Microsoft lanserar Windows Phone 7

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Windows Phone 7

Under pågående Mobile World Congress i Barcelona passar Microsoft på att avslöja nästa generations operativsystem för mobiltelefoner och handburna enheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fult ut

Permalänk
Inaktiv

De kommer få jobba riktigt bra om de ska få det lika smidigt som android/iphone OS vill jag lova. Det ska till mycket att jag släpper ifrån mig Android iaf, med tanke på hur sjukt smidigt all synk mot googles servrar är!

Permalänk

"Det nya operativsystemet ska också vara hårt integrerat med både sökmotorn Bing och andra tjänster såsom Xbox Live och Zune" Kommer man kunna kommunicera via dessa telefoner till Xbox Live servrarna? Låter faktiskt lite intressant.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Låter intressant.

Det är dock förvånande att ms alltid har problem med att få sina program och os effektiva. Det är ju inte direkt så att de har dåligt med pengar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Som sagt, intressant. Men jag trodde det skulle komma tidigare. Hösten som var om jag ska vara helt ärlig...

Permalänk
Medlem

Tycker att det ser väldigt stilrent ut på bilderna och det tycker jag om

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk
Medlem

Ush kan dem inte låste mobil marknaden var ifred åtminstone.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

de va fan vad dom spottar ut nya mobil os.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Aldrig en Windows Phone 7 mobil om man inte kan skippa Bing och Zune...

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas att Zune Phone kommer till jul också.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Som sagt, intressant. Men jag trodde det skulle komma tidigare. Hösten som var om jag ska vara helt ärlig...

Det va planerna, men sen insåg dom i skuggan av IphoneOS och Android att dom inte har ett skti att komma med så dom skrotade allt och gjorde om/gjorde rätt. Och om jag inte minns fel gick dom ut och sade detta rakt ut, och även att dom inte har en aning om när det kommer.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Nice, hoppas att Zune Phone kommer till jul också.

Detta (Windows Phone 7 Series) är Zune Phone - varje WM7 phone är en Zune HD enligt press releasen tidigare idag.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Det va planerna, men sen insåg dom i skuggan av IphoneOS och Android att dom inte har ett skti att komma med så dom skrotade allt och gjorde om/gjorde rätt. Och om jag inte minns fel gick dom ut och sade detta rakt ut, och även att dom inte har en aning om när det kommer.

Istället för att prata dynga kan du ju ta och titta på konferensen som de hade idag. Deras OS ser ju bra mycket bättre ut än allt på marknaden, tillsammans med överlägsen hårdvara.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

det ska bli intressant att se hur windows mobile 7 blir, kraven är ju höga nu. Någon som vet vilka telefoner som kommer använda sig utav 7an? vet iaf att HTC diamond 3 kommer använda windows mobile 7

Permalänk
Medlem

HTC HD2 såklart

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Trevligt. Då blir det att stoppa in detta i sin X1:a.
Sämre kan det ju knappast bli

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Istället för att prata dynga kan du ju ta och titta på konferensen som de hade idag. Deras OS ser ju bra mycket bättre ut än allt på marknaden, tillsammans med överlägsen hårdvara.

Det ser långt ifrån bättre ut än allt på marknaden, det är dock intressant med ett helt nytt OS från scratch. Ska bli intressant att se ifall dom lyckas ta tillbaka lite marknadsdelar. Dock gillar jag inte att man delar upp program i olika delar. Jag vill inte behöva swipa tre gånger åt sidan för att kolla min inkorg när jag väl valt min mail. Eller öppna Office sviten och behöva swipa fem gånger åt höger för att få fram Word.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Trevligt. Då blir det att stoppa in detta i sin X1:a.
Sämre kan det ju knappast bli

Går det att uppgradera OS bara sådär? Har för mig att det inte går/är väldigt krångligt.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

"hårt integrerat med sökmotorn Bing"

Det räckte för att jag skulle sluta läsa

Permalänk

Okej, Nod32 Mobile Edition är nog på väg.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citruz
Går det att uppgradera OS bara sådär? Har för mig att det inte går/är väldigt krångligt.

krångligt? de kan du ge dig fan på:P men de går.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Okej, Nod32 Mobile Edition är nog på väg.

Tacka vet jag Norton Har mardrömmar varje gång jag ser en windows dator från tiden då jag försökt avinstallera/ändra i den smörjan.

Permalänk
Medlem

Läs kraven, X1:an kan inte få WM7, den fick ju inte ens 6.5.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Det ser verkligen bra ut. Borta är windows95 looken och det verkar vara grafikaccelererat så man slipper hack vid scrollning och grafikövergångar.

http://www.youtube.com/watch?v=o-G188tmhFU

edit: Tänk er ett helt nytt touchflo anpassat till det dära meny systemet eller liknande med zune och xbox live.

Permalänk
Hedersmedlem

Blir den lika stängd som iPhone? Jag skulle tro det och därför förblir den ointressant för mig nu när öppnare alternativ finns. Det skulle väl inte vara en överdrift att påstå att en Windows Phone är ett ganska dåligt köp om man inte använder Windows.

Symbian är nu också bestämt att vara öppen källkod. Tanken är tydligen att QT ska integreras med Symbian för ett bättre grafiskt gränssnitt. I den meningen är aktörerna med stängd källkod troligen i minoritet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det ser verkligen bra ut. Borta är windows95 looken och det verkar vara grafikaccelererat så man slipper hack vid scrollning och grafikövergångar.

http://www.youtube.com/watch?v=o-G188tmhFU

edit: Tänk er ett helt nytt touchflo anpassat till det dära meny systemet eller liknande med zune och xbox live.

Tycker faktiskt att scrollen inte fungerade särskilt bra. Hoppas att det var skärmens fel och inte OS:ets fel. Snubben försökte scrolla flera gånger men det hände ingenting.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt bra ut. Snart har vi alltså TRE fina Mobil-OS att välja på? Dvs Apples, Android och W7 Mobile.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Tycker faktiskt att scrollen inte fungerade särskilt bra. Hoppas att det var skärmens fel och inte OS:ets fel. Snubben försökte scrolla flera gånger men det hände ingenting.

Själv tyckte jag att telefonen var snabb vid scrollning och när han flickar runt i menyerna. Att den inte reagerar ibland är ju för den är en tidig prototyp.

Permalänk

Massive FAIL i den andra reklambilden iaf! "Buzz" kanske låter som ett coolt ord att ha brevid sitt fina nya OS. Men är det nu tänkt att MS ska konkurera med Google så är det väl ingen höjdare att ha BUZZ bredvid där eftersom det är Googles senaste sociala nätverkstjänst

/ [ AngeL ]