Permalänk

Vinter OS

Jag kör väll igång en gnälltråd här då.

Vad gör egentligen dam hockey i os? Man får ju inte ens tacklas!

Men redan ett guld iallafall

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Vad är det för mening med någon hockey egentligen, för man får inte ens krama om sin motståndare?

Nej jag tycker det är dumt med olika regler, samtidigt tycker jag det är idiotisk att utöva en sport där det ofta blir så stora skador mot tänderna. Är man ute efter att slåss så finns det bättre sporter för detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hur jävla många hockeyspelare är ute efter att slåss o hur många av dem spelar på proffsnivå? Tur att någon lirar en sport där det krävs muskler istället för fotboll.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Två guld

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd

Någon som vet någon sida där dom visar medaljligan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Damhockey kan iofs stundvis vara bättre då koncentrationen brukar ligga på spelet istället för knuffandet.

Samt den uppenbara fördelen med att leva i ett mindre ojämställt samhälle. Alltså, lite större utbud på bättre spelare än motsvarande mer ojämställda länder.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag såg slutet på Kanada-Slovakien matchen i damhockey. 18-0 är väl lite att ta i? Slovakiendamerna lider väl av "night terrors" nu..

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
var det bara jag som började skratta? http://svtplay.se/v/1893723/langdskidor/flera_akare_foll_i_da...

Visst ser det ganska kul ut, men en förjävla dålig arrangörsmiss, det MÅSTE finnas skyddsnät där.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk

Nyss började även det riktiga OS!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Jag såg slutet på Kanada-Slovakien matchen i damhockey. 18-0 är väl lite att ta i? Slovakiendamerna lider väl av "night terrors" nu..

Slovakien slog Bulgarien med 82 - 0 (!) så de sover väl gott med den matchen i bagaget. Ifall Bulgarien skulle möta Canada blir det nog 3-siffrig målfest.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Vad är det för mening med någon hockey egentligen, för man får inte ens krama om sin motståndare?

Nej jag tycker det är dumt med olika regler, samtidigt tycker jag det är idiotisk att utöva en sport där det ofta blir så stora skador mot tänderna. Är man ute efter att slåss så finns det bättre sporter för detta.

Eh.. okej!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Shaun White försvarade sitt guld i Halfpipe.
Här kör han sitt signaturtrick, double mctwist 1260. Helt sick!

http://svtplay.se/v/1894162/shaun_white_forsvarade_sitt_os-gu...

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Ähh det är sommar OS som gäller specifikt Dam volleyboll....

Haha.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

vart är vurpan med anja?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
vart är vurpan med anja?

http://svt.se/2.127269/1.1893794/den_varsta_kraschen_jag_vari...

Permalänk
Medlem
Citat:

herrelol! va fan är det som händer egentligen?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
herrelol! va fan är det som händer egentligen?

Hon fick väll för sig att ändra inriktning i karriären, mot backhoppning?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Anja kom trea och fick brons i superkombination. Starkt jobbat!!

Permalänk

vilken hockey jag har sett inatt, jag har aldrig hejat på ett annat lag så mycket som när Schweiz spelade mot Kanada

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
vilken hockey jag har sett inatt, jag har aldrig hejat på ett annat lag så mycket som när Schweiz spelade mot Kanada

+1 Sjukt underhållande!
Hiller var sinnesjukt bra.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Då ska vi se hur det går.

Permalänk

Tur att Sverige vann mot vitryssarna denna gång var nästan nära att dom inte gjorde det mot slutet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Guld och brons idag

edit : vi tar väll ett brons istället för broms

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Hellner var awesome!

Go Gällivare!

Permalänk
Medlem

Finns mycket skit som ska ut ur OS, hur kul är Bob och Curling osv på en skala 1/10?

Damhockeyn är bedrövlig och man kan lika gärna lägga ner eller iaf göra så bara 4 lag får vara med med dvs dom 4 bästa i VMet innan OS eller liknande.

Nu till något positivt: JÄVLA BRA SKIDLOPP IGÅR! enugh said, det var sjukt bra åkt å Inge Glid (Morthug) börja grina direkt

Permalänk
Medlem

Ja gillar curling lite, i alla fall sen ja fick prova det med jobbet. Mycket roligare än va ja trodde

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Ja gillar curling lite, i alla fall sen ja fick prova det med jobbet. Mycket roligare än va ja trodde

Jo men å ut å Curla eller bowla är afterwork nöjen, inget som hör hemma i OS...bara å spana in laget som består av 4 hemmafruar som tagit med sig sopkvasten från städskåpet vilket är långt ifrån en Charlotte Kalla som är en riktig idrottskvinna.

Permalänk

Det här OS:et har mitt intresse för curling peakat och jag tycker sista rundorna mot slutet kan vara väldigt spännande om poängskillnaden inte är allt för stor. Sporten lägger större vikt på hjärnverksamheten och inte flås vilket jag tycker kan vara en bra variation bland vintersporterna. Misstolka inte det här som att jag tycker de andra sporterna utövas av hjärndöda idioter. Jag är ett stort fan av längdskidåkningen.

Sen tycker jag inte att kommentator-kärringarna gör sporten särskilt rättvis på tv.

Konståkningen kan däremot fara och flyga.