Permalänk
Avstängd

Hur länge överlever ddr2?

Hej! jag hade tänkt köpa en dator vid 4k-5k och jag undrar om jag kunde ta ddr2 minnen efter som de är så mkt mer billiga än ddr3...SÅ.
Om jag kanske ska uppgradera min dator om ett år lr 2 lr 3...tror ni ddr2 minen fortfarande finns?

TACK!

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Hedersmedlem

De överlever nog till de tar slut. Detta är en omöjlig fråga, så en gissning blir väl så bra som någon, jag tippar på ca tre år, men eftersom det fortfarande finns DDR-minnen att köpa så kan det ju vara ännu längre, men då kommer dessa antagligen vara rätt dyra, precis som det gäller för DDR-minnen idag

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

finns kommer det nog att göra, sdram 133mhz finns ju fortfarande

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Re: Hur länge överlever ddr2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeetBoy27
Hej! jag hade tänkt köpa en dator vid 4k-5k och jag undrar om jag kunde ta ddr2 minnen efter som de är så mkt mer billiga än ddr3...SÅ.
Om jag kanske ska uppgradera min dator om ett år lr 2 lr 3...tror ni ddr2 minen fortfarande finns?

TACK!

Det skiljer väl inte fasligt mycket på DDR2 och DDR3? Kollade på Inet och jämförde 800MHz DDR2 mot 1333MHz DDR3 och det skiljde 200kr på 2x4GB-paketen. Inte farligt mycket om du frågar mig.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

blir ca 400kr dyrare med ddr3-moderkort och ram vs ddr2-moderkort och ram.
personligen tkr ja det är värt att lägga dom pengarna på ddr3.
men ddr2 presterar fortfarande finfint, beror nog mest på ekonomin vad man väljer för så stor prestandaskillnad e de inte.

Visa signatur

In science we trust!