Permalänk
Medlem

Spelförslag till Wii

Vill gärna ha förslag på andra "vuxen" spel till Wii. Men även spel som är roliga i CoOp eller Online.

Spel jag har nu och vad jag tycker om dessa:

Super Mario Galaxy - Ganska kul, men lite för barnsligt. Sjukt irriterande repetitioner, tex att man måste läsa pratbubblorna om och om igen, och om man dör när man kör mot en boss, så måste man se hela "intro scenen" IGEN. Blev riktigt irriterad när jag spelade mot sista bossen, då man måste gå upp för trappan Igen å Igen om man inte klarar det på första försöket.

Zelda Twilight Princess - Mycket blandade kännsor om detta spel, älskade Ocarina Of Time, men tycker Twilight är FÖR krångligt, vissa grejer i spelet, typ pussel osv, skulle nog tagit en vecka att komma på om man inte kollar i en guide. Får spel på sånt, och tycker det dödar det roliga när man gör om samma sak om och om igen, utan att lyckas, eller bara när man irar runt som ett pucko och inte vet vart man ska. Men när det väl flyter på och man kommer frammåt i handlingen är det helt underbart, miljöerna är underbara och kontrollerna är bra. Men som sagt, jag blir irriterad på att man fastnar så ofta vilket dödar hela upplevelsen. Ocarina of Time var mycket mer logiskt.

Punch Out - Ångrar bittert att jag köpte detta spel, det suger verkligen. Förstår inte hur det kunde få så höga betyg. Ingen boxningskännsla i det alls. Handlar bara om att komma ihåg kombinationer och göra om dessa om och om igen. BORING! Det enda roliga är att man kan spela mot varandra. Dessutom får man sjukt dålig reaktionstid om man använder remote + nunchuck för att göra slagen. Och det dödar hela wii kännslan att bara använda knappar.

Call of Duty Modern Warfare Reflex - Favoritspelet till Wii just nu. Bra single player lage, även om man dör HEEELA tiden av granaterna, och att man fastnar på osynliga checkpoints, och finderna bara kommer och kommer. Riktigt roligt online, nu när man vant sig med kontrollerna. Så spelas gansak flitigt just nu. Synd bara att det är lite orättvist att dom som är duktiga online och har fått hög ranking, får alla bra vapen, medan man som ny har ganska lite att välja på, vilket leder till att det blir ännu mer ojämnt balanserat. Tycker att jag ofta hamnar i ett läga där det är jag + 5 andra som är MYCKET bättre än mig, och det dödar spelglädjen, man måste ju få en sportslig chans :). Men nu har jag rankat upp mig lite och fått lite roligare vapen, samt att man själv blir duktigare, så nu är det roligare och roligare varje gång. Men även här så stör ja mig på granaterna, för mkt sånt.

Wii Fit Plus - finns inte så mkt att säga, bra träning, roliga lekar.

Wii sport resort - Sjukt kul om man är många.

Spel jag funderar på att skaffa:

Metroid Prime Trilogy - Är det värt att köpa hela paketet eller ska man sata på det senaste spelet direkt istället?

Resident Evil 4
- Hört att det ska vara riktigt roligt. Hur funkar CoOp läget?

No More Heroes 1 & 2 - Har inte spelat något av spelen. Men läst recensioner nu och börjat fundera på om det är värt att skaffa 1:an, eller om man ska hoppa till 2:an direkt, då denna verkar vara bättre än 1:an på alla punkter. Vad tycker ni andra? Någon som spelat båda, hur mycket kopplingar är det mellan handlingen från 1:an till 2:an?

Tatsunoko vs. Capcom - Någon som spelat det än? Jag har spelat Street Fighter 4, och gillade det, kommer jag gilla detta spel då? Vill gärna ha ett fighting spel som är roligt online då man inte alltid har en kompis hemma att spela mot.

Red Steel 2 - Ska vara mycket bättre än 1:an vad jag läst. Svårt att säga nått då det inte kommit så mycket information om detta spel än.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Metroid Prime-serien är riktigt bra. Likaså RE4.

Permalänk
Entusiast

Metroid Prime Trilogy - köp trilogin, 1an och 2an är lika bra om inte bättre än 3an.
Resident Evil 4 - har inte co-op

De 2 bästa spelen till Wii utan tvekan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Nu blev jag ännu mer sugen på Resident Evil 4. Synd att det inte är CoOp bara. Synd oxå att det bara portas spel från PS2 och GC till Wii som ju egentligen är kapabel till mycket snyggare grafik. Men, grafiken är ju inte allt heller

Vad finns det för roliga CoOp och Online spel då?

Har också kikat lite på Avatar, som ju har CoOp. Men har fått dåliga recensioner på Gamespot. Men man kan ju inte alltid förlita sig på deras recensioner, som jag nämnde tidigare så tycker jag att "punch out" är riktigt uselt, men det har fått mycket bra omdömen på nätet. Så avatar kan ju falla mig i smaken. Synd att det inte finns demos att testa.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

No More Heroes har väldigt speciell humor, men om du gillar första kommer du älska andra.
Tatsunoko vs Capcom är väldigt simpelt, samtidigt som det är svårt att bemästra. En av få beat-em up spel jag gillar. Online funktionen har dessutom en väldigt bra funktion, om man quittar för många gånger i online matcher blir man bannad.
Om du gillar hack'n'slash kan jag även rekomendera muramasa.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
No More Heroes har väldigt speciell humor, men om du gillar första kommer du älska andra.
Tatsunoko vs Capcom är väldigt simpelt, samtidigt som det är svårt att bemästra. En av få beat-em up spel jag gillar. Online funktionen har dessutom en väldigt bra funktion, om man quittar för många gånger i online matcher blir man bannad.
Om du gillar hack'n'slash kan jag även rekomendera muramasa.

Hur hanteras ranking osv i onlinedelen av spelet? Kan man möta motståndare som är mycket högre rankade? Eller delar dom upp det så det blir jämnt?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Tetris Party är enormt kul och beroendeframkallande. Lätt ett av de roligaste jag har spelat till Wii (Köps på Wii Ware för 120 kr )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Hur hanteras ranking osv i onlinedelen av spelet? Kan man möta motståndare som är mycket högre rankade? Eller delar dom upp det så det blir jämnt?

Jag vet faktist inte, jag hade JAP versionen så jag körde bara arcade och det jag skrev har jag läst mig till

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

RE4! Ett spel du slipper kolla guider på nätet iaf om du inte vill anväda logiska tänkandet Lite charmigt är det väl ändå kan jag tycka, eller ganska mycket, när man får kämpa, klura och fundera (samma sak?).

Mer rekar RE4 skarpt. Var skeptiskt först då jag hade spelat till PC först, men nu några år senare har jag fixat det till Wii och det känns helt naturligt med kontrollen.

Permalänk
Medlem

House of the dead overkill är ett "enkelt" skjuta zombies spel men sjukt kul. Särskilt om man är två.

Permalänk
Medlem

Läste att det skulle komma ett ghost Recon spel till wii under året. Hoppas på bra online multiplayer.

Någon som spelar Modern warfare Reflex som vill byta friendcode? Vore kul att köra lite privata matcher. Vet inte riktigt hur man gör, men det kan väl inte vara så krångligt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Som redan sagt:

Köp Metroid Prime Trilogy!!
Det har slutat distribueras så det kommer aldrig fyllas på där lagret är tomt
3 mycket bra spel där 2 två första även anpassats efter samma styrning som 3an

Mycket bra för dom som älskar äventyrsspel

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Sötast

Har just hämtat ut mitt nya (första) Wii Black på posten

Permalänk
Medlem

Super Paper Mario är grymt.

Permalänk
Medlem

Det roligaste man kan göra med en Wii är att sälja den och köpa en XBOX360.
Det gjorde jag och det visade sig vara ett mycket bra val.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Det roligaste man kan göra med en Wii är att sälja den och köpa en XBOX360.
Det gjorde jag och det visade sig vara ett mycket bra val.

Aldrig i livet, isf skaffar jag en 360 OCKSÅ. Wii är ju så mkt roligare när man har gäster osv. Sen tycker jag det är synd att speltillverkarna har neglegerat wii i stor utsträckning, om man kollar på MW-R tex så kan man se vad konsollen är kapabel till. Tror mycket ligger i att tillverkarna inte orkar anpassa sina spel till Wii's kontroller.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Finns ju mängder av spel via Wii Console från tlx Snes och Nes, några titlar där som jag verkligen kan rekommendera Actraiser, Legend of Zelda a link to the past mm

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

ett vuxet spel är det blodiga madworld

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samurai237
ett vuxet spel är det blodiga madworld

Har faktiskt kikat på det. Verkar ju lite udda och kul :). Kostar typ 150kr nu Har du spelat det? Vad går spelet ut på? Är det bra handling och kan man spela tillsammans?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Säger också pappersmario och även New Super Mario Bros Wii! Sistnämnda är riktigt bra
Lagomt svårt, med vissa lite knepigare partier och multiplayer är klockrent;)

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Medlem

Skummade igenom trråden men såg inte SUPER SMASH. Hur kan det komma sig?! =D Bästa som hänt nintendo, underbart spel men kräver att man är 4 vänner och spelar. Men som jag tydde det var det därför du hade ett wii. Helt rätt.

Sen tyckte jag för övrigt att Galaxy var förvånansvärt kul. Han dock inte spela så mycket under den tiden min lillebror hade sitt wii. Sen har jag inte provat mario kart till wii men det kan ju knappast vara tråkigt;) Moderna skjutspel i all ära men inget slår ju super smash å mario kart när man spelar med kompisar hehe=) Inte i längden iaf. Oj blev visst mycket text men köp Super Smash säger jag.