Permalänk
Entusiast

Fallout: New Vegas

http://www.gametrailers.com/video/debut-trailer-fallout-new/6...

Första trailern är släppt, någon mer än jag som är sjukt sugen på mer Fallout efter 3an?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jo 3an var ganska så sköön. Hoppas detta bjuder på mer underhållning

Permalänk

Ja det kan man lugnt säga. Jag tyckte F3 var något av en besvikelse i många avseenden. Det enda jag egentligen tyckte om i Fallout 3 var den stora spelvärlden. Den var snygg och atmosfärisk. Men tyvärr tråkig att utforska i längden då det knappt fanns några unika prylar att hitta ändå.

I New Vegas vill jag se andra, BRA röstskådisar, mer unika items som faktiskt motiverar en att utforska den stora ödemarken, jag vill ha tillbaka den mörka humorn och dialogen från de tidigare Fallout spelen, jag vill ha intressanta "henchmen" och karaktärer som man inte glömmer bort så fort man vänder sig om, och.. Ja. Mycket mer sammanfattningsvis så har jag stora förväntningar på detta.

Permalänk
Medlem

"war, war never changes"
sjukt taggad!! jag hoppas att dialogerna och röst skådespeleriet hamnar i samma klass med fallout 1&2. föregångarna till 3:an hade ett av dem bästa dialogerna i ett spel någonsin.
har för mig att teamet som utvecklar new vegas har med sig folk från black isle studios. så vi lär få se en del fallout 1&2 influenser i new vegas

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Så länge de blir bättre än den där ghoulen i Point Lookout som bara säger "fuck" hela hela hela tiden så

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Sjukt nice, vill också har mer Fallout. Gillade 3:an grymt mycket, sen har man klarat ut alla quests och DLC som finns. Så nu får man hoppas att detta blir bra. Hoppas de fixar ansiktsanimationerna.. det ser lite små b ut tycker ja.. Inga direkta ansiktsuttryck heller. Sedan i 3:an var det ju samma röstskådespelare hela tiden typ. Iallafall flera personer som hade samma röst.

Permalänk
Inaktiv

Jag är sugen på mer Fallout 1/2, inte 3.
Verkar som det blir Inon som gör musiken för detta med , och samma regissör eftersom trailern hade exakt samma känsla som F3 trailers.

Får hoppas resten blir bra.

Sen är jag en stor fallout 1 / 2 fan, så strunta i det jag har att säga, ha kul med er nya franchise

Permalänk
Avstängd

Kom aldrig igång med F1 & 2, så trista så jag orka bara inte... OBS, mitt problem.

Men F3 var jävligt bra, mest speltimmar ever.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Sötast

Undrar vem som designade roboten.

Plötsligt har de tillgång till så pass hög teknologi att de kan balansera på ett hjul, ett hjul utan motor dessutom

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Undrar vem som designade roboten.

Plötsligt har de tillgång till så pass hög teknologi att de kan balansera på ett hjul, ett hjul utan motor dessutom

Lo tech, minns att dom svävade i 3:an

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett ett nytt Fallout influerat av Mass Effect.

Konversationssystemet är underbart och VATS skulle kunna bytas ut mot ett system liknande det i ME (när man trycker på space), dela ut orders till följeslagare och liknande.

Vad tycker ni om tanken?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kom aldrig igång med F1 & 2, så trista så jag orka bara inte... OBS, mitt problem.

Men F3 var jävligt bra, mest speltimmar ever.

Haha tvärt om här. Jag har kört igenom 1an och 2an flera gånger men fastnade aldrig för 3an pga att det är för likt Oblivion som jag var trött på innan Fallout 3 kom. Jag gillar inte Tactics heller. Men ska bli kul att testa New Vegas.

För de som lirat 2an.. påminner inte New Vegas lite om New Reno ?

EDIT: Kul att det var en NCR-flagga också, kanske man jobbar åt Tandi.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag hade gärna sett ett nytt Fallout influerat av Mass Effect.

Konversationssystemet är underbart och VATS skulle kunna bytas ut mot ett system liknande det i ME (när man trycker på space), dela ut orders till följeslagare och liknande.

Vad tycker ni om tanken?

Mja, vi tar bort allt som gör det till Fallout, och hoppas sen att fansen inte bryr sig.. strålande tankegång där

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Mja, vi tar bort allt som gör det till Fallout, och hoppas sen att fansen inte bryr sig.. strålande tankegång där

Och det gjorde de inte med Fallout Tactics, Fallout: BoS och Fallout 3?

Ska två strålande "2D"-rpg gå över till 3D á 2010 så lär det ju få genomgå vissa förändringar, inte sant?

VATS är skit och nära på förstörde Fallout3.

Hade jag fått bestämma så hade Fallout-serien fortsatt i samma stuk som de första spelen, men den tiden är förbi(tyvärr)...

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Dialoghjulet i Mass Effect skulle inte passa i Fallout eftersom det bygger på att spelets protagonist har ett givet mål (rädda världen) och sen bara har att välja mellan ett par tre olika angreppssätt. Fallout är ett friare spel där det behövs fler konversationsalternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gallimatias
Dialoghjulet i Mass Effect skulle inte passa i Fallout eftersom det bygger på att spelets protagonist har ett givet mål (rädda världen) och sen bara har att välja mellan ett par tre olika angreppssätt. Fallout är ett friare spel där det behövs fler konversationsalternativ.

Correction: save the universe
Men du har rätt.
Skippa hjulet, men att höra protagonisten snacka hade ju inte varit fel..

Men om vi helt skippar min tanke med att låta Fallout influeras av ME, vad tycker ni om min tanke att göra spelet mer survivalinriktat, som F3 egentligen skulle vara.

Vad menar jag med det?
Jo, att ammo ska vara svårare att få tag på, att man bara kan bära begränsat med prylar (typ 2 stora vapen, ett sidearm, ett meleevapen och ett gäng granater? förutom vad man orkar bära med sig i en ryggsäck eller liknande).

Många F3-moddar försöker implementera behovet av att sova/äta/dricka, med varierande resultat.
Om det går att utveckla ett bra system för detta så välkommnar jag det gärna.

Sen så måste hälsan justeras!
Eldstrider med vanliga vapen kan ibland hålla på i en oändlighet känns det som.

Ser med spänning fram mot hösten 2010!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig egentligen inte om FO:NV har VATS eller nåt PAUSE-Order-mode liknande Mass Effect, bara de inte tar konversationsalternativen därifrån. Iofs så utspelar sig ME i en militär miljö så där kanske man förväntas bete sig lite mer likriktat, men det var ju flera gånger i spelet som alla dialog-alternativen i en situation var 100% fel. Talad dialog är väl bra... men inte när det blir på bekostnad av valfriheten.

Jag vill gärna se att man kan hårdstudera vissa skills, dvs pumpa upp över 100% men till ökad kostnad som i FO1/2. Jag hatade verkligen att man i FO3 maxade (100%) sin första skill vid nivå 7 eller nåt. Vid nivå 15+ så hade man 100% i alla viktiga färdigheter.

Citat:

Sen så måste hälsan justeras!
Eldstrider med vanliga vapen kan ibland hålla på i en oändlighet känns det som.

Jo, i ett omoddat FO3 så betydde högre nivåer mer hälsa men i stort sett samma skada. Tråkigt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Och det gjorde de inte med Fallout Tactics, Fallout: BoS och Fallout 3?

Ska två strålande "2D"-rpg gå över till 3D á 2010 så lär det ju få genomgå vissa förändringar, inte sant?

VATS är skit och nära på förstörde Fallout3.

Hade jag fått bestämma så hade Fallout-serien fortsatt i samma stuk som de första spelen, men den tiden är förbi(tyvärr)...

Nåja vats är inte så enorm skillnad mot fallout 1 och 2 system för att skjuta på specifika kroppsdelar om jag ska vara ärlig.

Och självklart hade det varit trevligt med ett spel som var mer likt 1an och 2an, men tror i ärlighetens namn att den typen av spel dog med värdighet när de var som bäst.

att ens dra in fallout tactics och BoS i diskussionen är ju fullkomligt menlöst då de tillförde fallout serien absolut ingenting (även om jag tyckte de var ganska underhållande ändå).

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

2 snabba frågor =P
1. Måste man ha Fallout 3 för att kunna spela New Vegas lr funkar det utan?
2. Har inte spelat fallout 3 expansionerna, är de viktiga för handlingen?

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Skrivet av Laforge:

2 snabba frågor =P
1. Måste man ha Fallout 3 för att kunna spela New Vegas lr funkar det utan?
2. Har inte spelat fallout 3 expansionerna, är de viktiga för handlingen?

1. Nej, det är ett helt nytt spel. Man är en helt ny karaktär.
2. Nej, det är ett helt nytt spel. Man är en helt ny karaktär.

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Alltså det är ett nytt spel som utspelar sig i las vegas. Du behöver inte ha F3 eller klarat några expantioner i 3.an för att hänga med i detta.