Affärer med 30 dagars öppet köp med bruten förpackning?

Permalänk

Affärer med 30 dagars öppet köp med bruten förpackning?

EDIT: Det behöver inte vara 30 dagar jag vill bara att det ska vara öppet köp med bruten förpackning

När jag handlar vissa produkter är detta väldigt viktigt för mig. Men den enda affärskedja jag känner till som har detta är Elgiganten. Känner ni till några andra?
Officiella hemsidor brukar vara väldigt otydliga gällande det här med bruten förpackning.

PS Jag bor i GBG

Permalänk

Beställ via postorder så har du ångerrätt.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte vilja vara deras kund hos sådant företag. Riskera att få en ihoplappad förpackning när man köpt något till fullpris. Var med om detta när jag handlade en grej till TVn en gång, så det behöver nödvändigtvis inte vara något bra.

Permalänk

Nej men för vissa produkter är det nödväntigt i mitt fall

Permalänk
Medlem

Re: Affärer med öppet köp med bruten förpackning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
När jag handlar vissa produkter är detta väldigt viktigt för mig. Men den enda affärskedja jag känner till som har detta är Elgiganten. Känner ni till några andra?
Officiella hemsidor brukar vara väldigt otydliga gällande det här med bruten förpackning.

PS Jag bor i GBG

EDIT: Det behöver inte vara 30 dagar jag vill bara att det ska vara öppet köp med bruten förpackning

Haha du är bra rolig du. Varför vill du kräva detta?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Om man handlar på tex Kjell & Co eller Clas Ohlson så brukar man kunna inspektera varan. Antingen direkt i butiken eller hemma om man packar ner den ordentligt igen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Re: Re: Affärer med öppet köp med bruten förpackning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Haha du är bra rolig du. Varför vill du kräva detta?

Jag ska köpa ny mus och jag är extremt petig med hur den känns i handen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Jag ska köpa ny mus och jag är extremt petig med hur den känns i handen

Som apophis_84 sa; köp via postorder/online så kan du inspektera/prova varan så mycket du vill hemma innan du bestämmer dig.

Dock tycker jag det verkar vettigare att gå till en valfri affär som säljer möss och be om att få prova den/dem som du är interesserad i. Stick ner till Inet f.ex.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Affärer med öppet köp med bruten förpackning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ
Jag ska köpa ny mus och jag är extremt petig med hur den känns i handen

Ditt problem. Inte affärernas.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 360 på PC-City, spelade på den i 29 dagar och stoppade sedan tillbaks den i kartongen och fick pengarna tillbaks på öppet köp. Dock mot ett avdrag på 10%

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

PC-city finns inte kvar i göteborg. Är det endast Elgiganten som har detta? Inga andra affärer? De säljer inte Razer produkter.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har 30 dagars öppet köp/test period lärde jag mig idag.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

fan hemskt, borde va öppet köp 1 dag, bytesrätt 2 dagar och sen slut

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan83
fan hemskt, borde va öppet köp 1 dag, bytesrätt 2 dagar och sen slut

Säger du inte när du fått en tröja som var för liten.

Egentligen finns inget öppet köp eller bytesrätt utan är friviliigt från butikernas sida.

Permalänk
Medlem

Kjell & Co

Tjo,

Åk ner till Nordstan och knalla in på Kjell & Co.

30 Dagars öppet köp. FÖRUTSATT att varan är i Nyskick, förpackningen likaså. just Razer har väldig trevliga kartonger...

Distansköplagen i all ära. Men är inte varan i nyskick kan det bli svårt att få tillbaka pengarna för en vara...

Mina 2 cent...

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |