Acer på väg att släppa utmanare till Macbook Air

Permalänk
Melding Plague

Acer på väg att släppa utmanare till Macbook Air

Den taiwanesiska datortillverkaren förbereder att lansera en ultratunn bärbar dator.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Alltid lika kul när dom försöker tävla med Apple och släpper nåt som har EN av fördelarna som en Mac ger. Som denna, visst, den kanske är tunn, men den lär se lika skitig ut som alla andra. Fattar inte varför det bara är Apple som kan göra datorer som ser bra ut... Hur svårt kan det va, liksom?

Permalänk
Medlem

Adamo XPS tack... ca 10mm, med windows 7. Känns som apple ligger efter

(inväntar applefanflame)

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Alltid lika kul när dom försöker tävla med Apple och släpper nåt som har EN av fördelarna som en Mac ger. Som denna, visst, den kanske är tunn, men den lär se lika skitig ut som alla andra. Fattar inte varför det bara är Apple som kan göra datorer som ser bra ut... Hur svårt kan det va, liksom?

Det är för att dom inte vill offra 521miljarder-IN-one kortläsare, 78st USB-portar, parallellportar, comportar, tre hundra dvd-läsare, snabb/media-knappar i såna mängder att du skulle kunna äta dom som snacks resten av ditt liv...

Apple kör på konceptet "Vi har bara vad man egentligen behöver."

Girighet har alltid varit vår svaghet. För vad ser inte bättre ut på pappret än alla dessa "tillbehör och anslutningsmöjligheter" som så gott som alla PC's har.

Det svåra är att uppnå enkelhet.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Alltid lika kul när dom försöker tävla med Apple och släpper nåt som har EN av fördelarna som en Mac ger. Som denna, visst, den kanske är tunn, men den lär se lika skitig ut som alla andra. Fattar inte varför det bara är Apple som kan göra datorer som ser bra ut... Hur svårt kan det va, liksom?

Haha håller med. Betalar hellre 1000 kr extra för att slippa plast...

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Hur ska detta kunna vara en konkurrent till Apple?? En anledning till att köpa just en mac är ju operativsystemet. Eller har de optimerat den till att funka som en hackintosh??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har den stor multitouchpad ?
Hdmi ? Högre upplösning ? Bättre batteritid ?
Isåfall, lätt värd att kolla extra på

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Apple kör på konceptet "Vi har bara vad man egentligen behöver."

Ah, det förklarar varför iPad saknar multitasking osv osv osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Apple kör på konceptet "Vi har bara vad man egentligen behöver."

Jaha, har alltid trott det var.
"Betala mer för mindre."

Permalänk
Medlem

Jo, vore kul om det kom datorer från andra tillverkare som inte består av knakig plast.

Permalänk

Tröttsama apple talibaner.
Skall alltid kasta skit på allt annat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar många saker apple gör, men det som gör att jag tycker illa om dom är hur dom hela tiden låser en till egna format, egna program, egna lösningar.

Jag förstår inte hur någon kan försvara det beteendet. Dom får ju Microsoft att framstå som open source tomtar i jämförelse. Och då är ju inte Microsoft några favoriter direkt heller om man säger så.

Av samma anledning håller jag mig också borta ifrån Sony...

Permalänk

Så fort apple kommer med något så ska alla andra härma och göra samma sak.
Som om Apple vore någon trend.

Nu när IPAD är på väg så ska flera andra tillverkare göra samma sak.
Herregud.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Så fort apple kommer med något så ska alla andra härma och göra samma sak.
Som om Apple vore någon trend.

Nu när IPAD är på väg så ska flera andra tillverkare göra samma sak.
Herregud.

IPAD är knappast först i sitt slag, ej så heller Macbook air.
Men Apple är skickliga på att göra sakerna rätt bra, i ett bra format och på ett sätt som väcker stor uppmärksamhet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj Alltid lika kul när dom försöker tävla med Apple och släpper nåt som har EN av fördelarna som en Mac ger. Som denna, visst, den kanske är tunn, men den lär se lika skitig ut som alla andra. Fattar inte varför det bara är Apple som kan göra datorer som ser bra ut... Hur svårt kan det va, liksom?

Antagligen för att inga andra än Apple kommer undan med att utelämna så mycket och ändå ha folk (läs: du) som villigt betalar mycket för något som är nästan lika bra - men snyggare (och som är villiga att snacka skit om allt annat än Apple för att försvara sitt köp).

Ta din argumentation som exempel: Du hetsar upp dig över att kopian bara har *en* av fördelarna som MBA har - nämligen storleken. Sedan räknar du upp hela *en* annan sak som är bättre med MBA - och det är något så subjektivt som designen - dessutom när du inte ens sett hur Acern kommer se ut! Mer intressanta saker ute i verkligheten som konnektivitet eller prestanda glömmer du passligt eftersom MBA suger grön tå på de punkterna.

Här har du en bra sammanfattning av hur smart MBA är...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Här har du en bra sammanfattning av hur smart MBA är...

Haha, riktigt kul. Men orättvis.
Jag har sällan behov av cd-rom öht, jag var utan det i typ 2 år på min stationära utan att känna mig särskilt begränsad.
Men bara 1 USB port? Det är fan det dummaste man kommit på. Jag har bara två på min 4000 kronors laptop och det är rätt kasst. USB-minne + Mobilt USB modem och det är fullt.

Så det beror ju på vad man har för användningsområde...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Haha, riktigt kul. Men orättvis.
Jag har sällan behov av cd-rom öht, jag var utan det i typ 2 år på min stationära utan att känna mig särskilt begränsad.
Men bara 1 USB port? Det är fan det dummaste man kommit på. Jag har bara två på min 4000 kronors laptop och det är rätt kasst. USB-minne + Mobilt USB modem och det är fullt.

Så det beror ju på vad man har för användningsområde...

Fast om du kunde få den inbyggd i datorn utan att den blev större (eller dyrare) så skulle du väl knappast klaga, va? Inte fan är den orättvis.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Antagligen för att inga andra än Apple kommer undan med att utelämna så mycket och ändå ha folk (läs: du) som villigt betalar mycket för något som är nästan lika bra - men snyggare (och som är villiga att snacka skit om allt annat än Apple för att försvara sitt köp).

Ta din argumentation som exempel: Du hetsar upp dig över att kopian bara har *en* av fördelarna som MBA har - nämligen storleken. Sedan räknar du upp hela *en* annan sak som är bättre med MBA - och det är något så subjektivt som designen - dessutom när du inte ens sett hur Acern kommer se ut! Mer intressanta saker ute i verkligheten som konnektivitet eller prestanda glömmer du passligt eftersom MBA suger grön tå på de punkterna.

Här har du en bra sammanfattning av hur smart MBA är...

Även vi Mac:are har hurmor.:D;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Adamo XPS tack... ca 10mm, med windows 7. Känns som apple ligger efter

(inväntar applefanflame)

Det är förbjudet att uppmuntra till flamewar.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!