Enkelt sätt att knäcka ryggen på sig själv?

Permalänk

Enkelt sätt att knäcka ryggen på sig själv?

Tjenare, får väldigt lätt ont i min rygg och behöver knäcka den, men är flickvännen inte hemma blir de rätt drygt att sitta å vänta på att hon ska knäcka den åt mig Finns de nå smart sätt att knäcka till ryggen själv?

ha´t

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem

Ta en stol med lite lägre ryggstöd och resten listar du nog ut själv då jag är riktigt dålig på att förklara.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Ah har prövat de men funkar inte så värst bra för mig -.- är ländryggen (vet hur man säger men kan inte stava) som jag har ont i. inte så mycke högt upp.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

lägg dig på golvet eller sängen och dra ena benet över den andra o "dra emot", knäcker teh spajnal cåre!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Ooh de ska testas..

Hahah hörde själv hur dumt de lät nu, "knäcka"

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
lägg dig på golvet eller sängen och dra ena benet över den andra o "dra emot", knäcker teh spajnal cåre!

menar du att man ska dra dom imot varandra som att man ska dra dom rätt igen? Försökte på det sättet nyss. Funkade inte för mig >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Menar du när man lägger händerna på axlarna och någon lyfter en genom att ta tag vid armbågarna? En bekant fick åka ambulans till akuten efter att någon hade "hjälpt" denne att knäcka ryggen.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Menar du när man lägger händerna på axlarna och någon lyfter en genom att ta tag vid armbågarna? En bekant fick åka ambulans till akuten efter att någon hade "hjälpt" denne att knäcka ryggen.

denne någon måste ha lyft snett....

OT häng dig i en dörr

Permalänk
Medlem

Hahaha, det låter så fel

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
menar du att man ska dra dom imot varandra som att man ska dra dom rätt igen? Försökte på det sättet nyss. Funkade inte för mig >.<

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
http://img12.imageshack.us/img12/4261/knck.png

Funkar inte >.< så jag gjorde nu var att lägga högra benet över vänstra. drog imot med benen mot varandra. Sen vände jag kroppen mot vänster.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Funkar inte >.< så jag gjorde nu var att lägga högra benet över vänstra. drog imot med benen mot varandra. Sen vände jag kroppen mot vänster.

Du ska snarare dra benen "från" varann, funkar på alla.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det jättebra att ta ett riktigt djupt andetag, sådär så att det verkligen inte går att få in mer luft. Sen håller jag andan, sträcker på mig, ställer mig med raka ben och böjer mig framåt tills det tar stopp.

Brukar sluta i att jag känner saker rätta till sig ända från svanken upp till axlarna och när jag sen rätar på rygget känner jag mig en decimeter längre. Fungerar dock inte om man har väldigt lätt att "vika" sig framåt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Och för mig funkar inget, testat alla metoder, inget händer, även om det känns som om jag skulle kunna knäcka ryggen.. Aldrig knäckt ryggen, ever.. Tjejen däremot kan knäcka varenda knota genom att bara sträcka på sig :/

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Bara ett tips men gå till en legitimerad kiropraktor istället, de är utbildade och vet vad de gör. En outbildad kan ställa till med mer skada än hjälp.

Är det bara så att du känner dig lite seg eller spänd i ryggen så skulle jag inte rekommendera att "knäcka" över huvud taget då det inte lär bli bättre utan snarare sämre i längden. Har du däremot ryggproblem så gå till en kiropraktor så blir det bättre om du samtidigt tränar upp de underliggande musklerna (dvs inte breda ryggmuskeln eller liknande). Tränar du inte alls så lär det inte heller bli bättre.

Ett annat tips är ju att läsa på om ergonomi så att du i alla fall står och sitter på ett korrekt sätt.

Permalänk
Medlem

Säger som föregående talare: kotmanipulation ska utföras av utbildade endast!
Det kan göra mer skada än nytta att hålla på och fippla själv.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

När vi pratar om kiropraktorer bör nämnas att betoning bör ligga på legitimerad snarare än utbildad...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyCash89
Ooh de ska testas..

Hahah hörde själv hur dumt de lät nu, "knäcka"

Kan ju säga att jag tänkte direkt att du ville veta hur du bröt din egen ryggrad

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

lägg dig på rygg och dra knäpp händerna bakom huvudet, tryck sedan huvudet framåt! mot magen alltså. knakar som fasen om man är lite uppvärmd

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keitaro_swe
Bara ett tips men gå till en legitimerad kiropraktor istället, de är utbildade och vet vad de gör. En outbildad kan ställa till med mer skada än hjälp.

Host host.

De vet vad de håller på med på samma sätt som en akupunktör kan dermatologi för att de sticker nålar i huden.

Oddball: Varför ska du kunna knäcka ryggen?

Permalänk
Medlem

Man ska egentligen inte knäcka sin rygg, men det är ju så skönt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

2 varianter.
Jag tar en stol, vrider överkroppen så jag kan slänga armen runt ryggstödet, sedan drar jag och det sprakar gött långt ner i ryggraden.

Den andra varianter tar jag en stol med kortare ryggstöd, så pass att stödet är under skulderbladen (kanske lite lägre). Knyt nävarna bakom nacken och dra medans du trycker mot ryggstödet. Aaah