Permalänk

dataprylar.nu

Är det ett seriöst företag dom har en cardsplitter för 500:- ordinarie pris är 1500:- .
Brukar ju vara så att är det för bra för att vara sant så är det något lurt

http://www.dataprylar.nu/dataprylar.html?page=shop.product_de...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Skulle aldrig lita på ett företag som har en .nu adress

prisjakt.nu ?

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Avstängd

skulle aldrig lita på ett företag som skriver data istället för dator.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_
prisjakt.nu ?

Var lite för snabb där...hehe. men du ser att jag editerat mitt tidigare inlängg. men ändå, .nu adresser känns inte lika pålitliga om man är affärs idkare.

Permalänk
Avstängd

inte .com heller.

db.com

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

>Om garantin:
>För att få tre månaders garanti på produkterna tillkommer en kostnad på >20% av produktens pris.

Har för mig att man måste lämna 6 månaders garanti/reklamationrätt även om det är begagnat mellan näringsidkare och privatperson.

>Om jag ångrar köpet:
>Vi har ej öppet köp men istället bjuder vi på bytesrätt.

14 ångerrätt enligt lag om man köper via distans, går ej att förhandla bort

Knappast seriöst detta...

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
inte .com heller.

db.com

Deutsche Bank har väl inte varit involverad i några pinsamheter som sina isländska kollegor?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Det verkar inte seriöst. Kolla på den här t.ex: M2N68. Om man trycker på bilden kommer ett annat pris upp

Permalänk

Hej
Jag heter Sam och är ägaren till Dataprylar.nu, jag såg vad ni skrev om mig och vill gärna slänga några kommentarer. Kanske jag kommer förklara några otydliga saker, som många vill ha förklaring till.
Jag vet att många tror att det är för bra att vara sant, men det är faktiskt det.
Hela iden kom fram när jag började x-jobba på ett grossist företag som säljer datorprylar för 2 mille om dagen. P.g.a att företaget har expanderat jätte fort och hade ont om personal, samlades hundratals produkter i returavdelningen. Dessa produkter har en skadad förpackning eller en utgående modell. Första frågan som jag slängde var varför blir inte de av med prylarna för att få en bättre arbetsmiljö, då fick jag veta att de har varken inte tid eller ork för att sälja till slutkund. Då kom jag fram med förslaget att starta en sida där kan de lägga allt de vill bli av med.
Jag vet att folk vill handla billigt och vill ha också garanti på produkten som de köper, men det går tyvärr inte ihop. Dataprylar är inte ett företag idag, men är en länk mellan ett grossist företag och slut kund, det är därför får man ingen garanti på vad man köper. Alla produkter som säljes deklareras en gång per månad för ett göra jobbet enklare, och det är därför ser ni att det finns ingen moms på produkter. Om en kund vill ha garanti på sin produkt då måste han betala extra för det. Produkterna är redan billiga så ingen tänker sänka bort prylarna och dessutom ge ett års garanti på köpet.
När ni trycker på bilderna så ni hamnar på andra sidor, meningen med detta är att se original pris på produkten. För mer information ni kan gärna ringa mig på 0720344010 eller mejla till info@dataprylar.nu.
Mvh Sam

Permalänk
Medlem

Ok Sam det värkar fint med idéen att sälja restprodukter hehe men problem är mest i själva butik sajt, dvs det känns konstig och inte seriös med bilderna som skickar till en annan plats samt med annat pris, du skriver inget om detta att moms ingår ej i priset och faktisk allt detta om garanti och öppet köp känns fel då man har ju detta garanterat från konsumentlagen och om du är seriös så du kan får problem med detta
annan sak är att man har 24 månader garanti tack vare EU men faktisk bara hos producenten som byggde produkten och för första 6 månader det är producenten som måste bevisa att fel ligger inte på varan annars senare då kunden måste visa att det var fabrikat fel eller jag har fel så rätta mig pls

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
>Om garantin:
>För att få tre månaders garanti på produkterna tillkommer en kostnad på >20% av produktens pris.

Har för mig att man måste lämna 6 månaders garanti/reklamationrätt även om det är begagnat mellan näringsidkare och privatperson.

>Om jag ångrar köpet:
>Vi har ej öppet köp men istället bjuder vi på bytesrätt.

14 ångerrätt enligt lag om man köper via distans, går ej att förhandla bort

Knappast seriöst detta...

Precis man kan inte förhandla bort detta.:) Beroende på vad kollegorna säger på forumet kommer jag ringa och anmäla detta företag till ngn tillsynsmyndighet.:P Så här får det inte gå till: många kan ju tro att det han skriver på hemsidan är riktigt och tänker "ok man kanske måste bet mer för garanti" fast det inte går (och är emot KO-lagen) att förhandla bort detta när man startar butik för försäljning till privatpersoner.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

för att göra de hela seriöst

Jag hade inte satsat på en webbsajt om jag hade kört på idén.

Kör upp ett eget bolag istället och hyr någon lagerlokal med en kassa med kontanter och kortbetalning till kunden.

Folk vill ju se att varan är hel, paketen kanske de skiter i när de vet att du köper saker som gått i retur eller så.

Jag själv skulle inte köpa begagnad teknik på nätet om jag inte fick klämma och testa grejerna innan jag köper det (hämtstället).

Du kommer få alla möjliga kunder nu som kommer klaga och inte läst på att du säljer just varor som kommit i retur.

Jag tror du lätt kan tjäna en hacka om du nu inte behöver köpa loss dem så dyrt från det grossistföretag du jobbat med.

Men jag hade nog aldrig satsat på webbutik på begagnade grejer då det räcker att de börjar i fel ändå så får du ett oförtjänat rykte som nätbutik idag.

Ni bör också kolla upp era köpvillkor för sådana produkterna ni säljer. Att inte erbjuda ångerrätt innebär att ni bryter mot konsumentköplagen som gäller mellan företag och privatperson oavsett vad ni har för villkor med leverantörer om garantier osv osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tatus_se
Ok Sam det värkar fint med idéen att sälja restprodukter hehe men problem är mest i själva butik sajt, dvs det känns konstig och inte seriös med bilderna som skickar till en annan plats samt med annat pris, du skriver inget om detta att moms ingår ej i priset och faktisk allt detta om garanti och öppet köp känns fel då man har ju detta garanterat från konsumentlagen och om du är seriös så du kan får problem med detta
annan sak är att man har 24 månader garanti tack vare EU men faktisk bara hos producenten som byggde produkten och för första 6 månader det är producenten som måste bevisa att fel ligger inte på varan annars senare då kunden måste visa att det var fabrikat fel eller jag har fel så rätta mig pls

Nej det var inte många rätt där heller, du får läsa på om du skall ge honom rätt information.

Permalänk

Sluta snacka sk*t och läs på istället. Garanti och reklamationsrätt är INTE samma sak! Inte heller är öppet köp och ångerrätt samma sak.

Garanti är ett frivilligt åtagande som säljaren kan erbjuda dig. Den är så lång som ni kommer överens om. Under garantitiden är det säljaren som måste bevisa om ett fel fanns där från början eller om det orsakats av dig.

Har du ingen garanti så har du alltid rätt att reklamera enligt konsumentköplagen, men då är bevisbördan omvänd. Då är det du som konsument som efter de 6 första månaderna av reklamationstiden ska bevisa att felet fanns där från början och alltså inte orsakats av dig. Reklamationstiden är då tre år räknat från köpet.

Ångerrätten och reklamationsrätten kan man som ni säger inte förhandla bort. Öppet köp och garanti är något som ingen säljare måste erbjuda.

Självklart måste han även ange om priserna är med eller utan moms någonstans tydligt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataprylar.nu
Hej
Jag heter Sam och är ägaren till Dataprylar.nu, jag såg vad ni skrev om mig och vill gärna slänga några kommentarer. Kanske jag kommer förklara några otydliga saker, som många vill ha förklaring till.
Jag vet att många tror att det är för bra att vara sant, men det är faktiskt det.
Hela iden kom fram när jag började x-jobba på ett grossist företag som säljer datorprylar för 2 mille om dagen. P.g.a att företaget har expanderat jätte fort och hade ont om personal, samlades hundratals produkter i returavdelningen. Dessa produkter har en skadad förpackning eller en utgående modell. Första frågan som jag slängde var varför blir inte de av med prylarna för att få en bättre arbetsmiljö, då fick jag veta att de har varken inte tid eller ork för att sälja till slutkund. Då kom jag fram med förslaget att starta en sida där kan de lägga allt de vill bli av med.
Jag vet att folk vill handla billigt och vill ha också garanti på produkten som de köper, men det går tyvärr inte ihop. Dataprylar är inte ett företag idag, men är en länk mellan ett grossist företag och slut kund, det är därför får man ingen garanti på vad man köper. Alla produkter som säljes deklareras en gång per månad för ett göra jobbet enklare, och det är därför ser ni att det finns ingen moms på produkter. Om en kund vill ha garanti på sin produkt då måste han betala extra för det. Produkterna är redan billiga så ingen tänker sänka bort prylarna och dessutom ge ett års garanti på köpet.
När ni trycker på bilderna så ni hamnar på andra sidor, meningen med detta är att se original pris på produkten. För mer information ni kan gärna ringa mig på 0720344010 eller mejla till info@dataprylar.nu.
Mvh Sam

Vet inte om dom andra håller med men det där lät fan smart Får du möjligtvis in 9800 GTX+ ?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Jag tror att jag skriv där lite fel. Priset som ni ser det är som ni betalar, inget annat.
Jag trodde att många skulle bli glada över mitt förslag, för att de får billiga prylar från en seriös person, men om ni tycker att det är fel att starta en sådan verksamhet så kommer jag ta saken på allvar och kanske lägger ner hela...Jag är en civilingenjör inte en säljare.
Annars vill jag gärna höra era åsikter för att utveckla idéen.

Permalänk

Hoppas ni får in grafikkort!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Som sagt, skriv att sakerna är demoex eller har trasig förpackning osv tdligt, inte bara under "om Dataprylar". Skriv om det inkluderar moms eller inte. ÄR detta inte driver av ett företag, skrev detta tydligt. Det heter kundservice, inte kund service.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

JAg tycker det är ett bra initiativ även om jag inte hittade något fynd just nu.
Vad hade hänt med prylarna om inte du sålt dem åt grossisten?

Permalänk
Medlem

Känns oseriöst med tanke på att man får betala extra för normal garanti trots att produkterna har fabriksgaranti.

Sedan tycker jag inte man ska säga att dom har goda omdömen då de enbart har 30st på 5år. Kan ju lika gärna vara BS omdömen för att se seriöst ut

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan lägga ngt i varukorgen

Visa signatur

:: Bitfenix Prodigy :: I5 3570k@4.4GHz :: Corsair Hydro H100i :: Sapphire 7970 :: Asus p8z77-i Deluxe :: Corsair TX550 :: 8GB Corsair vengeance LP :: Samsung 830 256GB :: Hitachi 1TB :: WD GP 1TB :: Win 7 x64 :: BenQ E2420 HD ::

Permalänk

Hej Jocke92
Det går att sälja allt, man går ner i priset tills de blir sålda.

Tack muppens, jag har fixat det.

Knuckles, jag var seriös i 5 år och vill gärna fortsätta vara det.

Permalänk

Jag tycker idén är bra och det tror jag många tycker egentligen, så länge vilkoren framgår tydligt och överensstämmer med lagstiftningen.
Skriv ut tydligt på förstasidan att det handlar om returer så slipper folk bli misstänksamma över priserna och är införstådda med om förpackningarna är brutna.

Kör på!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whippoorwill
Jag tycker idén är bra och det tror jag många tycker egentligen, så länge vilkoren framgår tydligt och överensstämmer med lagstiftningen.
Skriv ut tydligt på förstasidan att det handlar om returer så slipper folk bli misstänksamma över priserna och är införstådda med om förpackningarna är brutna.

Kör på!

Kan inte annat än hålla med.

Permalänk
Medlem

Tycker idén är genial.
Det finns butiker som säljer emballageskadade varor, demo x,
returex till fördelaktiga priser.

Det finns alltid folk som vill handla så billigt som möjligt och inte
bryr sig om förpackningen eller om det är garanti.

Så länge det bara finns angivet klart och tydligt så avgör man själv om det är intressant.

Permalänk

Whippoorwill, Tack för tipset, jag ska göra det... Det kommer att ta några dagar men jag fixar det... Räcker inte det med förklaringen som jag skrev i kategorin Om Dataprylar??

Permalänk

*TIPS* - *Läs inte om du inte vill ha tips*
Jag hade bytt namn till datorprylar.nu då "data" inte har något med hårdvara att göra samt att det är talspråk för "dator", inte speciellt proffsigt.
Jag skulle rekommendera att du läser på lite om "sär skrivning" som inte direkt ger ett seriöst intryck när man inte kan skriva ihop orden. Här är några exempel på misstag du gjorde:

"grossist företag" ; "jätte fort" ; "slut kund"

Små stavfel som gör stor skillnad enligt mig och om du skriver ihop orden kommer folk ta dig och ditt företag seriösare. Lycka till!
Anledningen till att jag skrev detta är för att du troligtvis kommer få svara på en jäkla massa mail från kunder!

Permalänk
Medlem

Bakgrunden till din affärsidé passar i "om dataprylar"
Men du bör ha en separat länk för "köpvillkor".
Sen om du skall ge ett seriöst intryck så skippa "vi bjuder på bytesrätt".
Skriv istället att kunden alltid har 14 dagars ångerrätt.

Permalänk
Medlem

en fråga. jag är sugen på att köpa ett moderkort från eran hemsida. men ioch med det inte finns garanti så om den inte funkar ordentligt så kan man inte byta ut den va ?

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit