Prisvärt om du frågar mig.

Corsair HX1000w: Köpte det för 1649 kr nytt.

Min dator kostar 19000 kr om man skulle köpa allt nytt hos komplett.se idag. Det mesta jag köpt var billigare då än nu och var därmed ännu mer prisvärd än vad den är idag. Med den datorn kan jag maxa exakt alla spel, som finns idag, i 1600x1200 som TS berättade att hans skärm körs i. Varför betala en massa extra för onödig prestanda och dessutom köpa ett tredje svindyrt grafikkort som man inte ens KAN använda i datorn? Det kallar i alla fall inte jag för "minsta lilla fel".

Det är DET vi reagerar på, inget annat...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Tips
Ta bort alla minne utom en ( Slott 1) då kommer du upp i högre hastighet.
Du kan inte köra max hastighet med 12GB ram

Jag har helt utan problem kört mina minnen (med 6GB i datorn) i 2000 MHz men ska man göra det så går det inte att ha CPU'n klockad i några högre hastigheter och samtidigt bibehålla en hyfsad temperatur. Inte med H50 kylaren i alla fall. Det går helt enkelt inte.

Tror du något annat så bevisa det gärna med en bild som visar att du kört minst en timme Prime 95 i 4.3 GHz CPU, 2 GHz minnen och Realtemp igång så man ser dina lägsta/högsta temps.

Lycka till...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Yes Jag skojjar!!!

Ja visst gjorde du... Rolig humor.

Permalänk
Avstängd

Var blir bildbeviset av? Går inte så bra va? ;0)

Eller du kanske tar lite extra tid på dig och försöker fejka bilden istället?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Var blir bildbeviset av? Går inte så bra va? ;0)

Eller du kanske tar lite extra tid på dig och försöker fejka bilden istället?

Lugna ner dig han behöver all tid han kan få för att komma på hur man öppnar Photoshop och sen ett par veckor för att komma på hur man gör ett nytt projekt

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Goodjob att köpa 3 st 5970 lol ; D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumnus
Lugna ner dig han behöver all tid han kan få för att komma på hur man öppnar Photoshop och sen ett par veckor för att komma på hur man gör ett nytt projekt

eller så har han problem och hitta powerknappen.
eller så sitter han och river av sig håret och inte vet vart alla sladdar ska sitta?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Woota foooook vilken best till dator.
jag skulle gärna vilja höra hur datorn låter i load

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Shit vad folk gnäller och är avundsjuka, han visar bara lite cashflow och mår best här på forumet.

om Du har planer på att byta chassi för att få plats med dina 3 grafikkort kan jag rekommendera Corsair Obsidian 800D riktigt grymt chassi stort och rymligt.

HA Det och lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
Shit vad folk gnäller och är avundsjuka, han visar bara lite cashflow och mår best här på forumet.

om Du har planer på att byta chassi för att få plats med dina 3 grafikkort kan jag rekommendera Corsair Obsidian 800D riktigt grymt chassi stort och rymligt.

HA Det och lycka till!

Var ser du avundsjuka någonstans? Stor tabbe att han köpte 3st dual-gpu:er när han säger sig ha konfigurerat 100-tals datorer. Bygget i allmänhet verkar oplanerat och man får intrycket av att han gått in på komplett och mer eller mindre plockat ut det dyraste han kunde hitta.

Permalänk

kanske det men folk borde inte gnälla så jävligt, man lär ju sig av sina misstag eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
kanske det men folk borde inte gnälla så jävligt, man lär ju sig av sina misstag eller hur?

Klart man lär sig av sina misstag, men det är ju en annan sak att beskriva sig själv som datorproffs och sen fallera med inköpet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_swede
kanske det men folk borde inte gnälla så jävligt, man lär ju sig av sina misstag eller hur?

Hade han inte gjort denna tråd för att flasha med sin okunnighet så hade han inte upptäkt detta misstag alls.. ist för att vara imponerad över att datorn kostar 40 tusen så kanske du borde ta en titt på optimaliteten på detta system.. han kommer ju inte att ens vara nära sina kriterier ... så där sitter han med sitt flashbygge medan andra presterar nog bra med en dator som kostar hälften.. att han har byggt 100 tals datorer åt kunder är antingen bara en stor fet lögn eller så tycker jag synd om kunderna eftersom denna kille inte verkar ha en aning om vad han snackar om..

Komistk? JA Optimalt? NEJ!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
SSD Raid 0 är på G....
Men om jag skall ha en spel dator så är SSD på 80GB el 160GB för lite.

Men jag kommer inte undan billigare vad en jag tar eller hur?.
Jag vill ha 2st. 5970.
Jag vill ha dom minnen jag har köpt även om ni inte skulle betala för dessa minnen!
Många av er väljer billigare minne, så skiter jag fullständigt i vad ni tycker om mitt val! av minne!
Jag har köpt, och dom har kostat mej över 7000kr så bryr jag mej inte om det.
Dom är snabba, dom är nya, jag gillar dom!
Moderkortet älskar jag. Skiter fortfarande i Vad ni tycker om mitt val av moderkort!
Processorn är bra enligt alla som har den.
Nätdelen är den bästa jag har haft.

Spelar ingen roll! Med dessa komponenter så kommer man inte billigt undan Eller hur ???
Lådan jag har valt funkar bra nu!
Vatten kylning som jag har inkopplat Duger 100% jag kommer upp i 4,3 GHz med i7 920 Vad tjänar jag med en riktig dyr vatten kylning ? komma upp i 4,9GHz ? el 5GHz ?
Bahh inte värt!

Så tala om för mej nu vad är felet på mina komponenter ÄR !!!

Dude. Folk skriver att sakerna inte är prisvärda och du kommer och försvarar dig med att du "gillar" dina komponenter så du skiter i kostnaden? "Dom är snabba, Dom är nya, jag gillar dom!"

Det hade varit en sak om du skrivit att du inte kan mycket om datorer men har pengar och inte egentligen bryr dig om hur det blir, då det är så det verkar vara, men att du vågar påstå att du byggt hundratals datorer och kan så himla mycket och anser att dina komponenter är de mest prisvärda och bästa som finns är ju förjävligt.

Vattenkylning kan jag förstå, jag tyckte det var helkrångligt att sätta ihop min men att du köper minnen för 7k i början av bygget men skiter i SSD och en ordentlig cpu-clock är ju sjukt.

Men du slänger ju runt dina pengar som du vill. peace

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Ge er nu haha. Ok han borde kollat upp det bättre men missade det helt i glädje rushet. Han har säkert byggt 100 tals datorer åt folk, varför inte? Jag har inte byggt datorer särskilt länge men hunnit med en heldel sista tiden men visste inte ett skit om det han missade,orsak? Ingen har bett mig sätta ihop ett så stort system. Han borde pluggat på bättre innan kan jag hålla med om men den här häxjakten börjar bli lite löjlig och kännas mer som ett avundsjukt hackande. Och dem bästa citatet "jag skulle kunna köpa 3 såna system" Jovisst du ,då måste det vara nått fel i din skalle som sitter här och gråter.

Och svens val av bräda i sitt enormt prisvärda,väl kylda system var ju att dunka huvudet i väggen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
Och dem bästa citatet "jag skulle kunna köpa 3 såna system" Jovisst du ,då måste det vara nått fel i din skalle som sitter här och gråter.

Och svens val av bräda i sitt enormt prisvärda,väl kylda system var ju att dunka huvudet i väggen.

Det är ju snarare du som borde dunka huvet i väggen, ska man köpa en PRISVÄRD dator är ju hans moderkort så mycket jävla bättre än ett classified. ska man ha en super-high-end så är ju classified ett självklart val.

Och difacto att han kan köpa 3-4 såna datorer om han vill är det väl inget fel på? Han har pengarna att göra det men han är inte så jävla puckad att han gör det, för han vet att det system han har nu är betydligt bättre, prismässigt.

Efter 30k 3dm börjar man ju betala en krona per poäng och det är det fanemej inte värt.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
Ge er nu haha. Ok han borde kollat upp det bättre men missade det helt i glädje rushet. Han har säkert byggt 100 tals datorer åt folk, varför inte? Jag har inte byggt datorer särskilt länge men hunnit med en heldel sista tiden men visste inte ett skit om det han missade,orsak? Ingen har bett mig sätta ihop ett så stort system. Han borde pluggat på bättre innan kan jag hålla med om men den här häxjakten börjar bli lite löjlig och kännas mer som ett avundsjukt hackande. Och dem bästa citatet "jag skulle kunna köpa 3 såna system" Jovisst du ,då måste det vara nått fel i din skalle som sitter här och gråter.

Och svens val av bräda i sitt enormt prisvärda,väl kylda system var ju att dunka huvudet i väggen.

Ännu ett snillrikt inlägg av mr Chris82 man förstår att du vill vara ett fanboy till någon som får för sig att totalt slumpmässigt plocka fram komponenter bara för att dom är i särklass dyrast.. men någon råga för det väl vara.. om någon verkar ha dunkat huvudet i väggen en gång för mycket så är det väl du..
Har man byggt 100 tals datorer åt folk och sedan påstår att han bygger datorer åt kunder dagligen så borde man väl för *** kunna läsa och tänka själv? Det är ju inte direkt raketforskning det handlar om eller hur?
Sen när blev detta en häxjakt??!?! Det är ju inte som att alla på sweclockers har gått ihop och börjat trasha alla TS nyare trådar eller hur??
Så innan du gnäller så försök att tänka lite..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

När får du dina SSD:er? skulle vilja se hur det blir. Har du fått upp prollen i 4,3GHz än?

Visa signatur

| I5 2500K | GTX 560Ti | MSI P67A-GD55 | Corsair Vengeance 8GB |

Permalänk
Medlem

Fjorton fucking sidor och det enda som lyser igenom i hela jävla tråden är den svenska avundsjukan..

Pinsamt o läsa vad vissa skriver.

Till TS, kör ditt race o må bäst.

Permalänk
Medlem

hahaha

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Avstängd

Jantelagen, ingen får ha det lite bättre!