Permalänk

Gigabyte GA-790XTA-UD4

Tja ska köpa ett : http://www.inet.se/artikel/1901015 och jag ska ha det med corsair 2 x 2 1600 mhz minnen men de som är problemet är att den stödjer "1066/133/1866(O.C) Mhz. nu till frågan innebär de att om jag använder 1600 mhz minnena kommer de klockas ner till 1333 då ?

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett sådant moderkort igår. Landar på postcentralen i eftermiddag förhoppningsvis.

Vad jag läste på gigabytes hemsida så står det:

3. Support for DDR3 1866(OC)(Note 2)/1333/1066 MHz memory modules

(Note 2) To reach DDR3 1866 MHz or above, you must install two memory modules and install them in the DDR3_3 and DDR3_4 memory sockets.

Jag misstänker att man kan köra minnerna i 1600Mhz, om man manuellt tvingar dem till just den hastigheten.

Det här kan jag testa och ge dig svar på ikväll, alternativt imorgon på morgonen (beroende på hur mycket jag hinner med idag)

Permalänk
Hedersmedlem

Som jag skrivit i en annan tråd så är varje hastighet över 1333MHz överklock, vilket innebär att man/du får ställa in den hastighet över denna jedecstandard, för hand.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Hehe okej så jag kan till och med kom upp i 1866 Mhz med de minnena alltså ?

Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen inte, men du kan ju alltid försöka

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Men 1700 Mhz måste man ju kunna klocka de till :P?

Permalänk
Medlem

Det går att köra minnen i 1600Mhz läge på moderkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNp^
Jag beställde ett sådant moderkort igår. Landar på postcentralen i eftermiddag förhoppningsvis.

Vad jag läste på gigabytes hemsida så står det:

3. Support for DDR3 1866(OC)(Note 2)/1333/1066 MHz memory modules

(Note 2) To reach DDR3 1866 MHz or above, you must install two memory modules and install them in the DDR3_3 and DDR3_4 memory sockets.

Jag misstänker att man kan köra minnerna i 1600Mhz, om man manuellt tvingar dem till just den hastigheten.

Det här kan jag testa och ge dig svar på ikväll, alternativt imorgon på morgonen (beroende på hur mycket jag hinner med idag)

Nöjd med kortet?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Det är ta me fan det bästa kort jag ägt på länge.

Hur mycket överklocknings möjligheter som helst och stöd för upplåsning av kärnor. Att det har USB 3.0 och Sata 6GB/s inbyggt på moderkortet utan expansionskort är helt galet, även om jag inte har kunnat testa det än.

Jag kan sitta och stirra på kylflänsarna på moderkortet, tycker designen av kortet är riktigt genomtänkt och det första jag kommenterade om kortet när jag packade upp det var: "Jisses vilken kvalite"

Tummen upp för det här moderkortet. MYCKET tillmötesgående.