AMD lanserar Catalyst 10.2

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar Catalyst 10.2

Precis som utlovat lanserar AMD en färsk upplaga av grafikkortsdrivrutinen Catalyst lagom till kvällskaffet. Bland nyheterna syns många godsaker för Crossfire-användare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nu hoppas jag verkligen att jag får behålla min muspekare i normal storlek -.-

Permalänk

Står ingenting om att dom fixar crasharna för 4800 korten.... fan i helvete, fixa problemen först. Vill inte sitta på ett kort med massor funktioner som ändå resulterar i att datorn fryser

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Inaktiv

Ser inte att det står något om det men jag hoppas problemen med dubbla skärmar och powerplay är löst med denna. *testar*

Permalänk
Medlem

Kvällskaffet?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Hur är det med prestandan i BF Bad Company2 för folket med Radeon HD5XXX?
Funderar på att köpa ett 5830 eller 5850 men vill gärna ha ett som funka bra med BC2 eftersom mitt 3870 verkar gå på knäna nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Hur är det med prestandan i BF Bad Company2 för folket med Radeon HD5XXX?
Funderar på att köpa ett 5830 eller 5850 men vill gärna ha ett som funka bra med BC2 eftersom mitt 3870 verkar gå på knäna nu

BC2 bugar inför ett 5870 och i7 920 här iallafall.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Hur är det med prestandan i BF Bad Company2 för folket med Radeon HD5XXX?
Funderar på att köpa ett 5830 eller 5850 men vill gärna ha ett som funka bra med BC2 eftersom mitt 3870 verkar gå på knäna nu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
BC2 bugar inför ett 5870 och i7 920 här iallafall.

Samma här, flyter på utmärkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

BC2 flyter på fint med ett 8800GTS så ett 5870 borde ju leka med spelet...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
Kvällskaffet?

Nördar nördar ju 24/7 så självklart dricks det kaffe på kvällen!
Nej men vem dricker kaffe på kvällen? Antar att det är personer med nattskift eller de som vill förfina sin kabeldragning

Annars är det väl trevligt med buggfixar, hoppas det inte blir något ännu värre denna gång

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

har dock samma problem fortfarande med graystripes =(

nybyggt system oxå -.-'

så kör samma fix som ja gjort innan, klocka ner core o minne med 50mhz och höja volten till 1.161v ^^

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Nördar nördar ju 24/7 så självklart dricks det kaffe på kvällen!
Nej men vem dricker kaffe på kvällen? Antar att det är personer med nattskift eller de som vill förfina sin kabeldragning

Annars är det väl trevligt med buggfixar, hoppas det inte blir något ännu värre denna gång

Kaffe på kvällen blir det just nu, trots att man ska sova om 2 timmar för att klara jobbet imorn.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
har dock samma problem fortfarande med graystripes =(

nybyggt system oxå -.-'

så kör samma fix som ja gjort innan, klocka ner core o minne med 50mhz och höja volten till 1.161v ^^

Vad använder du för att klocka ner så pass långt?

Permalänk
Medlem

Vafan.. min amd phenom2 x4 945 gick från 22 till nästan 30 grader efter denna uppdatering..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Samma här, flyter på utmärkt.

Jag läste bara i BF2 tråden att folk med HD5XXX verkade ha problem med prestandan när man hade nå speciellt inställt på AA om inte det var 8X.
Men kanske inte är nått att bry sig om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FAAAN123
Vafan.. min amd phenom2 x4 945 gick från 22 till nästan 30 grader efter denna uppdatering..

Troligen en bugg om den stod på 22 grader... Skulle innebära att du har en rumstemp på runt 12 grader:P Om du nu kör luft/vatten...

Permalänk
Medlem

Intressant...installerade drivrutinerna med hela paketet till, startade om datorn och... det finns inget CCC

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FAAAN123
Vafan.. min amd phenom2 x4 945 gick från 22 till nästan 30 grader efter denna uppdatering..

Håller med ovanstående, en bugg eller knepig sensor.

Inte en chans att en 945 ligger på 22 grader oavsett kylning, det är ju fasen rumstemp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipstah
Troligen en bugg om den stod på 22 grader... Skulle innebära att du har en rumstemp på runt 12 grader:P Om du nu kör luft/vatten...

Måste va en bugg då? Stockkylare och 22 grader var kanske lite väll lågt.

31grader låter lite bättre..

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MeanGreen_SWE
ATI Catalyst official homepage

Länken är med i artikeln redan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FAAAN123
Måste va en bugg då? Stockkylare och 22 grader var kanske lite väll lågt.

31grader låter lite bättre..

antagligen ja.

jag får iofs 22 grader på min 720 i idle, men då har jag en ninja2 och riktig kylpasta. dessutom 16-17 grader i rummet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Nu hoppas jag verkligen att jag får behålla min muspekare i normal storlek -.-

Det är forrtfarande Gigabyte-moderkortet som är boven i dramat. Uppdatera BIOS till senaste så kommer du slippa buggen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det brukar fungera bäst när man avinstallerar alla gamla drivrutiner och kör DriverSweeper eller DriverCleaner i Felsäkert läge för att se till att allt försvinner. Sen är det bara att köra in de nya drivrutinerna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Bara ställa ut datorn i sträng kyla eller lägga den i frysboxen för låga temps

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Nördar nördar ju 24/7 så självklart dricks det kaffe på kvällen!
Nej men vem dricker kaffe på kvällen? Antar att det är personer med nattskift eller de som vill förfina sin kabeldragning

Annars är det väl trevligt med buggfixar, hoppas det inte blir något ännu värre denna gång

Finns inget bättre än att taga en snus till kaffet för att se hur Dow Jones och nasdaq avslutade dagen.

Hur som haver:
"I februari månads upplaga av Catalyst ger AMD användare av Crossfire och Eyefinity extra mycket kärlek med bland annat ett nytt system för profiler och lägre energiförbrukning".

Gäller lägre energiförbrukning även för oss som sitter på 4ooo kort?

Permalänk

I tidigare ccc var korten 5870 (cf) 157/300 i idle sedan 400/1200 - 157/300 och nu med 10.2 400/1200 och "typ" inget.

Det undre är knappt på och det övre har högre mhz för att hantera 2d bättre läste jag någonstans på tomshardware.com. smart OM man har fyra 5870!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Vad använder du för att klocka ner så pass långt?

msi afterburner 1.5.0

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
msi afterburner 1.5.0

Hm, upplåst BIOS eller MSI-kort?

Permalänk

ändrar jag klocken på mitt 5870 så blir idle som vanligt igen