Assassins Creed 2 till PC får DRM

Permalänk
Medlem

Assassins Creed 2 till PC får DRM

Nu har företagen gått på tok för långt. Nu ska Assassins creed till pc tydligen använda en sådant skydd som gör att du måste vara ansluten till internet medans du spelar - förlorar du ditt nät under spelets gång så stänger spelet av sig.

http://ve3d.ign.com/articles/news/53157/Ubisofts-Cloud-Copy-P...

Ursäkta, men jag är så arg nu när jag läste detta..

http://www.shacknews.com/onearticle.x/62412

Permalänk

Låter väldigt korkat... Vad ska det förhindra egentligen?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Dom vill ju uppenbarligen inte sälja spelet iaf.
Kan ju stryka ubisoft helt från köp listan då.
Kan jag lägga pengarna på andra spel istället.

Permalänk
Medlem

ouch... detta hamnar väl på deus ex 3 också antar jag... inte för att man har några direkta förhoppningar på det spelet men men..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

And the pirates win once again. Nej jag antyder verkligen inte att jag är en.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Håller med, dom kan köra upp sitt...jag väljer att inte avsluta den meningen men jag är så förbannad. Hoppas alla bojkottar spelen från Ubisoft.
Kul för de med 56k

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Men vad tror dom

Det kommer kanske funka några veckor

MW2 med allt sitt piratskydd var ju piratat och gick att spela multiplayer på i månader, tror det fortfarande går men själv köpte jag det, Dumt som fan men men

Permalänk

Fack... Aja, stämmer nu detta fullt ut så blir det bojkott, av mig iaf.
Visst, har man dator så har man oftast internet, men va 17 gubbar, man måste ju få göra det valet själv, och ändå få avnjuta en spelsession då och då.

"Haha, du är rolig du, spela datorspel utan internet, vad tror du"

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Medlem

Det är ingen nyhet, det har skrivits en del om Ubisofts nya kopieringsskydd tidigare, bbåde i
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...
och
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk
Medlem

hur ofta krånglar internet? ja ser de inte som ett problem för min del. enda gångerna mitt internet är nere är när jag vart inne o pillat i routern vilket inte händer så ofta.

inte många i svergie som har en dator som inte har tillgång till internet finns ju lixom ingen mening o ha datorer utan internet i mitt tycke. o säg inte datorer som står o skräpar / andrahands datorer som ej används >_>

inte för ja kommer köpa nått spel från ubi då jag mest spelar wow o snart så får man ju bad company 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle.Lid
Låter väldigt korkat... Vad ska det förhindra egentligen?

These Badasse's......

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Nu kanske piraterna får lite svårare att cracka spelen, bra gjort ubisoft!

Tur att man slipper sånt här på konsoller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
Nu kanske piraterna får lite svårare att cracka spelen, bra gjort ubisoft!

Tur att man slipper sånt här på konsoller

Konsol har dom flesta här, knappast därför folk vill ha det till PC. Snyggare, mer högupplöst=PC.

Piraterna kommer inte få det svårt alls, kan tänka mig att detta är ganska lätt att kringgå.

Det som är synd är som sagt att de lägger så mycket energi på fel saker. Detta kommer att "hackas" det är det inget snack om. Istället kunde dessa pengar och jobb gått åt att faktiskt ha dx11 i spelet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Helt otroligt att dom tror att detta ens kommer ha en chans att stoppa piraterna. När ska dom förstå att det bästa kopieringsskyddet är att göra bra spel?

Permalänk
Medlem

Som vanligt så kommer detta endast att resultera i problem för de som köper spelet.
Piraterna kommer att kringgå systemet och slippa problemen.

Då man man crackat program som behöver en krypterad usb-dongle kopplad till datorn för att programmet i fråga skall fungera så är troligtvis en "servercheck" inte något större problem.

Minns ni hur omöjligt det skulle vara att cracka t.ex. Bioshock? Det tog hela 6 dagar innan det var gjort.

Permalänk

Värt.

Nu förhindrar dom både pirater och köpare.

Permalänk
Medlem

Endast Direct X 9 och nu detta. Det är ju sämre än ettan som hade DX 10.1 och slapp detta.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nu har företagen gått på tok för långt. Nu ska Assassins creed till pc tydligen använda en sådant skydd som gör att du måste vara ansluten till internet medans du spelar - förlorar du ditt nät under spelets gång så stänger spelet av sig.

Läs på lite bättre innan du yttrar dig. Spelet stänger INTE av sig, det pausas. I dagsläget kan väl te.x en svensson inte påstå att deras nät är ostabilt? Då ska man nog söka sig efter en bättre leverantör eller se om sin utrustning.

Tycker den här lösningen är perfekt; nu saknar jag bara ett 100% Cloud (för sparfiler).

Permalänk
Medlem

kan man kalla det för ett mmo nu?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=448272

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
I dagsläget kan väl te.x en svensson inte påstå att deras nät är ostabilt? Då ska man nog söka sig efter en bättre leverantör eller se om sin utrustning.

Du är ganska naiv om du tror att systemet kommer vara helt problemfritt. Vad händer om deras servrar råkar vara nere, eller du råkar ha en brandvägg som blockerar? De flesta kommer inte få några problem, men vissa kommer garanterat att få det som inte hade haft några problem utan detta idiotiska system som inte gör någon nytta alls. Man hade kunnat ladda upp sparfiler i "molnet" varje gång man avslutar spelet om man vill istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Endast Direct X 9 och nu detta. Det är ju sämre än ettan som hade DX 10.1 och slapp detta.

Mjoo, det är dåligt. Rent grafiskt är skillnaden mellan 10.1 och 9 inte stor alls. Men tänk om det däremot varit DX11, med alla stenväggar och tesselation. Mumma ^^

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv

Jag ser personligen inget större problem med detta. Dock inväntar jag köp tills Steam kommer med ett Weekenddeal eller liknande.
Jag kan tänka mig att det kan bli problem för folk utan internet.

Floppar Ubisofts taktik så kommer den ju försvinna, eller utvecklas vidare till något bättre.

Passar det inte så finns det andra spel ni kan köpa, det har hitills varit och kommer bli en bra spelår trots allt.

Permalänk
Medlem

Så vi pc-spelare går från dx 10.1 till dx 9 och där man måste vara uppkopplad att spela... Speltillverkarna kan inte ha det lätt när de måste göra sånt här.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Så vi pc-spelare går från dx 10.1 till dx 9 och där man måste vara uppkopplad att spela... Speltillverkarna kan inte ha det lätt när de måste göra sånt här.

DX10 till DX9 snarare. DX10.1 var ju Nvidia med att se till att få bort. Men vem vet, de kanske ser till att återinföra det nu då det helt plötsligt är okej att ha DX10.1, då de själva sen ett tag haft kort med stöd för detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Så vi pc-spelare går från dx 10.1 till dx 9 och där man måste vara uppkopplad att spela... Speltillverkarna kan inte ha det lätt när de måste göra sånt här.

De måste ju inte göra sånt här. De måste vänta på ett mirakel. Det måste komma på ett skydd som faktiskt hindrar pirater, inte enbart drabbar de som betalar.

Låt oss säga att jag har råttor i källaren som äter upp osten som jag lagrar där. För att förhindra råttorna från att äta av osten lägger jag en massa harpluttar (skit) i osten.
Råttorn bryr sig inte, de äter bara runt skiten. När jag sedan som ska hyvla ost till en macka så smakar det inte riktigt bra...

Jag förstår att företagen vill skydda sin produkter. Men de skjuter sig själva i foten. Ubisoft har inte gjort ett enda bra spel sedan 2006-2007 imo. Innan dess var de ett av mina favoritföretag med framförallt Splinter Cell, Rainbow Six och Ghost Recon. Nu stinker Ubi och de har offrat allt för casualpubliken.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
De måste ju inte göra sånt här. De måste vänta på ett mirakel. Det måste komma på ett skydd som faktiskt hindrar pirater, inte enbart drabbar de som betalar.

Låt oss säga att jag har råttor i källaren som äter upp osten som jag lagrar där. För att förhindra råttorna från att äta av osten lägger jag en massa harpluttar (skit) i osten.
Råttorn bryr sig inte, de äter bara runt skiten. När jag sedan som ska hyvla ost till en macka så smakar det inte riktigt bra...

Jag förstår att företagen vill skydda sin produkter. Men de skjuter sig själva i foten. Ubisoft har inte gjort ett enda bra spel sedan 2006-2007 imo. Innan dess var de ett av mina favoritföretag med framförallt Splinter Cell, Rainbow Six och Ghost Recon. Nu stinker Ubi och de har offrat allt för casualpubliken.

Om de inte hade ett behov av att försöka skydda sina spel så skulle den här lösningen aldrig ha existerat. Det förbaskade kopierandet av pc-spel kan enbart ha skuld till detta. Hoppas att det kommer en lösning som fixar detta problem engång för alla, men troligen lär det inte hända och vi kommer se företag som ubisoft böja sig för den ack så tråkiga "causual"publiken.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Självklart är det piraternas fel att "piratskydd" uppkommer. In no way am I trying to defend the pirates for their actions. Bara för att klargöra.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Om de inte hade ett behov av att försöka skydda sina spel så skulle den här lösningen aldrig ha existerat. Det förbaskade kopierandet av pc-spel kan enbart ha skuld till detta. Hoppas att det kommer en lösning som fixar detta problem engång för alla, men troligen lär det inte hända och vi kommer se företag som ubisoft böja sig för den ack så tråkiga "causual"publiken.

Det vore intressant om någon modig utgivare på test släpper en "AAA"-titel gratis där det sedan är upp till spelaren att avgöra om spelet är värt att betala för, spelaren kör spelet ändå utan att bidra eller om spelaren helt enkelt inte gillar spelet och tar bort detta. Jag vet inget bra sätt att genomföra testet för att få bra testresultat, men tanken känns intressant. Jag har för mig att detta gjorts från vissa artisters håll, men vilka och vad resultatet blev minns jag inget om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det vore intressant om någon modig utgivare på test släpper en "AAA"-titel gratis där det sedan är upp till spelaren att avgöra om spelet är värt att betala för, spelaren kör spelet ändå utan att bidra eller om spelaren helt enkelt inte gillar spelet och tar bort detta. Jag vet inget bra sätt att genomföra testet för att få bra testresultat, men tanken känns intressant. Jag har för mig att detta gjorts från vissa artisters håll, men vilka och vad resultatet blev minns jag inget om.

Jag tror att Prince of persia släpptes utan några skydd. Spelet sålde relativt dåligt har jag för mig.
Sen ser jag en stor skillnad på att utveckla en AAA titel och en skiva. Släppte inte NiN sin senaste gratis?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
Jag tror att Prince of persia släpptes utan några skydd. Spelet sålde relativt dåligt har jag för mig.
Sen ser jag en stor skillnad på att utveckla en AAA titel och en skiva. Släppte inte NiN sin senaste gratis?

Jasså? Nu vet jag iofs inte hur pass bra spelet blev då det kan bidra lite till försäljningen men om det nu var ett bra spel så faller ju piraternas argument något.

Håller med, det vad inte tänkt som en perfekt exempel utan en liknelse. Ett musikalbum kan ju inte kräva speciellt mycket jobb för att få till i jämförelse med en AAA-speltitel. NiN kan det nog vara, jag ska se om jag hittar någon information om hur det gick med försöket. Tack.

EDIT: Förtydligande av vad jag menade med hur mycket som krävs för att göra ett musikalbum.