Ebay-fråga, leverans till annan adress

Permalänk
Medlem

Ebay-fråga, leverans till annan adress

Nån som har bra koll på Ebay? Om jag köper nån grej på Ebay i tyskland, kan jag då be säljaren att skicka den till en adress i tyskland då? Har en polare som bor i landet i fråga.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Finns ju ingenting som hindrar dig från att fråga säljaren
Men kolla snarare om han inte kan skicka direkt till Sverige och vad det kostar, men annars ska det inte va några problem att du betalar och han skickar inrikes. Har gjort så många gånger från USA genom Ebay/paypal...

Permalänk
Medlem

Om jag inte har fel så får säljaren upp köparens inskrivna adress när den ska skicka?
Därför är det nog smart att kontakta köparen redan innan du bjuder så du ser till att undvika alla möjliga komplikationer. Risken är att det är en person som inte förstår din tyska/engelska/svenska eller att denne helt enkelt inte förstår att det du ber om inte är samma information som kommer komma upp på ebay. Alt. skulle jag inte vilja ha att göra med en person som inte är aktiv vid mailande när det gäller "specialönskemål".

Annars lycka till!
Ett tips till, om du köper en laptop till din studerande son/dotter så nämn inte det i mailet! =P

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Kostade över 10€ mer att skicka till sverige.

Gick att skriva i en alternativ adress på paypal, det och sen ändra "Primary shipping address:" på ebay. Det borde vara lungt sen? Får köra en test på nått billigare först kanske.

Edit: Såg nu att ja inte verkar kunna ändra land på min alternativ adress på paypal. :/

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Om det framgår att du är tysk som köper från tyska ebay i Tyskland till Tyskland så borde du ju också vara tysk i säljarens ögon.
Då kan det nog bara bli så mycket fel som det annars blir på ebay.
Annars kan du kanske be någon på den tyska adressen köpa det åt dig, om du fortfarande tvivlar.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Fast problemet blir väl när min betalning från paypal kommer till säljaren. Kommer väl att stå.
"Namn"
"blablabla strasse xx"
"Berlin"
"Sweden"

Vet inte hur orolig jag ska va för det? Antar att säljaren reagerar

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Säljaren ser väl både betalningsadress och leveransadress?
När jag beställt på ebay har jag väldigt mycket för mig att jag kunde ställa in en egen leveransadress.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Säljaren ser väl både betalningsadress och leveransadress?
När jag beställt på ebay har jag väldigt mycket för mig att jag kunde ställa in en egen leveransadress.

Har ändra det på ebay men när jag har läst lite fick jag uppfattningen att det är adressen på betalningen som dom levererar till.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Du kan ändra på paypal land vet jag dock inte men skickar allt allt jag beställer till polarn där jag står skriven av nån konstiganledning kommer inget fram i mitt namn.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Skriv en kommentar i samband med paypal-betalningen, samt att du betalar för frakt inom Tyskland.
Då förstår han säkert

Permalänk
Medlem

Du verkar känna dig osäker, kontakta i så fall säljaren innan så det inte blir några problem! Det känns som att du vill lite mer än väl då du måste fråga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Skriv en kommentar i samband med paypal-betalningen, samt att du betalar för frakt inom Tyskland.
Då förstår han säkert

Alltså, tyvärr, folk är verkligen så dumma att dem inte förstår något som står på en dator.
"Men vadå, på ebay står det leveransadress! Då måste det vara den, det står ju där? Hade han velat få det skickat till något annat ställe skulle det ju inte stå så där?"

Hade jag fått en sån kommentar på betalningen så skulle jag antagligen dubbelkollat.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Skit i vad det står på betalningen. Du anger en alternativ leveransadress när du köper föremålet och då får säljaren upp den och kommer skicka till den.
Vad det står på paypal är strunt samma. Såhär har jag gjort många gånger både som säljare och köpare på internationella Ebay och det fungerar klockrent. Har angett leverans både inrikes och utomlands.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men då så, verkar inte vara några hinder. Fråga säljaren också för säkerhetsskull och det var inga problem.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd