Permalänk
Medlem

Komplett.se

Köpte för att tag sedan ett MSI P55 GD 80 , 4 gb corsair 1600 mhz minnen samt en Intel i5 750 från komplett , leveransen tog inte lång tid och glad som en lärka så började jag montera sakerna i mitt chassi.
Datorn startade inte , slummade manualen och hittade fas inställningar för minnen men utan framgångar.

Efter mycket luskande kunde jag inte bli riktigt klok på vad som var felet så jag kontaktade kompletts kundtjänst , och personen jag pratade gav mig förslag på olika saker jag kunde testa och så vidare men återigen utan framgång. Det blev tillslut moderkortet som han ansåg vara boven i dramat så jag skulle skicka in moderkortet så dom kunde kolla på det.

Väntade Flera dagar på att få mail om RMA , men inget kom fram och under tiden så var jag och köpte andra minnen för att kontrollera om det va minnen jag köpte som var boven , men dom nya minnena fungerade inte heller.
Ringa upp komplett och frågade var mitt RMA mail tog vägen och fick till svar att dom ska skicka ett nytt.
Väntade återigen på mitt mail flera dagar och arg som ett bi ringde jag upp komplett återigen och frågade vart mitt RMA mail tog vägen ?
Fick som svar att dom hade problem med sina datorer " nånting åt det hållet" och skulle skicka det genast och det kom fram efter några minuter.

* värt att nämna var att alla gånger jag ringde in extra så pratade jag återigen med kundtjänsten och alla gånger så ansåg dom att det måste vara fel på moderkortet eftersom att jag testade olika minnen , och även att moderkortet bara postade till när den ska läsa in minnena *

Sen strulade posten till det så mitt packet kom tillbaks till mig , så komplett skickade en färdig fraktsedel och vips så var moderkortet på väg.
Efter några dagar fick jag tillbaks mitt moderkort , inget hade hänt och fick hem samma moderkort.
Enligt komplett så var det börjda pins på moderkortet som JAG hade böjt så det skulle inte gå på garanti.
Har alltid varit försiktig med cpu och moderkort vid andra installationer och kommer alltid vara , så varför skulle det inte kunna vara defekt vid leverans ?
Eller är det lättare o bara säga " böjda pins , ingen garanti ? "

Aldrig mer på Komplett , och ska kontakta ARN angående detta.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Det med "böjda pins" har kommit upp var gång jag skickat in 775-kort till någon ÅF, oavsett komplett, db.com, dustin..
(tur man har AMD nu)

"Böjda pins" måste vara något standard från alla för att inte behöva göra något..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Låter helt sjukt. Vilka pins är böjda?
Vet inte hur det fungerar exakt men du kan kanske kontakta MSI direkt?

Säger inte den nya konsumentköplagen att ifall något är fel på varan så MÅSTE leverantören (Komplett.se) BEVISA att det är DU som orsakat felet?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Inaktiv

Kan du bevisa för de att du inte böjt de pinsen (typ en vän eller liknande som var med vid monteringen)?

Så länge komplett.se skickade omonterade prylar så är det för lätt att skylla ifrån sig på dig eftersom du var den första som öppnade sakerna...

Permalänk
Medlem

Visst kan människor göra fel , detta påstår jag inte , men jag är Alltid försiktig med processorer då jag vet att pinnsen är ömtåliga ( i detta fall moderkoret )
Men att komplett direkt skyller på mig tycker jag inte är nån direkt bra sätt att visa att dom är seriösa , och med råga på allt så beställde jag även ett fäste nu till min vattenkylning , och paketet var öppnat och tomt ( men beror på posten antar jag )
Men ska kontakta ARN och se vad dom har att säga om detta för detta e helt sjukt att ett företag bara direkt ska kunna hänvisa till deras pöjda pins policy...
Känner mig helt ärligt Lurad av komplett.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

har du kollat om några pins är böjda då?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Avstängd

Skyll på intel som skulle ha pins på moderkorten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på moderkortet och det finns böjda pins...
Så det ljög dom inte om iaf ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi