Radeon HD 5570 läckt på nätet

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 5570 läckt på nätet

Den sista modellen i Radeon HD 5000-serien släpps på tisdag, men redan nu sprids de fullständiga specifikationerna på nätet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Bra med lite budget kort med DX11 starkt jobbat ATI

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen med DX11 på ett budget kort? Undrar bara.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite väl mycket nyheter om grafikkort som känns lite off topic här på sweclockers.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Vad är vitsen med DX11 på ett budget kort? Undrar bara.

Budjet-kort?

I framtiden kommer dom flesta spelen att ha DX11, och även om man inte kan maxa allt så kanske man ändå vill kunna köra dom flesta spelen i DX11 läge.

Jag funderar starkt på en av dessa! mitt Radeon x1950 börjar ge vika för dom nyare spelen

Hur kommer det gå och överklocka dessa? jag menar ingen extra strömkälla..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Börjar bli lite väl mycket nyheter om grafikkort som känns lite off topic här på sweclockers.

Din kommentar var offtopic..

Varför skulle ett nytt grafikkort i budjetklassen vara offtopic?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Avstängd

BUDGET! med G inte J.....

Jag tycker det är bra att dom släpper såna här kort om man vill ha ett till HTPC med bra temps osv... låg strömförbrukning...

Eller ha som reservkort...
Ser intressant ut.

Permalänk

Bra HTPC kort inte så intressant till gaming kanske.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Intressant med eyefinity med stöd för 3 st skärmar utan DP.
Samt intressant att det där kortet ska orka driva nått spel på 3 skärmar ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Vad är vitsen med DX11 på ett budget kort? Undrar bara.

AMD lanserar dessa grafikkort för många fler anledningar än DX11, tex lägre strömförbrukning och nya funktioner.

DX11 ingår helt enkelt i 5000 serien så varför skulle dom lansera detta utan DX11?

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Självklart ska dom köra DX11 men jag ser inte det som något primärt på ett kort i den här klassen.

Permalänk
Medlem

skönt med flera skärmar då man programmerar. Alla kanske inte tänker använda sin dator för spel

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Nyfiken, finns det någon finess med DX11 som inte enbart används i high end-spel? Nån sorts decoding eller texturhantering eller whatever som faktiskt kan komma till användning på ett billigare kort menar jag.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Med den prissättningen, så kan man ju undra vem som kommer köpa kortet, jag menar, du kan ju köpa ett HD5670 som är ett bättre kort för samma pris?
HD5570 är inte intressant alls förrän prislappen hamnar på 500-600kr.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Intressant med eyefinity med stöd för 3 st skärmar utan DP.
Samt intressant att det där kortet ska orka driva nått spel på 3 skärmar ^^

Well. Jag tror att spelandet står för den lilla användardelen när det gäller flera skärmar till en dator. Detta grafikkort kanske är tänkt att användas till mer än bara spelande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Varför är så många på detta forum så totalt insnöade på att DX 11 skulle innebära enbart gaming?

Ingen som ens minns de största nyheterna i DX11? Exempelvis GPGPU för att nämna en .

Skulle gärna se hur många beräkningsintensiva VST pluggar man kan köra mot ett sånt här kort kontra en quad cpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
Budjet-kort?

I framtiden kommer dom flesta spelen att ha DX11, och även om man inte kan maxa allt så kanske man ändå vill kunna köra dom flesta spelen i DX11 läge.

Jag funderar starkt på en av dessa! mitt Radeon x1950 börjar ge vika för dom nyare spelen

Hur kommer det gå och överklocka dessa? jag menar ingen extra strömkälla..

Din kommentar var offtopic..

Varför skulle ett nytt grafikkort i budjetklassen vara offtopic?

Jag ser gärna att du uppgraderar ditt x1950 till detta, sedan kanske du förstår varför detta kortet är offtopic, även för dig

För den skaran som letar efter ett kort till sin htpc just nu så skulle detta möjligen kunna vara intressant, såvida den inte lider av samma problem som dess broder 5450 med deinterlacing.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Nyfiken, finns det någon finess med DX11 som inte enbart används i high end-spel? Nån sorts decoding eller texturhantering eller whatever som faktiskt kan komma till användning på ett billigare kort menar jag.

DirectCompute

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Saaay whaaat, är detta det sista i 5000-serien?
Vad hände med mitt tilltänkta HD5830 - det låg ju inte helt på is för ett tag sedan i alla fall, eller?

Permalänk
Medlem

borde det inte prestera likvärdigt med ett HD4670 lr?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |