Spela coop på samma dator?!

Permalänk
Medlem

Spela coop på samma dator?!

Hejsan alla spelälskare!

För ett tag sedan sålde jag mitt 360 då jag var i behov av pengar och nu börjar jag sakna coop-känslan som är på konsoller. Bestämde mig för att köra igång en gammal goding med bror min nämligen Heroes 3 och plötsligt slår det mig, varför finns det inte den här typen av spel längre till pc? (Vet att både 4:an och 5:an finns men jag gillar 3:an mest!)

Lite från ämnet men det jag är på jakt efter är spel som man kan spela två på samma dator. Tänkte om det går att man köper två kontroller och pluggar in för t.ex bilspel.

Är det någon som har några tips?

Tack på förhand!

/en vilsen själ

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det har funnits ett par trådar om ämnet bara de senaste veckorna, du kan ju börja med att kolla i dom.
Räkna inte med att hitta så många spel från de senaste 10 åren som går att lira två på samma dator dock.

Permalänk
Medlem

Left4dead2 ska enligt uppgift gå att spela så. Men det är nog inget spel jag skulle uppskatta att spela med gamepad.

Permalänk
Medlem

Kane and Lynch tror jag funkar med gamepads.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Trine, passa på nu när det är midweek madness. Kostar bara 5 euro.

http://store.steampowered.com/app/35700/

Permalänk
Medlem

okej jag försökte söka i forumet men jag hittade inget

Ska kolla upp spelen

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Trine har kvaliteter!

Men visst är det synd att det inte görs fler spel som går att spela fler på samma dator.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Kom på en sak men jag vet inte hur det är med regler för spel som är över tio år gamla. Är det hur som helst olagligt med emulatorer?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Kom på en sak men jag vet inte hur det är med regler för spel som är över tio år gamla. Är det hur som helst olagligt med emulatorer?

Nej, men piratkopiering är.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Emulatorer skulle jag inte tro!

Men om du har laddat ner en .iso eller annan fil för att använda på en emulator så är ju självklart det olagligt (om spelet inte är gratis!)

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Entusiast

Shadowgrounds & Shadowgrounds Survivor. Underbara co-op spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Letar även jag efter sköna Local CoOps att köra på HTPCn när man tröttnat på film.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem

Som flera tidigare nämnt så funkar Frozenbytes mästerverk att spela flera på en och samma dator, Trine samt Shadowground serien.

Annars så är det väll i princip Heroes som gäller, ni får väll ta och lana istället!

Permalänk
Medlem

De spel jag vet på rak arm är dels Left 4 Dead där man via något kommando i console kan få till Co-op på delad skärm.

En annan gammal goding med inbyggt 2-spelar läge på samma skärm är Colin McRae Rally 2. Dock är det inte Co-op utan split-screen racing som gäller.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |