Lian Li presenterar fulltower med USB 3.0

Permalänk
Melding Plague

Lian Li presenterar fulltower med USB 3.0

Tawianesiska Lian Li lanserar ett en ny datorlåda med klassisk design och gott om utrymme.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar det komma chassin med USB 3.0!

EDIT: Men SATA III fattas... :/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Önskar mer bredare chassin Men nice att se att dom börjar tillverka usb 3 chassin.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Avstängd

Sätta en trippelradiator i fronten? Det vore najs.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Har sneglat länge på PC-A77 men inte köpt pga snålhet.
Den här verkar ju riktigt fin men kostar ca 1000 kr mer än vanliga PC-A77?

Vette tusan om det är värt det, verkar inte vara alltför stora förändringar.

Måste kolla lite reviews hmm, men fan vill verkligen ha ett Lian Li.

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Jaa, OJ! Vilket pris!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Jisses. Men Lian säljer ju ut deras gamla full tower till bra pris. v2000 eller vad de heter.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Oväntat lågt pris, jag förväntade mig summor på kanske 5-6k när jag läste rubriken.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

3600 kr! snuskigt dyrt

Visa signatur

Asus p6t deluxe v2 - i7 920 d0 - Corsair Dominator 1600mhz - Ati Radeon 5970 - Intel x-25m g2 80 GB - WD Green Power 1 TB - Powered by Corsair HX1000w :)

Permalänk
Medlem

Vilken saftig prislapp, annars klart intressant.

Permalänk
Medlem

Ser lite ut som mitt CM Stacker 810, minus plåt och hål i taket (som man kan såga ut själv...) ....

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Hm... Dreglar smått över tanken på ett nytt system med USB 3, Sata 6GBps, DX11, i ett chassi med intern vattenkylning, vilket i ett sånt här chassi skulle innebära att kunna ha 280 radiator i taket och 360 radiator i fronten, utan att behöva offra 5,25"-platser. Mysigt.

Alldeles för dyrt dock. Skulle ju om man har en PCI-bracket med USB 3 gå att modda ett vanligt chassi och byta ut frontpanelsportarna till USB 3.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att Coller Master och andra chassitillverkare börjar med USB 3.0 nu också!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Äntligen börjar det komma chassin med USB 3.0!

EDIT: Men SATA III fattas... :/

goddamnit.. ibland är det väl trevligt om folk tänker till lite innan de skriver något..

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett vanligt Lian Li-chassi.

Kostar betydligt mer.

Är inget speciellt.

Nej, jag är fortfarande nöjd med mitt PCA70b som kostade 1800kr, ska vara en jävligt bra låda för att man ens ska överväga att lägga det dubbla.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Tilltalar mig lika mycke som en möglig ost, slät design, stilrent visst men osäker konstruktion, pris / låda = aldrig, finns inte en chans jag skulle kasta mer än 5-600 för ett fulltower som är av renskalad typ, så mycke kostar de inte att boka å använda aluminium!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

nog det snyggaste chassiet jag har sätt i hela mitt liv ... in med en 360 rad i fronten med 3 vita nexus fläktar på den och lite svart insida mhummmmm!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Så fina chassin alltså! Jag kommer inte handla något annat...
Påminner mycket om mitt P80 Armour S.

Permalänk

Nice, ett alternativ till Antec 1200.. fast 1200 lär ju kyla lika bra om inte bättre+kostar en bråkdel av vad denna Lian Li chassi kostar.

Permalänk
Medlem

Synd att de envisas med att ha silver-finish på insidan. Iofs spelar det ingen större roll när lådan stängts men ändå Svart hade varit trevligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rakt, enkelt och redigt, men priset är ju ett skämt om det stämmer... Kan inte se något som motiverar det?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Rakt, enkelt och redigt, men priset är ju ett skämt om det stämmer... Kan inte se något som motiverar det?

Kan inte heller se nåt som motiverar priset, Antec 1200 gör samma jobb som detta chassi..

Permalänk
Medlem

fiat panda gör samma sak som audi r8 om vi nu ska vara på det viset...

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
fiat panda gör samma sak som audi r8 om vi nu ska vara på det viset...

Word.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Synd att de envisas med att ha silver-finish på insidan. Iofs spelar det ingen större roll när lådan stängts men ändå Svart hade varit trevligt

Det är lättare att se var man ska skruva in distanserna om det är silver finish

Allt verkar bra förutom att den inte har någon extern 3.5" varför slopar så många chassitillverkare det?
Pratar inte bara om gamla diskettstationer, utan om att de flesta frontarna för minneskortläsare är i 3.5" format.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Det är lättare att se var man ska skruva in distanserna om det är silver finish

Allt verkar bra förutom att den inte har någon extern 3.5" varför slopar så många chassitillverkare det?
Pratar inte bara om gamla diskettstationer, utan om att de flesta frontarna för minneskortläsare är i 3.5" format.

du kan köpa en 5,25" -> 3,5" omvandlare för 15kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
fiat panda gör samma sak som audi r8 om vi nu ska vara på det viset...

Ehm ok var vänlig och säg vad det är som motiverar priset.

* 1,5mm högkvalitets-aluminium-plåt? Vem fan bryr sig om vad för material chassit är gjort av?
* Att chassit är handgjort? Återigen: vem bryr sig om det är handgjort eller inte.
* En himla massa gummi upphängningar och gummiskruvar etc överallt? Motiverar verkligen inte den extremt höga prislappen, och gummiupphängningar är onödigt tycker jag.
* Den snygga designen? Är endast marginellt mycket snyggare än t.ex. 1200, det motiverar heller inte priset.

Kommer inte på mer.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen så finns det en del som tycker det är värt rejält med pengar för den sortens chassin. Liksom en del gärna betalar mer för kvalitetsprodukter inom andra områden. Tycke och smak helt enkelt

Håller med om att det är dyrt, det var mitt nuvarande chassi också men jag ångrar mig inte en sekund... fast jag har två äldre lådor som skulle göra ungefär samma jobb. Gratis

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Fast med ditt tankesätt kan man lika gärna linda in sina komponenter i alu-folie och låta de stå på skrivborden, billigare och lika effektivt :). kvalite kostar och det kommer man inte ifrån, är det värt..ja det är upp till var och en att avgöra.

Själv tycker jag lådan är bra men gillar inte alls led-fläktar. Skulle inte lägga 3,6K på en datorlåda men har man behov och pengar så varför inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehm ok var vänlig och säg vad det är som motiverar priset.

* 1,5mm högkvalitets-aluminium-plåt? Vem fan bryr sig om vad för material chassit är gjort av?
* Att chassit är handgjort? Återigen: vem bryr sig om det är handgjort eller inte.
* En himla massa gummi upphängningar och gummiskruvar etc överallt? Motiverar verkligen inte den extremt höga prislappen, och gummiupphängningar är onödigt tycker jag.
* Den snygga designen? Är endast marginellt mycket snyggare än t.ex. 1200, det motiverar heller inte priset.

Kommer inte på mer.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Fast med ditt tankesätt kan man lika gärna linda in sina komponenter i alu-folie och låta de stå på skrivborden, billigare och lika effektivt :). kvalite kostar och det kommer man inte ifrån, är det värt..ja det är upp till var och en att avgöra.

Själv tycker jag lådan är bra men gillar inte alls led-fläktar. Skulle inte lägga 3,6K på en datorlåda men har man behov och pengar så varför inte.

Jag förstår vad du menar.
Men så extrem är inte skillnaden i det här fallet, det här Lian Li chassit är nästan en kopia av 1200, det finns alltså inte mycket skillnader, men däremot en gigantisk skillnad i pris.

Förresten: kvalité? Var skulle man märka av kvalitén?? Genom klanget på aluminiumet när man knäpper till det med fingret? Jag tror inte att man sitter och lyssnar på klanget av materialet hela tiden.
Ge mig ett exempel på ett scenario där "högre kvalité" är till nytta.