Har beställt processor men glömt beställa kylpasta!

Permalänk
Inaktiv

Har beställt processor men glömt beställa kylpasta!

Hej!

Beställde nya komponenter för byggnation av en ny dator i går. Det är första gången jag bygger en egen dator. Har börjat titta på nordic hardwares datorbyggarskola för att förbereda mig och ser att de applicerar kylpasta på processorn. Tänkte inte på det innan jag beställde, men har fått för mig att det brukar finnas färdigapplicerad kylpasta.

Stämmer det? Eller måste jag försöka få tag på kylpasta? Det är en helt ny processor, en AMD Athlon II x4 620. Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

sitter nog inte på processorn. Möjligen på kylaren om nån medföljer

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

sitter på orginalkylare som följer med,om du hade tänkt använda den.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag ska nog använda den! Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Bara för att vara extra tydlig här, om det redan är applicerat på kylaren räcker då det? Eller behöver jag ytterligare pasta på själva CPU:n? Har köpt en AMD phenom II x4 965 BE

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det räcker med det förapplicerade på kylaren.

Lycka Till!

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Underbart, tackar så mycket!

Permalänk
Medlem

Hade också glömt att beställa kylpasta, men när jag fick processorn idag var kylpasta redan applicerad på kylaren

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

hmm, har 3år gammal arctic silver 5, blir den geggan obrukbar efter en viss tid?

Permalänk
Medlem

joioi50, kylpasta är en färskvara, även om den har rätt så lång hållbarhet så stelnar den mer och mer. Till slut kan du inte ens trycka ut den ur tuben som den levereras i. Väl monterad har pastan något längre livslängd då den utsätts för rätt hög värmeutveckling, dock kan denna även näst intill "krackelera" efter ett tag.