Dirt 2 PC Demo - Grymt Nice!

Permalänk

Jo, jag föredrar ju lite längre slag i lådan... Dessutom tycker jag det är rätt skönt att lägga mig bakom alla och köra om i kurvorna. Utom när det är riktigt torrt så man inte ser ett skit för all sand.

Är det bara jag förresten, eller är de där jävla buggysarna halvt om halvt omöjliga att köra? Jag vrider lite på ratten så får jag fan sladd direkt och snurrar ett halvt varv. Jag kör med budget ratt, Driving Force EX.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Jo, jag föredrar ju lite längre slag i lådan... Dessutom tycker jag det är rätt skönt att lägga mig bakom alla och köra om i kurvorna. Utom när det är riktigt torrt så man inte ser ett skit för all sand.

Är det bara jag förresten, eller är de där jävla buggysarna halvt om halvt omöjliga att köra? Jag vrider lite på ratten så får jag fan sladd direkt och snurrar ett halvt varv. Jag kör med budget ratt, Driving Force EX.

Sitter på samma ratt. Den funkar guld i Dirt2. Buggybilarna snurrar gärna när man är lite het på gasen. Försök att ställa ner den lite. Eller var lite snällare på pedalen när du kör buggyn:)

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

WTF

AS FULT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
WTF

AS FULT

WTF

SVENSKA TACK?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Nån som vet om kontrollen i detta spel är bra utan ratt? För jag har inte pengar till att köpa en grym ratt för 3000 kr.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
WTF

AS FULT

-.- dum lr?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Nån som vet om kontrollen i detta spel är bra utan ratt? För jag har inte pengar till att köpa en grym ratt för 3000 kr.

Finns ratt för 400 kr.

Och det går bra tt använda Spelkontroll och TB, bara binda knapparna sj.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Finns ratt för 400 kr.

Och det går bra tt använda Spelkontroll och TB, bara binda knapparna sj.

Joo iofs men om man vill ha en ordentlig ratt så kostar dem runt den summan. Men det blir ändå ''okej'' spelkänsla att lira med tangentbordet + datormus? För senare när jag har pengar så köper jag nog en ''lyx ratt''

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Joo iofs men om man vill ha en ordentlig ratt så kostar dem runt den summan. Men det blir ändå ''okej'' spelkänsla att lira med tangentbordet + datormus? För senare när jag har pengar så köper jag nog en ''lyx ratt''

Jadå, med mitt röda G15 funkar det riktigt bra. Kanske inte samma känsla med det fungerar ypperligt för mig

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/attachment.php?attach...

riktig bra mod tycker jag!

Vad blir skillnaden???

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Vart hittar man onlineläget på Dirt 2 demot? Står ju att man ska kunna köra det online, har letat som fan men hittar inget multiplayer eller online läge!?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Vart hittar man onlineläget på Dirt 2 demot? Står ju att man ska kunna köra det online, har letat som fan men hittar inget multiplayer eller online läge!?

Tavlan i husvagnen

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Ja har alltså PC versionen och kameran kör bara förbi tavlan... vafan Tankade demot på steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Vad blir skillnaden???

det hela ser inte ut som om någon tog en trasa och suddade bilden eller hur man ska uttrycka sig, vassare kanter, varför äre så tyst på modding sidan överhuvudtaget? här är en till
http://www.mediafire.com/?0ydy0oetvz5

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk

Någon som vet hur man får savegames att funka ? testade lägga in dom i mina dokument/my games men funkade inte

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

jo, den ligger där, öppnar du mappen dirt 2 finns det en save game fil, det är bara att klistra in den i nya mappen och så funkar det, gjorde detta för bara 2 dagar sen.
annars finns det gott om savegamefiler på nätet

ingen som provat lite moddning här?wtf

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
jo, den ligger där, öppnar du mappen dirt 2 finns det en save game fil, det är bara att klistra in den i nya mappen och så funkar det, gjorde detta för bara 2 dagar sen.
annars finns det gott om savegamefiler på nätet

ingen som provat lite moddning här?wtf

Konstigt att det inte funkade för mig

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Dirt2 Activation Code:

Hej !

Behöver lite hjälp med nedladdning av Dirt2 fullversion.

Vill komma i gång med Dirt2.

Problemet är att jag inte hittar sidan/funktionen där jag skall använda mitt Dirt2 Activation Code: (för nedladdning)som földe med XZX hd5850.

Behöver en beskrivning av om hur man gör, som jag har fattat det så finns det att ladda ner via STEEM, har konto där och är bekant med STEEM men hittar inte rätt den här gången.

Raimo.

Visa signatur

________________________________________
> Det gäller att se det fina i Kråksången <

< Avatar Tornseglare >
________________________________________

Permalänk
Avstängd

Re: Dirt2 Activation Code:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raimo
Hej !

Behöver lite hjälp med nedladdning av Dirt2 fullversion.

Vill komma i gång med Dirt2.

Problemet är att jag inte hittar sidan/funktionen där jag skall använda mitt Dirt2 Activation Code: (för nedladdning)som földe med XZX hd5850.

Behöver en beskrivning av om hur man gör, som jag har fattat det så finns det att ladda ner via STEEM, har konto där och är bekant med STEEM men hittar inte rätt den här gången.

Raimo.

Du menar XFX HD5850?

Och Steam inte STEEM?

Du tankar ned Steam, gör ett konto om du inte har ett..
Startar upp Steam och loggar in, öppnar Games (högst upp i programmet) sedan 'Activate a Product on Steam'

Om du glömt konto uppgifter så kontaktar du Steam's support på deras hemsida eller använder "Forgot Password" vid inloggning.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Helt rätt, bilens reg börjar med XZX- men STEEM ?,
man skall ju alltid försöka skylla ifrån sig,.......

TACK för svaret, skall testa detta !

mvh

Visa signatur

________________________________________
> Det gäller att se det fina i Kråksången <

< Avatar Tornseglare >
________________________________________

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dirt2 Activation Code:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Du menar XFX HD5850?

Och Steam inte STEEM?

Du tankar ned Steam, gör ett konto om du inte har ett..
Startar upp Steam och loggar in, öppnar Games (högst upp i programmet) sedan 'Activate a Product on Steam'

Om du glömt konto uppgifter så kontaktar du Steam's support på deras hemsida eller använder "Forgot Password" vid inloggning.

Loggar in på Steam klickar på 'Activate a Product on Steam, går vidare förbi

via "villkoren" till aktivering, skriver in "Personal Activation Code: från (XFX´s
DO NOT disturb I´M gaming) kortet men det fungerar inte,det står att koden är "invalid" scannade in koden till jpeg format för säkerhets skul, och har testad olika alternativa siffror o bokstäver enligt tipsen på Steam.

Hjälp !!!

Visa signatur

________________________________________
> Det gäller att se det fina i Kråksången <

< Avatar Tornseglare >
________________________________________

Permalänk
Medlem

Koden från (XFX´s DO NOT disturb I´M gaming)

Jag behöver hjälp för att lösa detta !!

Har kört testversionen av Dirt2 och den är enligt min mening hel fantastisk

Koden från (XFX´s DO NOT disturb I´M gaming) "kortet" men det fungerar inte, kortet/koden följde med XFX HD5850

Följande har jag testad

Loggar in på Steam klickar på 'Activate a Product on Steam, går vidare förbi
via "villkoren" till aktivering, skriver in "Personal Activation Code: från (XFX´s DO NOT disturb I´M gaming) kortet men det fungerar inte,det står att koden är "invalid" scannade in koden till jpeg format för säkerhets skull,
för då kan jag se varje bokstav o siffra rätt.
Har även testad olika "alternativa" siffror o bokstäver enligt tipsen på Steam´s sida.

Hör av er, snälla clockare.

mvh Raimo

Visa signatur

________________________________________
> Det gäller att se det fina i Kråksången <

< Avatar Tornseglare >
________________________________________

Permalänk
Avstängd

Re: Koden från (XFX´s DO NOT disturb I´M gaming)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raimo
Jag behöver hjälp för att lösa detta !!

Har kört testversionen av Dirt2 och den är enligt min mening hel fantastisk

Koden från (XFX´s DO NOT disturb I´M gaming) "kortet" men det fungerar inte, kortet/koden följde med XFX HD5850

Följande har jag testad

Loggar in på Steam klickar på 'Activate a Product on Steam, går vidare förbi
via "villkoren" till aktivering, skriver in "Personal Activation Code: från (XFX´s DO NOT disturb I´M gaming) kortet men det fungerar inte,det står att koden är "invalid" scannade in koden till jpeg format för säkerhets skull,
för då kan jag se varje bokstav o siffra rätt.
Har även testad olika "alternativa" siffror o bokstäver enligt tipsen på Steam´s sida.

Hör av er, snälla clockare.

mvh Raimo

Är koden med bindestreck??
Jag har en del orginalspel som helt sonika struntar i bindestrecken så man kan slå in hela koden sammanhängande eller måste helt enkelt i vissa spel:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raimo
Jag behöver hjälp för att lösa detta !!

Stod det att Dirt2 följer med ditt graffikkort då?

Ska se ut som det gröna kortet längst till höger om XFX inte har egen design, vilket jag betvivlar.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Min kompis köpte nyligen 5870 XFX och han fick inte med något, han kontaktade inet där han köpte kortet och dom sa att spelet längre inte följer med.

Permalänk
Medlem

har precis provat Dirt 2 Demot, och tycker grafiken är sunkig? typ upphottad Grid grafik eller nåt.

hursomhelst, körde Benchmarken och fick med 2 9800GTX+ 512mb och 1600x900, 4xAA och allt på max : Min 65.9FPS, AVG 88FPS. känns rätt okej för att vara gamla klenoder till grafikkort

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd

Det här spelet måste suga ganska hårt eftersom fortfarande på 11:e sidan pratar folk fortfarande om vilken FPS man får och annan data inriktad på grafik.

Jag vill bara påminna om att jag TROR (inte spelat själv) det här är ett SPEL och inte ett spelbart 3dMark Vantage-TEST.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Det här spelet måste suga ganska hårt eftersom fortfarande på 11:e sidan pratar folk fortfarande om vilken FPS man får och annan data inriktad på grafik.

Jag vill bara påminna om att jag TROR (inte spelat själv) det här är ett SPEL och inte ett spelbart 3dMark Vantage-TEST.

jojo, men iaf för mig är grafiken en viktig del i ett spel, och hur många FPS mina grafikkort klarar av att spotta ur sig på maxade inställningar.

jag kan ju inte direkt uttala mig om hur bra spelet är då jag bara har demon, men demon är väl ok.. som väntat.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!