AMD lanserar Radeon HD 5450

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar Radeon HD 5450

Radeon HD 5000-serien får ytterligare ett tillskott, denna gång i form av en budgetmodell med extra låg strömförbrukning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Perfekt till htpc:n". Nu slapp ni skriva det.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Snygga flänsar faktiskt

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

ca 800 spänn?!?!?!?! seriöst? Köpte mitt 4350 för 299kr å detta verkar bara vara marginellt bättre. Helt sjukt pris. Borde inte kosta ett öre mer än 500kr som mest.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

800? Är ni goa
http://www.prisjakt.nu/search.php?s=5450+graf&r=1

Känns som att 5670serien åsyftas? Eller kanske 5570 som är lika dyr som 5670 men inte passiv av någon anledning..

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk

hu

Var får ni 800 ifrån? Det står 450kr i artikeln...

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Var får ni 800 ifrån? Det står 450kr i artikeln...

Jaaa du. Kan det vara så att nyheten uppdaterades efter dessa inlägg kanske?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Jaaa du. Kan det vara så att nyheten uppdaterades efter dessa inlägg kanske?

Ursäkter..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Jaa, precis vad jag har väntat på till HTPCn.

Hoppas på lite mindre kylflänsar är den på bilden dock...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara perfekt till htpc'n.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
"Perfekt till htpc:n". Nu slapp ni skriva det.

Men vi som vill skriva det ändå tar oss våra friheter.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Den idlar lägre än en låg watts lampa

Permalänk
Medlem

Ersätter 5450 både 4350 och 4550 tro?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Inte perfekt för HTPCn, tyvärr. Deinterlacingen är inte på topp.

Anandtech går igenom det rätt grundligt: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3734&p=4

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
"Perfekt till htpc:n". Nu slapp ni skriva det.

Perfekt pålägg till frukost säger jag då!

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Nice design på kylflänsen

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

frän fläns

Permalänk
Medlem

Perfekt att sätta in i datorn som ska säljas på blocket. Nytt grafikkort i den omtalade Radeon 5000-serien som tog världen med storm, stöd för DX11 etc etc.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valiumballong
Inte perfekt för HTPCn, tyvärr. Deinterlacingen är inte på topp.

Anandtech går igenom det rätt grundligt: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3734&p=4

Varför blanda in grafikkortet i videoavkodning överhuvudtaget? Bättre att köpa en tillräckligt snabb CPU istället.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Sngg var den

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Varför blanda in grafikkortet i videoavkodning överhuvudtaget? Bättre att köpa en tillräckligt snabb CPU istället.

1) de allra flesta HTPC bygger på äldre hårdvara som har blivit över, vidare så är det väl alldeles utmärkt för oss som har lite äldre datorer som kanske inte har lust eller råd att köpa en ny dator men ändå vill kunna titta på fullHD material. Exempelvis mMitt HD4550 löser detta till en bråkdel av kostnaden och jobbet det skulle vara att köpa en ny dator.
2) varför inte? Jag kan gott tänka mig att den totala värmeutvecklingen är lägre när man låter grafikkortet ta hand om videoavkodningen än om man låter en snabb processor göra det.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Varför blanda in grafikkortet i videoavkodning överhuvudtaget? Bättre att köpa en tillräckligt snabb CPU istället.

Grafikkortet är oftast en mycket mer logisk enhet för att göra sådana uträkningar, speciellt då det oftast krävs ganska mycket av en processor för att göra avkodningar på ett bra sätt utan att flaska precis allting annat.

Permalänk
Medlem

DXVA är ju så gott som optimalt när det gäller videodekodning, mitt 4350 sköter det alldeles utmärkt utan att belasta CPU öht. Nu har jag CPU-kraft att bränna av 1080p ändå men jag ser verkligen ingen anledning till det när GPU:n gör det smidigare och definitivt utan att generera lika mycket värme och dra lika mycket ström som CPU:n skulle göra.
Det enda som saknas är stöd för subtitles vilket jag hoppas bara är en tidsfråga. Så när subs är att föredra så har jag möjlighet att smälla upp filmen i fråga i VLC och låta CPU göra jobbet.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

snygg kylflänsa : )

Permalänk

Perfekt till ... ehm ... speldatorn !

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
DXVA är ju så gott som optimalt när det gäller videodekodning, mitt 4350 sköter det alldeles utmärkt utan att belasta CPU öht. Nu har jag CPU-kraft att bränna av 1080p ändå men jag ser verkligen ingen anledning till det när GPU:n gör det smidigare och definitivt utan att generera lika mycket värme och dra lika mycket ström som CPU:n skulle göra.
Det enda som saknas är stöd för subtitles vilket jag hoppas bara är en tidsfråga. Så när subs är att föredra så har jag möjlighet att smälla upp filmen i fråga i VLC och låta CPU göra jobbet.

DXVA funkar ju visst med subs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0wing
DXVA funkar ju visst med subs.

Du får gärna länka till ett filter som stödjer det då. Efter den guiden jag gick efter så stod det att DXVA inte stödde subs och det verkar stämma med det filter jag använder. VSFilter har inte stöd för DXVA så vitt jag vet.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

ser ingen anledning till detta.. både dyrare och långsammare än mitt 4550 jag har i htpcn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Du får gärna länka till ett filter som stödjer det då. Efter den guiden jag gick efter så stod det att DXVA inte stödde subs och det verkar stämma med det filter jag använder. VSFilter har inte stöd för DXVA så vitt jag vet.

Antingen genom MPC-HC spelaren. Eller genom att använda sig av dess DXVA filter och undertext-filter.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk

Måste säga att kylflänsen gjorde väldigt mycket!...

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem

419:- med tråkig svart kylfläns.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara