Koppla ljud mellan datorn och gammal stereo!?

Permalänk
Medlem

Koppla ljud mellan datorn och gammal stereo!?

Hejsan!

Jag har en fin Samsung-stereo från 80-talet, som jag skulle vilja koppla till datorn med en sladd. Nu spelar jag ljud via radio-sändare, men det är rätt drygt eftersom min radiosändare bara fungerar med batterier.

Där finns ett Mic-uttag, men jag får det inte att spela upp det som skickas in där, man kan bara spela in det på kassettband.

Någon som har något tips? Kan man koppla något annat emellan? Datorn har alla tänkbara ljudutgångar...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det som är relevant är vad det finns för ingångar på stereon. Finns det bara mic är du nog rökt, tyvärr.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

har du inga vanliga rca stereo ingångar? har funnits ett bra tag

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Nej, har inga andra ingångar än mic, på baksidan finns bara två skruvar för radio-antenn.. så jag antar att jag är rökt. Tack ändå!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

det finns/fanns kassettband som det gick ut 2 st rca kablar ifrån eller om det var
en 3,5 mm jag minns inte, men det kanske finns någon som kommer ihåg vad
dessa adaptrar hette.
man stoppade in kassetten i spelaren tryckte på play och kopplade kablarna till gammal cd-spelare.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cossie_martin
det finns/fanns kassettband som det gick ut 2 st rca kablar ifrån eller om det var
en 3,5 mm jag minns inte, men det kanske finns någon som kommer ihåg vad
dessa adaptrar hette.
man stoppade in kassetten i spelaren tryckte på play och kopplade kablarna till gammal cd-spelare.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134841819

Menar du en sådan där? Minns att dom fungerade "helt okej" men ljudet var väl inte det bästa.

Permalänk

precis!!,, ljudet kanske inte är super, men det är nog det enda valet Dava har.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]