Permalänk
Medlem

jag tror inte det blir bra med utblås nedåt, ta dem på andra sidan uppåt så kommer det nog bli bra.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
eller så röstar du inte förens det är klart, då 2 bilder från google sketchup inte är mycket att hurra över. som galleriet ser ut nu, så förtjänar den inte ens 3 poäng. om han däremot bygger något snyggt ( håller med dig ang designfrågan) så kan ju värdet helt klart öka

Så sant, men som jag uppfattade det kommer han inte att bygga det här, isf borde jag ju såklart ha väntat

Däremot är 3p väldigt lite om du jämför med de flesta andra gallerierna/loggarna som fått 3p, de med dåliga kameror och tragisk kabeldragning, sjuka neonljus osv.. Det här är ju iallafall helt okej framfört och jag tycker inte det bör hänga nere på den nivån.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

Men egentligen är det inte lika bra att köra utan chassi? Bara en ställning lik antec skeleton eller någonting om man nu inte bryr sig om ljudnivån?

Ja, jag har tänkt på dammet men förutom det

Permalänk
Medlem

finns det ingen risk att de blåa inblåset tar in en del av det röda utblåset som är uppvärmt eftersom in och utblås sitter hyffsat nära? Så att det blir en ond cirkel

Permalänk
Medlem

Kul med lite nytänkande:), ska den hänga på väggen så kunde du ju haft utblåsfläktarna på översidan (fortfarande på baksidan) istället för häger/vänster så hade du säkert tjänat lite va gäller luftflöde.

Permalänk
Medlem

Skön idé. Den skulle helt klart gå att genomföra om man löste alla kontakter från mobot&gfxkort på ett smidigt sätt! Blir mer en väldigt FAST installation.

Undrar bara varför du inte lägger en idé i forumet utan gör ett galleri istället.. Smidigast och bäst hade varit om du lagt det i forumet.

Permalänk
Medlem

Alltid kul med idéer. Du löser hur som helst kontaktproblemet om du roterar moderkortet så att kontakterna hamnar neråt eller uppåt, och behåller fläktarna på sidorna. Dock kommer chassit att bli större då, förmodligen. Men där är en idé iallaf.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Finns en anledning att det inte finns en enda tillverkare som tillverkar chassin som har denna lösning för fläktplaceringen.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingsX
Finns en anledning att det inte finns en enda tillverkare som tillverkar chassin som har denna lösning för fläktplaceringen.

Ska du berätta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingsX
Finns en anledning att det inte finns en enda tillverkare som tillverkar chassin som har denna lösning för fläktplaceringen.

håller med.

Permalänk

Inte direkt genomtänkt.
1. Varför har du kalluft fläktarna mot golvet, tror du inte det blir lite dammigt?
2. Dumt att ha fläktarna liggande, tar extremt mycket plats.
3. Skum planering av vad komponenterna ska sitta.

Permalänk

Ska du ha den där emot väggen så kommer det skapa ett hygligt 'undersug' testa sätt en platta framför en fläkt och sen ändra avståndet så kommer du hura vilket oljud som bildas..

Ideen är väl okey men utförande är bara dumt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Inget fel med idéen men om inte en döv människa ska ha burken ska du nog dra ner på fläktar. Det är en dator inte en smältugn så 9 fläktar är 7 för mycket.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Inget fel med idéen men om inte en döv människa ska ha burken ska du nog dra ner på fläktar. Det är en dator inte en smältugn så 9 fläktar är 7 för mycket.

Oj.. Undrar vad det är som du vet men som uppenbarligen i princip alla chassikonstruktörer i världen missat.. Om nu två fläktar räcker, varför har INGET chassi värt namnet så få fläktplatser..?

Permalänk

Hur hade du tänkt att koppla in mus och tangentbord etc i moderkortet?

Permalänk
Medlem

Tycker många trycker denna idé allt för mycket, visst, finns en del och utveckla, men grunden verkar bättre än de flesta faktiskt.

Jag tror anledningen på fläktarnas riktning har med grafikkorten att göra, right? Och vad gör det om man förlorar nån dm på sladdarna man ska koppla in? Jag har iaf ändå alltid för mycket över, så för min del skulle det inte göra något alls.

Och "pinnen" i mitten på undersidan kommer nog skilja från den varma luften att åka in igen. Men ja, fläktarna skulle ha kunnat suttit på andra ledden för att inte ta upp så mycket extra utrymme. Eller kanske till och med sätta in dem 12 cm från varje kant, och sätta moderkortet i "locket" men fortf spara lite plats bakom I/O panelen för kontakterna. Eller runda locket så det känns/ser mindre?

Annars som någon nämnde tidigare, kör in en skärm i det, och ha det som det är, fast inte för väggsyfte, utan ståendes med alla fläktar på baksidan.

Sen att det skulle låta mkt om fläktarna satt nära väggen, eftersom det är en hel del fläktar så skulle man nog kunna sätta dem på väldigt låga varv, det skulle då inte behöva bli så högljutt då.

Jag hoppas detta gav nån ny idé eller vidareutveckling. Jag tycker nog det är för tidigt och dissa idén redan vid "skrivbordet".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070