Lista era tre bästa köp någonsin

Permalänk
Hedersmedlem

Lista era tre bästa köp någonsin

Nu på lunchen gick jag och funderade lite på vilka köp jag har gjort genom åren, och vilka köp som jag har vart mest nöjd med. Ploppade upp några alternativ, men efter en funderare kunde jag ganska lätt sålla bort dem köp som faktiskt har gett mig mest i flera aspekter - nöje, nytta, hållbarhet m.m.

Det kan vara i princip vad som helst, prylar, husdjur, mat... ja you name it. Bara det har vart bäst för just dig! Observera våra forumsregler, fjanterier i tråden undanbedes!

Dom tre ting som hamnar på min lista är (ej rangordnat):

1. Apple iPhone 3GS White 32GB

Folk får säga vad dem vill, jag är så otroligt nöjd med denna telefon. All hype struntar jag i, det är den bästa telefonen jag har ägt i alla fall. Fungerar i princip alltid, lättanvänd, snabb, massvis av apps. Den har även vart ett stort hjälpmedel i arbetet. Den har mer eller mindre underlättat min vardag.

2. Skäggtrimmer - Philips QT4045

Aldrig mer hyvel! Jag har hittat den perfekta trimmern - bra trimmerfunktion med dammsugare! Finns en lite uppsamlingsfunktion som undviker att litervis med skägg sprutar runt omkring i badrummet. Kan inte minnas när jag använde min rakhyvel sist. Visst, den ger inte en lika nära rakning som man får med hyvel eller rakapparat... men jag gillar känslan av stubb.

3. Min (vår) lägenhet

Hittar ingen passande bild, men jag och min sambo köpet för ungefär ett år sedan en tvåa beläget i Masthugget (Göteborg). Så himla skönt med egen lya, helt nybyggd också. Bra pris med förmånlig avgift i ett grymt trevligt område med nära till mycket! Skön känsla!

______________________________________________________

Självklart finns det flera andra bra köp jag har gjort, exempelvis min kamera och alla dess tillbehör som jag verkligen tycker om och är riktigt nöjd med. Det som gjorde att det ovan hamnade på listan var att dessa saker har jag haft mest nytta av.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

1. Min dator

2. iPod Touch

3. Kommer inte på något

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Håller med dig angående iPhone fast får nog hamna på en andraplats här.

1. Min dator, börjar bli lite gammal nu så kanske dags för uppgradering.

2. iPhone 3GS 16GB Svart

3. Kommer faktiskt inte på något här heller, men om något så är det nog TV'n som också är rätt gammal men håller fortfarande jäkligt bra klass. Hyundai Q320.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte.
"bästa köp någonsin" och bland det första folk tänker på är deras telefon som troligen ändå kommer bytas ut någongång under de närmaste 3 åren? Hade det vart bästa prylen under 2000-2009 hade jag förstått det, men någonsin? Hur hamnar någon mobiltelefon på den listan?

1. Min säng (alltid ett lika underskattat inköp)
2. Min kontorsstol
3. Min lägenhet

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag fattar inte.
"bästa köp någonsin" och bland det första folk tänker på är deras telefon som troligen ändå kommer bytas ut någongång under de närmaste 3 åren? Hade det vart bästa prylen under 2000-2009 hade jag förstått det, men någonsin? Hur hamnar någon mobiltelefon på den listan?

1. Min säng (alltid ett lika underskattat inköp)
2. Min kontorsstol
3. Min lägenhet

Det spelar ju ingen roll egentligen hur länge man använder produkten. Jag känner att det här var ett fantastiskt köp, och kommer antagligen tycka det efter att jag bytt ut den... eller hur? Exempelvis: Min första mobiltelefon jag hade, en Nokia 5110 var helt grym, och så tycker jag även idag trots att det var 9 år sedan jag bytte ut den mot en annan.

Jag ser inte min iPhone som en pryl, jag ser det som ett verktyg. Finns andra saker som kan ersätta flera saker som en iPhone gör, men iPhonen gör sin uppgift så grymt bra.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

1. Mina klockor - finns få saker som kommer vara med mig så länge som dessa. Tidlösa accessoarer!

2. Min kashmirrock (har haft den i fyra år nu och det finns inte minsta tillstymmelse till nedslitning)

3. Mina mackmyratunnor.

Det är som sagt väldigt svårt att ranka sina inköp, men jag tror att dessa tre lär stå sig väldigt länge åtminstone!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

1. Min lägenhet 2a i johanneberg här i göteborg.

2. Min bil, bmw 330

3. Mina högtalare, b&W 603 s2

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

1. Min citroen Xantia 2001, fick den för 30k för 3år sen med 7000mil på mätaren.. aldrig krånglat *ta i trä*

2. Köpte en sprillans ny S8300 i butik i julas för 1500kr .. fast sålde den senare.. med vinst förstås

3. Vet jag inte än får klura på den.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
1. Mina klockor - finns få saker som kommer vara med mig så länge som dessa. Tidlösa accessoarer!

Oh my lol.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Oj, helvete det är mkt skit jag är toknöjd med..
Listar det jag kommer på istället för att köra 1-3.

Notera att det inte är någon speciell ordning jag kör efter.

*Min lägenhet. Nybyggd tvåa på 80 kvadrat i sumpan. 2.5 mille gick den på.

*Högtalare. Svart Dali Ikon 7. Tillsammans med mitt Denonsystem är det bland det bästa jag köpt.

*Min säng. Låg, svart och stor (200x180cm) säng som jag är kanonnöjd med, efter bytet till mjuka madrasser så sover jag äntligen som en kung.
http://www.boconcept.se/Default.aspx?ID=84269&ImageID=146&com...

*Playstation 3. Ingen motivering behövs.

*Ipod Video 80gb.

*Denon AH-D750. De absolut bästa hörlurarna jag har ägt, någonsin, alla kategorier. Detaljer i ljudet, bastryck, bekväma. Köptes nya för ca 9 år sen, för 3.500:-. Nu äger jag 2 st par.

Permalänk
Medlem

1. Min säng, ställbar is the way to go.

2. Logitech Z5500, gör sitt jobb ypperligt tycker jag.

3. Playstation 3, gett mig tusentals timmar av spelglädje.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Det spelar ingen roll vad prylen kostat? En del prylar är ju sjukt najsa men man skulle aldrig köpa en pga. av priset...

Och det ska inte vara en teknikpryl? För annars blir det ju lägenhet och typ säng som nån annan skrivit...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Det spelar ingen roll vad prylen kostat? En del prylar är ju sjukt najsa men man skulle aldrig köpa en pga. av priset...

Och det ska inte vara en teknikpryl? För annars blir det ju lägenhet och typ säng som nån annan skrivit...

Som jag skrev i huvudinlägget spelar det ingen roll vad eller hur mycket det har kostat. Huvudsaken är vad du tycker om ditt köp.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

1. Min stereo, aldrig använt något jag köpt lika mycket som den.
2. Måste vara datorn, grymt vad man får för laptop för 5000 idag!
3. Rakapparat. Behövs väl ingen motivering där?

Min hund är väl ändå för uppenbar för att vara med på listan..

Permalänk
Medlem

1. Iphonen 3GS'en! Fantastisk pryl, älskar den!
2. Xbox 360'et, så mycket kul för så (relativt) lite
3. På denna säger jag: Din mamma. Billigt och bra ^^

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Spännande tråd...det tenderar att bli mycket tekniska prylar här. Men givet vilket forum vi befinner oss på är det kanske inte så konstigt.

1. Min nuvarande laptop med 17"-skärm. Det faktum att skärmen gick sönder 4 dagar innan garantin löpte ut, och ersattes utan frågor förstärker bara intrycket. Frågan är om jag resonerar logiskt där dock

2. Min första bil. En golf II, årsmodell -85 som jag köpte -04 tror. Den hade inte gått mer än 9700 mil då och var i fruktansvärt bra skick.

3. Goretex-jacka. Kostade en hel del slantar, men otroligt allround.

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem

Mina Logitech 210 eller vad de nu kallas 2 diskanter och 1 sub. Har haft dem i närmare 7 år och de var billiga redan när jag köpte dem men de presterar väldigt bra per betald krona.

Min lägenhet får väl rankas högt också då det är skönt att bo själv.

Sen hade jag inte klarat min utan min dator så den måste väl vara ett grymt bra köp?

De flesta köp jag gör är bra köp och sådant som jag behöver så jag det är ju svårt att ranka.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

1. Kondomer.
2. Min Macbook
3. Min första resa till Japan.

Permalänk
Medlem

1. Denon AH-D5000
2. X-Can V8
3. Min dator

Permalänk
Medlem

1. Min Saab 9-3 Sportcombi Vector 1,9tid -06
2. Min 37" Samsung ur 6 serien, den är helt otrolig.
3. Min Yamaha förstärkare på 140*8 watt.

Sämsta köp en 28" jävla philips tjock TV för 3500 när jag var student för ett antal år sen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

- Min Audi S4 -99
- Min Macbook Pro
- Min Ski-Doo MXZ 500 -01

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

1. Volvo 740 köpte för 7000 haft den i 3 år inte behövt byte ett skit på den bara rullat på.

2. Datorn livet vore tomt utan Left 4 dead 2

3. Den påsen dill chips jag har i näven Estrella ftw

Visa signatur

Amd Phenom 1090T @ 3,8 Ghz / 6 gb ram / Powercolcor Radeon 6970

Permalänk
Medlem

Lätt Min Ipod touch 3gen 32 gig, fast skulle hellre vilja ha en iphone istället bara för att kunna använda 3g nätet, får nog bli en när mitt halebop abonnemang går ut i november(då kanske även den nya iphonen har kommit ut!)
sen på andra och tredje plats så min dator och säng kanske

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Google Nexus One

Visst, jag har bara haft den i två veckor men tvivlar på att det finns eller har funnits någon telefon jag skulle gilla mer. Väldigt många prylar i en, man kan dessutom ringa med den!

Logitech Harmony 885

Använt den i 3, 4 år nu och jag kommer aldrig nånsin vara utan multifjärr igen. Får panik om batterierna är slut. Har fungerat helt krångelfritt från första dagen med flera veckors batteritid.

Philips QT4045

Får också stämma in på denna faktiskt. Har inte använt hyvel på flera år och man kan dessutom köra lite olika längder och ändå se presentabel ut.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

1. Min MacBook
2. Mina Hanwag gortex skor
2. Min motorcykel Kawazaki Z750 -06 med Mivv Souno Full Carbon avgassystem

3. Min projektor Sanyo PLV Z700

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Musikälskare

1. Trumset

2. Canon 5D + 24-70/2.8

3. Iphone 3G

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

1: Volvo 960in helt underbar kärra=)

2: min andra moppe, derbi senda 99, är ju såld nu men den hade man mycket roligt med under 2005-2006

3: tvn; LG 37" köptes år 2007 och har inte ångrat de ett dugg, skulle aldrig kunna gå tillbaka till en gammal SD tv. =D

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Keeper of the Bamse

1: Min Saab 9-3 Aero -06

2. Min xbox 360

3:Min Dell Latitude D430

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

1. HP NX7300,
Kanske inte världens snabbaste eller bästa prestanda dator men pålitligare hårdvara har jag aldrig ägt. Ägt den snart i 3 år och visst, börjar bli dags och byta ut den men vill inte.

2. Nintendo 8-bit, egentligen inte jag som köpt denna utan en julklapp när jag var lilla barnet, dock så sålde jag den för att köpa ett Playstation vilket var ett stort misstag. Visst, Playstation hade roliga spel men räckte inte riktigt fram.

3. Svårt och lista upp en tredje grej. köper nya prylar lika ofta som jag byter underkläder känns det som.
Men är ändå väldigt nöjd med mina Audio Pro black Diamond v2.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

1) Motorcykeln. Har gett mig så otroligt mycket, värd precis varenda krona det kostar att äga den.

2) Min katt Ozzy. Världens sötaste tissetass, skulle bli otroligt ensamt här hemma om han inte fanns.

3) Vakant. Kan inte välja. Kanske nya sängen, stereon jag köpte för massa år sen, lägenheten eller kanske tv:n.. Är lite småkär i iPhonen också.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter