Inget "processor pip" (datorn startar inte)

Permalänk
Medlem

Inget "processor pip" (datorn startar inte)

Lånade hem mina svärföräldrars dator då den slutat fungera, får ström till moderkort fläktar hårddiskar osv men hör inget pip från processorn och ingen bild på skärmen.

Jag har bytt nätagg samt processor och jag har clearat cmos genom att plocka ut batteri samt flyttat byglingen på modekortet utan resultat, och då undrar jag om det kan vara nånting annat än moderkortet?

Permalänk
Medlem

Moderkortet, Minnena eller Grafikkortet som är problemet från vad jag kan uppfatta.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kempa
Lånade hem mina svärföräldrars dator då den slutat fungera, får ström till moderkort fläktar hårddiskar osv men hör inget pip från processorn och ingen bild på skärmen.

Jag har bytt nätagg samt processor och jag har clearat cmos genom att plocka ut batteri samt flyttat byglingen på modekortet utan resultat, och då undrar jag om det kan vara nånting annat än moderkortet?

Har du fler minnesstickor testa starta datorn med endast 1 i.. och testa olika portar.. har du grafikkort liggandes? testa de isf..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jo det sitter 2 stickor i, jag provade med båda stickorna i både slot 1 och 3 utan resultat.
Ang. grafikkortet så startar väll processorn i vilket fall om det sitter i eller inte?
Jag har mitt grafikkort jag kan prova med men det är tveksamt om det får plats i den där burken (HP hemPC) knappt så man kommer åt minnena för det sitter en massa skit i vägen.