ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Då så! Då var äntligen "Swedish Army Mod" (SAM) officiellt Första betan kommer inom en vecka drygt, om allt går som det ska. Kika på trailern och lite bilder sålänge vettja

http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2019-25-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2019-31-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2019-45-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2019-32-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2019-37-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2020-45-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2021-12-...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/arma2%202010-02-05%2021-21-...

För tillfället har vi en svensk officiell tråd på [url="http://www.ssg-clan.se/forum/index.php?board=39.0[/url"] för feedback och dylikt. En egen sektion och en internationell tråd kommer upp på BIS-forumet inom kort!

Edit: Uppdaterade länken. Vi har nu en egen sektion. Mer info kommer!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sjukt bra jobbat! Ser fram emot SAM fruktansvärt mycket!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

fail på första bilden! flaggan är mot felhåll

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ser bra ut sofar!

Önskar man hade Arma2 (köpt) så man kan lira det ordentligt:p...

Edit: vad är det för prickskyttegevär han håller i ?

Permalänk

Antar att det är TAC-50 du menar på de 2 sista bilderna. På 3:e sista bilden är det en AG90 eller m107, samma vapen olika namn i olika länder.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
fail på första bilden! flaggan är mot felhåll

Var det den enda "missen" du såg? De flesta texturena på större modeller speglas över på motsatta sidan för att hålla textur-storlekar nere. Detta är fallet på BIS Herkules modell, så vi har tyvärr fått leva med att flaggan är åt fel håll på ena sidan, bara använda "0" och "8" siffror, och så har vi även fått placera övriga markeringar på andra ställen för att det inte ska stretchas eller bli konstigt. "Swedish Air Force" står också på fel ställe, men hjulhusen var den enda delen av modellen som inte var speglad då BIS hade använt den delen för att skriva "US Air Force" från början.

Sånt får man som sagt tyvärr leva med så länge man inte har egna modeller!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jack_the_zipper
Antar att det är TAC-50 du menar på de 2 sista bilderna. På 3:e sista bilden är det en AG90 eller m107, samma vapen olika namn i olika länder.

Yes. Detta är dock vapen från ACE2. Vi inväntar fortförande PSG90 på den fronten

Uppdaterade länken i min förra post. Vi har nu en egen sektion på SSG-forumet.

http://www.ssg-clan.se/forum/index.php?board=39.0

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

@svart_smurf:
Militäriskt sett så är faktiskt inte flaggan felvänd när den är vänd åt det hållet.
Militära enheter idag har flaggan åt det hållet för att representera hur fanbärare red längst fram i armén förr i tiden och då såg flaggan spegelvänd ut.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Är det någon som har tips på en schysst server som man kan hoppa in i lite då och då? Har inte tid att engagera mig i en klan/spela seriöst allt för ofta, men jag börjar bli lite väl trött på ryska servrar med 12åringar som teamkillar i spawn.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man får de här CBA och ACE2 moddarna att fungera?
Verkar vara lite halvkrångligt att få fart på dem.

Jag har tankat moddarn och yoma addonsync. lagt in moddarna rakt upp och ner i arma2 mappen. tex @CBA, x, @ACE, @ACEX osv.

Använt yoma för att uppdatera, la till någon server som det stog på i någon instruktion och uppdaterade.

Men jag får dem inte att starta!

Tacksam för svar

Permalänk
SpelClockers

använd dessa kommandon när du startar spelet .

arma2.exe -nosplash -mod=@CBA;@ACE;@ACEX;@ACEX_SM

Permalänk

När man laddar ner ACE2 så skapar det också en genväg i din ArmA2 mapp som heter "Play ArmA2 with @CBA;@ACE;@ACEX;@ACEX_PLA;@ACEX_SM". Använd den när du startar ArmA2, så är ACE2-grejerna aktiverade.

Rekommenderar dock någon form av launcher för att hantera moddar. Rota runt lite på Armaholic.com efter någon som passar dig

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

SSG har en kampanj igång, dags för andra svängen nu på söndag (men det är fler uppdrag på gång).
Bara att skriva på och börja träna!

-> Mer info om kampanjen <-

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Någon / Några som är med i andra svenska ARMA II klaner här?

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Någon / Några som är med i andra svenska ARMA II klaner här?

SSG FTW!

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk

Man kanske skulle köpa spelet och lära sig det på riktigt typ...
(jag försökte mest bara spela SP, lånade spelet av en polare när det var nytt men pallade inte alla jäkla buggar )

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

SP är ju värdelöst om jag får säga det själv. Det är liksom inte avsett för SP på nått vis. ssg-clan.se *nudge nudge*

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

För er som inte sett det än, första betan av Swedish Army Mod släpptes igår Bra skit!

http://www.armaholic.com/page.php?id=9737

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tog upp detta igen efter att ha skaffat en lite mer kraftfull rigg och jäklar, jag finner knappt ord i hur väl utfört detta spel är. Att bara springa runt i östeuropeisk skog är ju en upplevelse i sig. Det har allt och lite till, orkar man sätta sig in i det (det tog några dagar för min del) så har man ett fulländat lir (eventuellt att man kan klaga på helikopterpiloter som gärna flyger in i träd när man vill ha skjuts).

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Undrar hur man kommer igång med ARMA2. Både jag och min kompis har köpt spelet men ingen av oss verkar riktigt komma in i det. Förstår inte speciellt mycket även fast man kört igenom boot camp. Har även prestandaproblem med spelet. När man kör igång boot camp tex så har man riktigt fin fps, men när man går in i ett multiplayer game så landar den på någonstans runt 30 vilket är lite märkligt.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.6ghz. PNY GTX 970. 16gb DDR3. Samsung 840 PRO 256gb SSD + toshiba 3tb mekanisk.

Permalänk
Medlem

hej, skaffade arma igår och det är väldigt "suddig" grafik jag har väldigt nya dator och undrar om det ska var så eller va det är :S

Permalänk

Yao grafikmotorn i arma2 suger apa Du kan typ räkna med 30 fps i multiplayer oavsett inställning typ. Du kan också inte räkna med att coopa med din kompis då det är sjukt mycket buggar. Vet inte hur många gånger jag och mina kompisar försökt spela oss igenom kampanjen men det blir alltid något fel på något ställe, sjukt störigt. Rekomenderar att ni går till multiplayer direkt, capture the island mode (CTI) är roligast men det tar långt tid oftast. Det är så stora ytor jämfört med bc2 att det tar typ 15min att åka från ena sidan till andra sidan i en snabb bil typ Men det är också lite av charmen med spelet!

Vad är det ni inte förstår? Gå in i multiplayer joina en CTI server så kommer ni få välja ryssar eller amerikaner. Ryssarna har bäst air och amerikarna har bäst tanks och bäst anti tank rockets typ. Sen i multiplayer menyn så kan ni väja vad för sorts soldat ni kan spela. Jag tycker engineer på usa sidan och motsvarande team leader på ryssarna är bäst för dem kan laga tanks vilket är sjukt bra. Sen finnns det medic som heala folk. Resten av klasserna har typ inga specialare som är bra. Det är inte som i BC2 att sniper klassen bara kan använda sniper bössor typ. Alla klasser kan använda alla vapen. Alllafall när ni spelet startar så spawnar ert lag på en sida av mapen och andra lagen på andra sidan av mapen på något random locations. Sen finns det en commander som antingen datorn styr eller som en spelare kan styra om folk votar på samma person. Det som commandern gör är i princip exakt samma sak som om du lirar star craft. Han bygger upp basen så att ni kan köpa fetare vapen och tanks och flyg osv. För att detta ska kunna ske så måste ert lag ta små städer som finns på mapen, typ 20 st kanske det finns? Dem städerna styrs i början av gerillan alltså AI. Dem har både tanks och anti tank gubbar och andra soldater. När ni tagit städer så får ni pengar och commanders får resources som han kan använda att bygga upp basen med så ni kan köpa vapen tanks med. Desto fler städer desto mer pengar per minut och desto fler rescources till commandern. I städerna finns det strongpoints, bunkrar som ligger lite utanför staden. Dessa kan man ta innan man tar huvudbyggnaden inne i staden. Detta är att rekommendera då ni kan spawna vid dessa om ni dör. Har ni inte tagit någon strongpoint och dör så kommer ni behöva spawna i basen vilket kan vara väldigt långt bort, så ta en strongpoint först! Det slutgilitiga målet är att hitta och förstöra motståndarnas bas, när ni gjort det har ni vunnit. Varje lag har ett mobilt HQ som man kan köra omkring med och bygga basbyggnader lite var man vill, så det kan finnas flera baser så att säga. Det kan vara drygt att hitta alla byggnader pga detta.

Skillnad på Arma och BC2/quake osv är att det är simulator så man dör sjukt mycket lättare. Tex så instant dör man oavsett vart man träffar med M95 snipern. Sen kan man inte springa och skjuta samtidigt. Håll in shift så halvspringer man och då går det skjuta. Även om man strafar med Q/E så kan man skjuta. I början har man inte tillgång till tanks så försök att sno tanks från AI i deras städer. Detta gör man genom att skjuta tillräckligt så att tanks gubbarna hoppar ut, då kan man hoppa in. Så skjuta inte för många skott på tanksen! Ibland är tanksen skadade så mycket att det inte går använda dem och det är därför engeinner är så bra! Det går dock att laga tanksen och fylla på ammo osv vid städerna huvudbyggnad om ni tagit staden, men ni måste köra nära den då. Det är också vid huvudbyggnaden som man "tar" staden, man är inne i byggnaden eller närheten av den. Ibland på vissa serverar måste man döda alla AI för att kunna ta staden.

Arma är fett helt klart, enda nackdelen är att måste ha ett antal timmar om man kör CTI läget pga att mapen är så stor.

Permalänk
Skrivet av jonox:

hej, skaffade arma igår och det är väldigt "suddig" grafik jag har väldigt nya dator och undrar om det ska var så eller va det är :S

Har du kollat att du har samma 3D upplösning som din skärm?

Permalänk

det kan också vara postprcess, med det på high eller very high blir det suddigt på längre avstånd.

Om du vill lira Arma 2 som man ska lira det ska du gå med i en clan och lira seriöst, det blir skojigast så.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk

Om jag ska köpa ARMA 2 ska jag då köpa just ARMA 2 eller ska jag ta Arma 2: Operation Arrowhead. Kommer jag kunna spela på alla banor som finns ute för ARMA 2 om jag köper Arrowhead? Hur äre med dom olika modarna?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

om du köper AO kommer du bara kunna spela på de kartor som följer med AO tror jag.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk

Så då äre bättre att köra med ARMA.2 ska jag tolka det så?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

köp båda

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

ARMA2 ser ju skitnice ut, är det många som lirar? Stora banor? Fordon?

EDIT: Satan att det är fredag idag. Aja beställde spelet i alla fall. (:

Men vad har webhallen gjort med sin sida? Går ju inte att beställa...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Trodde svenska armén använde PSG90? :S
Använde iaf min vän när han gick igenom lumpen, som skarpskytt då alltså.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+